уторак, 20. октобар 2020.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Политика: Осигуравајуће куће против „Северног тока 2” и „Турског тока”
Хроника

Политика: Осигуравајуће куће против „Северног тока 2” и „Турског тока”

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 30. септембар 2020.

 Жан-Клод Кнебеле, бивши амбасадор Луксембурга у Русији, и водеће светско удружење компанија за осигурање бродова (IC P&I Clubs) мисле ових дана опречно о бизнису с „Гаспромом”, руском енергетском фирмом која с пет западних партнера стоји иза „Северног тока 2”.

Кнебеле је објавио да узима две године неплаћеног одсуства из дипломатске службе Луксембурга како би прихватио (неплаћену) функцију у Савету за одрживи бизнис Гаспромбанке. Овај Савет задужен је за питања заштите човекове средине, социјална питања и теме управљања, објаснио је Кнебеле, преноси „Луксембург тајмс”.

Неки дан раније, удружење 13 водећих светских компанија за осигурање и реосигурање бродова објавило је да у светлу претње америчким санкцијама „Северном току 2” и „Турском току” диже руке од послова с баржама и бродовљем ангажованим на тим пројектима.

„Не би требало да постоји никакво покриће за осигурање за бродове укључене у активност која је противзаконита или ће изложити клуб (осигуравајућих компанија) ризику кршења санкција. У светлу директне претње санкцијама осигуравачима, које чини амерички Закон о борби против америчких противника путем санкција и Закон о заштити европске енергетске безбедности, IC P&I Clubs неће давати осигурање за активности повезане с пројектима ’Северни ток 2’ или ’Турски ток’, стоји у саопштењу тог удружења, које је пренео „Спутњик”.

Бродови који би да заврше преосталих 150 километара „Северног тока 2” (од укупно 1.220 километара) остали су без осигурања, без којег пловидба и покушај уласка у било коју луку на свету постају деликатан подухват. „Северни ток 2” се због ове одлуке осигуравајућих компанија налази пред „изузетним тешкоћама”, оценио је „Раша тудеј”.

Ко данас покрива осигурање руских баржи „Академик Черски”, „Фортуна” и „Иван Сидоренко”, укотвљених у немачкој луци Мукран, надомак последње преостале деонице на којој треба да буде изграђен „Северни ток 2” у немачким и данским водама Балтика, за јавност је загонетка. Исто као и одговор на питање има ли швајцарска фирма „Северни ток 2” резервни план за покривање финансијских и других пословно-осигуравајућих ризика везаних за најављени завршетак пројекта.

Реч о томе нису изустили ни званични Берлин, ни Москва. Познато је, ипак, да немачка канцеларка Ангела Меркел, упркос свим најновијим притисцима из Вашингтона и ЕУ (након афере „Наваљни”), није променила мишљење о томе да „Северни ток 2” треба да буде завршен и да тај пројекат не треба „политизовати”, нагласила је крајем прошле седмице Мартина Фиц, заменик портпарола владе у Берлину.

Одлучност Меркелове да, упркос свему, остане уз „Северни ток” наишла је прошле седмице на јавно чуђење Мајка Помпеа, шефа америчке дипломатије. Помпео је, наиме, објавио да Вашингтон ради на томе да формира коалицију која ће зауставити „Северни ток 2” и изразио наду да ће „наши немачки партнери увидети разложност наших ставова о енергетској претњи Европи и Украјини”, коју, према виђењу Вашингтона, представља тај пројекат.

Пре неки дан америчка агенција за међународни развој (УСАИД) објавила је да планира да ојача енергетску безбедност источне Европе и снизи зависност региона од извора које контролишу „злонамерни субјекти”.

(Политика)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли мислите да ће у наредних годину дана у Србији бити одржани нови парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер