петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Петар Петровић: Не треба журити са избацивањем уставне преамбуле о КиМ, питање је како ће ићи редослед ствари са пријемом Србије у ЕУ
Хроника

Петар Петровић: Не треба журити са избацивањем уставне преамбуле о КиМ, питање је како ће ићи редослед ствари са пријемом Србије у ЕУ

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 27. јул 2016.

 ЈАГОДИНА - Председник парламентарног Одбора за правосуђе Петар Петровић оценио је данас да не треба журити са избацивањем уставне преамбуле о Косову и Метохији. 

"Лично мислим да не треба журити с тим, зато што је питање како ће ићи редослед ствари са пријемом Србије у ЕУ. Ми смо опстимисти, али то не заначи да ће тај посао ићи брзо", рекао је Петровић Танјугу.

Он се позвао на пример Турске, која већ дуги низ година преговара о уласку у ЕУ, а још није ни почела припрему за промену Устава.

Кад је реч о питањима Државног већа тужилаца и Савета судства, који би у складу са преговарачким поглављима 23 и 24 такође требало да буду измењена, Петровић истиче да ни у том погледу не види разлоге зашто се на томе инсистира.

"Каже се да не треба више да Народна Скупштина бира те органе. Али, ко пажљивије чита Устав Србије, може да види да у данашњем саставу Државног већа тужилаца и Савета судства већину чине, и у једном и у другом органину, људи које су непосредно изабрала тужилаштва и судови, а по функцијама су изабрани само министар правде, председник Одбора за  правосуђе и по један представник Правног факултета и Адвокатске коморе Србије", рекао је Петровић.  

"Њих Скупштина  само проглашава, не доноси никакву другу одлуку, осим оне како су изабрани од стране својих колега и не видим по чему је ту у питању утицај закондавне и извршне власти на рад тих органа", рекао је Петровић.  

Он тврди да у неким земљама, које су високо позициониране у ЕУ, власт, и министар правде и премијер и шеф држзаве, врши малтене одлучујући утицај на њихове тужиоце.

"Па се поставља питање како су тамо судије и тужиоци независни, а код нас нису", рекао је Петровић и додао да "не брани по сваку цену да остане статус кво али...". 

Што се тиче смањења броја посланика, а спомиње се цифра од 150, став је већине у Србији, каже, да у овом тренутку не треба ићи на смањење, али додаје да ће се његова странка, Јединствена Србија, приклонити већини.

"И са овим бројем има много градова и општина у Србији који немају своје   представнике у највишем законодавном телу. Ако би се број посланика смањио на 150, та могуцност би се драстично смањила, па ни велике целине у Србији не би имале своје представнике у Скупштини", рекао је Петровић. 

"Према томе, поставља се питање колико ће се ту уштедети, ако се смањи број посласника, и шта ће се квалитетно добити", запитао се он. 

Што се тиче избора председника Републике, и идеја да се шеф државе, уместо на непосредним изборима, нира у Скупштини Србије, Петровић каже да ЈС то не смета, али да је њихов став да, с обзиром на то да се и председници општина и градоначелници бирају непосредно, би можда требало и председника и даље исто тако бирати:

"Да грађанин на неки начин зна за кога гласа и ко ће му бити председник Републике".

Али, то је политичко питање, закључује Петровић, о коме сигурно одлучујућу реч неће имати ЈС, али ће се и у том погледу приклонити одлуци већине.

(Танјуг)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер