петак, 18. октобар 2019.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > „Пепсико” и „Матони” потписали уговор о куповини компаније „Књаз Милош”
Хроника

„Пепсико” и „Матони” потписали уговор о куповини компаније „Књаз Милош”

PDF Штампа Ел. пошта
уторак, 20. август 2019.

 Представници компаније „Матони 1873” (Mattoni 1873), највећег дистрибутера безалкохолних пића у централној Европи и „Пепсика” (PepsiCo Inc), произвођача хране и пића који послује у више од 200 земаља, потписали су у Београду уговор о куповини 100 одсто власништва у српској компанији „Књаз Милош”.

Трансакција, чија цена није саопштена, одобрена је од стране антимонополске комисије и обухвата куповину производних капацитете „Књаз Милоша” у Србији, као и брендова као што су „Књаз Милош”, „Аква Вива”, „Гуарана”, „РеМиx”, „Густо”.

Компанија „Књаз Милош”, са седиштем у Аранђеловцу, има пословну историју дугу више од 200 година и један је од највећих произвођача минералне воде, безалкохолних и енергетских пића у Србији. Од 2015. године до данас била је у власништву инвестиционог фонда „Мид Еуропа Партнерс” из Лондона.

Генерални директор „Матони 1873” Алесандро Пасквале казао је, приликом потписивања уговора у амбасади Чешке у Београду, да је његова компанија „дошла да остане” у Србији и да се нада да ће моћи да помогне „Књаз Милошу” да даље напредује.

Он је казао да ће наставити да улаже у развој „Књаз Милоша” и истакао да његова компанија већ послује, поред тржишта Чешке и у Словачкој, Аустрији, Мађарској, Бугарској, Црној Гори и Босни и Херцеговини и да ће сада запошљавати 3.300 људи.

Представник „Пепсика” Кристоф Гиле је подсетио да његова компанија има вишедеценијско искуство пословања на глобалном тржишту, која подразумева добру сарадњу са многим локалним мањама.

Истакао је да је партнерство „Пепсика” и „Матони 1873” до сада била веома успешна и да аквизиција „Књаз Милоша” представља прилику за додатни развој и јачање партнерства.

„Пепсико има визију да буде глобални лидер у производњи хране и пића”, казао је он, преноси Бета.

Генерални директор компаније „Књаз Милош” Милош Стојисављевић оценио је да је компанија након бројних промена власништва и модела управљања, сада добила стратешког партнера, произвођача са европским и светским искуством у индустрији воде и безалкохолних пића.

Подсетио је да је „Књаз Милош” има 800 запослених, као и да је лидер на тржиштима Србије и Црне Горе, са растом на тржиштима Северне Македоније и Босне и Херцеговине.

„Књаз Милош је успешна компанија које ове године очекује нето промет од 70 милиона евра”, рекао је Стојисављевић.

Представник инвестиционог фонда „Мид Еуропа партнерс” Андреј Јованивић казао је да је од 2015. године продуктивност и ефикасност компаније „Књаз Милоша” подигнута два и по пута.

Министар пољопривреде Србије Бранислав Недимовић казао је да је оно што је аутопут „Милош Велики” за Србију, то је данашња аквизиција за компанију „Књаз Милош”.

Он сматра да је проблем домаћих компанијама је што имају добре, квалитетне,  регионалне брендове, али до даље од тог тржишта нису могли да дају максимум, па је добро да ће аквизиција отворити много шири простор за пласман.

„Књаз Милош остаје српска компанија, производи се у Србији и све што оде напоље биће пореклом из Србије”, указао је Недимовић.

Амбасадор Чешке у Србији Томаш Кухта оценио је да данашње потписивање уговора о аквизицији представља још једну потврду добрих привредних односа Чешке и Србије, али и жељу да се у Србију донесу нове технологије и нови послови.

„Чешка је данас четврти највећи улагач у Србију”, казао је он и подсетио да је највећа инвестиција до сада била куповина Теленора и Теленор банке од стране ППФ-а, као и на то да је СЦМГ купио крушевачки ИМК „14. октобар”, али и улагање СЕБРЕ у филмски студио Авала, као УДи групе у фабрику боја и лакова „Дуга”.

Према његовим речима, робна размена између две земље расте и у последњих шест година повећана је за 50 одсто, па је тако прошле године прешла милијарду евра и надаље расте.

Кухта је казао и да ће нова прилика за наставак сарадње бити посета председника Чешке Милоша Земана Србији 10. септембра, када ће са њим доћи и 50 привредника.

Председник Привредне коморе Србије Марко Чадеж изразио је задовољство што ће „Књаз Милош”, који 31 производ извози у 31 земљу, од данас имати могућност да своје производе пласира на 200 светских тржишта.

Он је истакао и да се до сада за пословни форум Србије и Чешке у септембру већ пријавило више од 150 компанија из обе земље.

„На том великом пословном форуму очекујемо још добрих пословних уговора”, рекао је Чадеж.

(Политика)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, до краја 2019. бити постигнут споразум Београда и Приштине?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер