четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Опала продаја нових аутомобила у Србији
Хроника

Опала продаја нових аутомобила у Србији

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 14. септембар 2009.

Продаја нових аутомобила у 2009. години опала је за 40 одсто, а продаје на лизинг и кредит мање су за 50 одсто. Сваки трећи нови продати аутомобил је из крагујевачке фабрике "Фијат".

Сваки трећи нови продати аутомобил у Србији, долази из крагујевачке фабрике "Фијат", показује статистика.

Иако је у току државна акција старо за ново, продаја нових аутомобила у 2009. години пала је за 40 одсто, чиме смо достигли суседе, где се тај проценат креће од 40 до 60 одсто.

Продаје на лизинг и кредит мање су за 50 одсто, а највише је пала продаја комерцијалних возила.

Мања продаја и велики трошкови смањили су и број запослених за 25 одсто, што значи да је од почетка године око 3.000 људи изгубило посао.

После пада царинских стопа, домаћи увозници снижавали су цене неколико пута. Тако су неки модели, за само годину дана, појефтинили за трећину. Најслабије се продају комерцијална возила. Привреда их купује чак четири пута мање него прошле године.

"Налазимо се у дубокој рецесији, што показују резултати продаје аутомобила фирмама и приватним лицима", рекао је економиста Саша Ђоговић.

Многи који желе да купе пословно возило наилазе на банкарску баријеру.

"Чак 70 одсто наших муштерија бива одбијено са захтевима за кредит за куповину новог возила што је последица великих учешћа која се тражи од клијената и лошег кредитног рејтинга компанија које траже кредит", рекао је Станко Радић из "Гранд моторса".

На тржишту има новца, али се слабо пласира.

"Тржиште је стало јер нема финансирања куповине под повољним условима. Лизинг компаније пласирале су само 20 одсто капитала у продају кола, све од бојазности да они који купују кола не остану без посла", рекао је Милош Петровић из "Делта моторса".

Због лошег стања на тржишту, већина се одлучује да уместо куповине новог возила, поправља старо.

"Сервис нам ради несмањеним капацитетима што значи да се одржава и поправља оно што је раније купљено. Бољи дани тек долазе јер је и криза пролазног карактера", рекао је Зоран Драгоја из "Интегра моторса".

У првих шест месеци ове године, осим "фијат пунта", најпродаванији су немачки аутомобили. Да најскупља роба увек нађе купца, доказује податак да је продато и око хиљаду луксузних возила.

(РТС)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер