петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Ненад Чанак: Пајтићева влада урушава институције
Хроника

Ненад Чанак: Пајтићева влада урушава институције

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 21. септембар 2011.

Нови Сад - Дешавања око такозваних војвођанских амандмана на закон о јавној својини доказ су да извршна власт у Војводини у великој мери ради на деструкцији Скупштине Војводине и на тај начин се, у ствари, растачу покрајинске институције, а то је веома опасан процес.

Не знам о чему су се партијски другови Цветковић и Пајтић договарали, ни када, ни како, али знам да Лигу нико ништа о томе није питао. Што се тиче дешавања у Скупштини Србије око овог закона, ставови ЛСВ и СВМ су се приближили, али остају неки проблеми из прошлости - истиче у разговору за Данас Ненад Чанак, председник Лиге социјалдемократа Војводине.

Најавили сте консултације ЛСВ с Владом Србије, како би унела додатне измене у закон о јавној својини. На шта то у актуелном тексту закона Лига не може да пристане? На чему конкретно инсистирате?

- Уставни оквир за враћање имовине Војводине је врло сужен и због тога морамо видети у тим консултацијама шта је заиста могуће учинити и шта ту може да се конкретно уради. Војводини се углавном враћа оно што новац троши, а не оно што новац доноси. Мислим да то заслужује барем један озбиљан разговор и ја ћу видети да у тим консултацијама пронађемо максимална могућа решења.

У јавности се стекао утисак да су војвођански захтеви заправо испуњени прихватањем „дела амандмана“ Владе Војводине. Бојан Пајтић је у уторак саопштио да је задовољан Предлогом закона и да повлачи амандмане. Ви, очигледно, мислите другачије. Зашто?

- Прво и пре свега, цела та прича са амандманима Владе Војводине је неозбиљна, јер ти амандмани нису никада поднети. Јер, да би били поднети, морали су да прођу процедуру. Процедура није испоштована, није било комуникације између Народне скупштине Републике Србије и Скупштине АП Војводине. Јер, не треба заборавити да се овде ради о законима, а законе може да предлаже, по законима ове земље, Скупштина АП Војводине. Значи, Скупштина АП Војводине је морала Скупштини Србије да упути амандмане. То што су се у неформалном разговору срели Бојан Пајтић и Мирко Цветковић, партијски другови, ја то не знам ни кад су се срели, ни о чему су разговарали, ни чиме је Влада АП Војводине задовољна.

Мислим да је то још један доказ да извршна власт у Војводини у великој мери ради на деструкцији представничког тела Скупштине АП Војводине и на тај начин се, у ствари, растачу институције у Војводини, а то је веома опасан процес. Ја не знам, поновићу, шта је био договор и када се у ствари тај договор и догодио између Цветковића и Пајтића. Али, знам да је цела та ситуација показала да у једном делу Владе АП Војводине постоји уверење да је Скупштина непотребна, да је потребна само да постоји некаква Влада која ће владати, без обзира имала Скупштину или не. Још мало па ћемо доћи у позицију да се укине и Скупштина и Влада АП Војводине и да постоји „Влада Србије, одељење у Новом Саду“. То је један опасан процес и нешто о чему ћемо политички озбиљно морати да поразговарамо.

Представници ЛСВ, као и СВМ, седе у Влади Војводине. Па, како то да оно што тражите није садржано у договору двојице премијера, Цветковића и Пајтића?

- Па, зато што нико није ништа ни питао представнике Лиге социјалдемократа Војводине, нити је било каквих разговора на ту тему са представницима ЛСВ. И ту и јесте главна поента.

Да ли су се њих двојица уопште састали, и како су се уопште договорили? Као коалициони партнер ДС и у Војводини и у Београду, шта знате о томе?

- Не знам ништа о томе. Ни кад су се срели, ни да ли су се срели, а нарочито не шта су се договорили. И ту и јесте оно што ме испуњава незадовољством. Јер се институција Скупштине АП Војводине користи као претња у унутарстраначким разговорима. То је непојамно, ја то не могу да разумем и мислим да би то неко из Владе АП Војводине морао да објасни.

Шта ће бити ако се захтеви ЛСВ у вези са законом о својини не усвоје? Које потезе ће Лига повући, али и, мало општије, каква би атмосфера у Војводини могла да се створи?

- Нема ту много избора. Ми не можемо да ову владу, која је испунила оно о чему смо се договорили пре њеног формирања, оборимо сада, пар месеци пред изборе. То не би било политички мудро. Али, сасвим сигурно не бисмо гласали за овај закон.

Има ли разлике у ставовима ЛСВ и СВМ у вези с војвођанском својином? Хоћете ли заједно бити против актуелног Предлога закона?

- Изгледа да смо се доста приближили у мишљењима. Али, морам подсетити да Савез војвођанских Мађара није подржао Лигу социјалдемократа Војводине када су посланици Лиге у Скупштини АП Војводине 20 пута тражили да се тај парламент изјасни о потреби обештећења Војводине по основу улагања грађана Војводине у Нафтагас, који чини готово цео НИС. Само овогодишњом експлоатацијом нафте у Војводини извађено је нафте у вредности колико је укупно плаћен НИС, што говори да је тај пословни потез, ако је уопште био пословни, урађен на огромну штету свих грађана Војводине и једино поштено решење је да се Русима врате паре, а Војводини Нафтагас.

(Данас)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер