четвртак, 28. март 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Немачка: Интернет потиснуо штампу, радио и телевизију
Хроника

Немачка: Интернет потиснуо штампу, радио и телевизију

PDF Штампа Ел. пошта
четвртак, 24. фебруар 2011.

Према студији коју су провели немачки јавни сервиси, у пролеће прошле године, у Немачкој је интернет користило 49 милиона људи старијих од 14 година - значи: 69,4 посто становника ове земље, што 5,5 милиона корисника више у односу на 2009.

Све више Немаца информише се путем интернета, па штампа, радио и телевизија полако губе медијску битку.

"У новинама можете да прочитате оно што је јуче писало на интернету", једна је од новијих полушаљивих дефиниција новина у Немачкој.

Новинама на киосцима није лако откада моћни интернет-портали, као што су "Spiegel Online" или "Bild Online" максимално актуелно покривају све битне и небитне догађаје.

Али, није лако ни другим медијима, као што су радио и телевизија.

Ниједна озбиљна кућа не може да се замисли без своје интернет понуде.

Уредници који су се раније бавили јасно дефинисаним пословима у оквиру једног медија, постали су "девојке за све", што и тражи интернет, јер се на интернет "каче" и текстови, и аудио-фајлови, и слике, и видеоснимци, а све то треба да буде уобличено у јединствен и препознатљив дизајн.

"Још нема ни конкретне дефиниције за то што сада радимо. Ја за себе кажем да сам програмер интернет-презентације и wеб-дизајнер", тврди Јурген Страбаг, уредник на једном великом интернет порталу.

Према студији коју су спровели немачки јавни сервиси у пролеће прошле године, у Немачкој је интернет користило 49 милиона људи старијих од 14 година – значи 69,4 одсто становника ове земље - преноси Радио Деутсцхе Wелле.

Наводи се да 76 посто немачких корисника интернета користи тај медиј сваки дан. Продаја булеварске штампе је у исто време опала за 5,3 посто.

Интернет није угрозио само продају новина, већ и радио и телевизијске програме.

О важности видеосадржаја на интернету довољно говори податак да њих користи 65 посто "сурфера" – на социјалним мрежама је "само" њих 40 посто.

Велики портали максимално користе техничке могућности интернета које их додатно издвајају од осталих медија, на пример, богато опремљене интерактивне графике.

(RSE)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер