субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Неколико десетина камиона транспортних фирми из Чачка, Краљева, Ужица и Ивањице организовало протестну вожњу због најскупљег горива у Европи, проблема на царини и техничког прегледа
Хроника

Неколико десетина камиона транспортних фирми из Чачка, Краљева, Ужица и Ивањице организовало протестну вожњу због најскупљег горива у Европи, проблема на царини и техничког прегледа

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 19. септембар 2018.

Неколико десетина камиона транспортних фирми из Чачка, Краљева, Ужица и Ивањице данас је организовало протестну вожњу због проблема с којима се сусрећу у раду.

Председник Удружења МДТ СИСТЕМ из Краљева Љубинко Златић казао је да су се окупили како би омогућили бољи економски положај превозника, а у чему их ометају проблеми на граничним прелазима и царинским испоставама, али и агенција за безбедност и испитивање возила, те чести технички прегледи.

Како каже, на граничним прелазима чека се по 20 и више сати, а гориво у Србији најскупље је у Европи.

"Надлежни су нам рекли да што се тиче чекања на граничним прелазима, ствар је у личним дохоцима запослених и да они неће да раде. Најбоље да и ми станемо и да не радимо, па да видимо од чега би и ове плате примали. Имамо велику конкуренцију иностраних превозника, они немају граничне прелазе из ЕУ, а и гориво им је јефтинији", каже Златић.

Помиње да је проблем и дужина техничких прегледа, који се раде 45 минута, те да имају и испитивање возила једном седмично, а да се онда на решење чека и по неколико месеци.

"Једино ми у Европи имамо то испитивање", тврди Златић.

Власник фирме "Унитраг" Ужице Бранко Бешевић, иначе и један од оснивача и члан УО Међународног транспорта Београд, каже да се већ десет фирми угасило "што због лоших услова, што због мањка возача", а да је циљ данашњег протеста да заинтересују некога да седне с њима и договори се како да се побољшају услови рада.

"Нећемо ми да заустављамо саобраћај, али не знам шта би било са српском привредном ако би превозници стали са радом десет дана", казао је Бешевић.

Возач Милосављевић Божидар из Чачка каже да нико не обраћа пажњу на возаче, јер и они трпе због лоших услова рада.

Такође, како каже, обарају се цене и од прошле године оне су пале за 500 евра за исте релације.

Иначе, у Србији има преко 1.500 транспортних фирми само у међународном друмском саобраћају, а за тај број предузећа потребно је отприлике 160.000 возача.

Дневница возача у Србији је 50 евра, у Словенији 100 евра.

(Танјуг)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер