субота, 23. октобар 2021.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Н1: Програмер бесплатно нудио софтвер за управљање здравственим услугама, који већ опслужује четири милиона пацијената у четири земље - Телекому за сличан дали 12 милиона динара
Хроника

Н1: Програмер бесплатно нудио софтвер за управљање здравственим услугама, који већ опслужује четири милиона пацијената у четири земље - Телекому за сличан дали 12 милиона динара

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 15. септембар 2021.

На почетку епидемије ковида-19, Србија је могла бесплатно да добије програм базиран на вештачкој интелигенцији, који у Чилеу, Аргентини, Перуу и Шпанији већ опслужује близу четири милиона пацијената. Тај систем за брзу комуникацију и управљање здравственим услугама, развио је Нишлија Милан Ђидара, који је пре девет година напустио земљу и систем применио у Јужној Америци. На његову понуду Србија није одговорила, али је у августу фирмама Процесцом и Телеком Србија, Министарство здравља доделило 12 милиона динара за само један сегмент сличне платформе.

Конкретно и јасно – „помоћ из Чилеа“, насловљен је имејл упућен у више институција у Србији. Од председника републике до разних адреса у Министарству здравља. У своје и у име фирме – нудио је систем за брзу и непосредну комуникацију са пацијентима, која је аутоматизована и поузданија од кол-центара.

„Ми нисмо понудили. Ми смо покушали да понудимо, јер нисмо имали никакав одговор. Пробали смо да комуницирамо са Владом, са Министарством здравља“, прича Милан Ђидара.

Али одговор ни од куда.

„Можда је наша грешка што смо понудили бесплатно. Углавном, кажу, кад нешто нема цену онда је џабе и не вреди ништа“, додаје.

У Чилеу се показало да овај систем вреди. Мења кол-центре у здравственим установама и то чини много ефикасније. Са пацијентима комуницира „интелигентан“ софтвер уз помоћ гласа, порука на свим платформама и мрежама. Заказује прегледе, подсећа на заказане интервенције, аутоматски помера термине и што је најважније – смањује чекање пацијената и повећава ефикасност у раду и до 30 одсто.

„Имамо шесторо људи који раде и који комуницирају, уз помоћ система, са четири милиона пацијената месечно“, каже Ђидара.

И то у четири земље, са статистички 15 пута мање грешака у односу на ситуацију када податке у систем уноси запослена особа у кол-центру. Зашто онда Србија није одговорила ништа, када јој је овај систем у марту прошле године понуђен гратис?

„Можда нису имали времена у том тренутку, не знам шта би друго могао да кажем“, наводи.

Види да је чекање код нас и даље присутно, што – тврди, не мора да буде у тој мери, ако се уреди да буде мање празног хода. Са друге стране, Србија је пропустила шансу да јој се један остварени интелектуалац, можда, корак по корак – врати.

„Мислим да нисам једини који је отишао због неразумевања и остварио се у ономе што ради и зна. Нажалост, поново сам наишао на неразумевање, не знам“, каже.

Н1: Да ли бисте се вратили?

„Не“, поручује Ђидара.

(Н1)

Видети још: Нова.рс: Министарство здравља за свега два и по месеца доделило чак четири тендера фирми брата Дарије Кисић у вредности од 5,4 милиона евра

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли мислите да ће преузимање власти у Авганистану од стране талибана довести до преливања кризе у околне земље?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер