петак, 21. септембар 2018.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > МУП: Приведено пет особа због крађе локомотиве Железничког музеја; Ненад Војчић: Предузеће "Београд на води" је пре извесног времена преузело бригу о земљишту где се депо налази
Хроника

МУП: Приведено пет особа због крађе локомотиве Железничког музеја; Ненад Војчић: Предузеће "Београд на води" је пре извесног времена преузело бригу о земљишту где се депо налази

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 12. септембар 2018.

Пет особа приведено је због постојања основа сумње да су починили кривично дело тешке крађе на штету предузећа "Железнице Србије", саопштио је вечерас МУП.

Петорица мушкараца, од којих су двојица старости од 36 година, док су остала тројица старости 29, 28 и 24 године, сумњиче се да су 3. септембра ове године ушли у зграду "Ложионице" у Булевару војводе Мишића у Београду, која је у власништву Железничког музеја, и бренер апаратом исекли делове локомотиве "Пула", прецизирано је.

По налогу Првог основног јавног тужилаштва, додао је МУП, против њих ће бити поднете кривичне пријаве у редовном поступку.

Најстарија локомотива из колекције Железничког музеја, направљена 1864. године, исечена је и у деловима однета из Депоа музеја, који је део Ложионице београдске Железницке станице, у близини Београдског сајма.

Како и где је Србија "чувала" светски раритет

Украдена локомотива из музејског депоа Железница Србије - вест је која је изазвала неверицу.

Подељена су и мишљења око тога - како је уопште могуће да се украде локомотива, која је уједно и један од највреднијих експоната.

Екипа Прве телевизије посетила је депо, како би показала у каквим условима је чувана историја наше железнице.

Музејски депо Железница Србије је под заштитом Завода за заштиту споменика.

У околностима које су забележени камером, већ годинама, Србија чува - односно, чувала је - светски раритет.

Плац, без икакве заштите, недавно су посетили разбојници који су украли или уништили локомотиву, ручно ковани вагон, стругове...

"Па има месец дана како су секли. Пошто ја живим ту у ложионици и знам. Поред мене то прође", каже једна од очевидаца.

Према речима директора Музеја, највећа штета направљена је уништењем локомотиве чији су делови исечени и однети са депоа. Иначе, реч је о локомотиви која датира из 1864. године и старија је од српске железнице.

Надлежни кажу - насртање лопова траје већ дуже време.

"Сви су знали шта се ту налази, две године ја причам да је то највредније што Србија има, две године не успевамо да то изместимо. Тражена је сагласност да се експонати изместе у гаражу Плавог воза. И од железнице, мој музеј је основала влада."

И они вам то нису дозволили?

"Не, дозволили су али је ишло јако споро", наводи Ненад Војчић, директор железничког музеја.

У међувремену, објекат је остао и без обезбеђења.

Онима који су починили ово вандалско дело вероватно не значи много чињеница чија је тачно надлежност брига о депоу. Покушали смо да дођемо до те информације и схватили смо да није лако. Директор музеја Ненад Војчић рекао је да је пре извесног времена предузеће "Београд на води" преузело бригу о земљишту где се депо и налази. Ипак у том предузећу, имају нешто другачије мишљење.

"Компанија још није преузела ту парцелу, њоме не управља нити има икакве ингеренције везане за обезбеђење имовине која се тамо налази", навела је та компанија.

Уништена локомотива из 19. века била је у депоу од 1952. године.

(Н1, Прва)

Видети још: Београд: Најстарија локомотива из колекције Железничког музеја, направљена 1864. године, исечена и у деловима изнета из депоа који се налази на простору „Београда ба води“

 
Пошаљите коментар

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли мислите да ће Србија до краја године прихватити „правно обавезујући споразум” са Приштином?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер