Хроника

Митрополит Амфилохије: Црква не излази на изборе, нити јој је тамо место, али може да пожели политичку срећу свакоме ко искрено тражи промене, а да је не пожели онима који су изгласали овај безакони закон

Штампа
недеља, 02. август 2020.

Црква не излази на изборе, нити јој је тамо мјесто, али може да пожели срећу свакоме ко искрено тражи промјену живота у Црној Гори набоље, ко се бори за правду, поштовање Устава, па и против безакоња у односу на вјеру и Цркву, као и да такву политичку срећу и политички напредак не пожели онима који су изгласали Закон о слободи вјероисповијести и који поистовјећују себе и своје властољубље и сопствене интересе са државом Црном Гором.

То је у интервјуу за Дан поручио митрополит црногорско-приморски Амфилохије, наводећи да Црква никоме није ни коалициони партнер ни политички противник.

“Боже, сачувај! Нити смо, као Црква Христова, икада мислили о томе, нити нам је тамо мјесто. Избори су ствар партија, подјела, надметања, искључивости а Црква све обједињује у своје Свето крило. Шта ће Цркви избори око земаљске власти кад се она изборила и бори Христовим васкрсењем за Царство Небеско, и кад је на тај начин, кроз Христа, “побједила свијет” и “није од овога свијета”. Дакле, у томе не учествујемо, нити ико од учесника изборног процеса може да каже да у тој политичкој утакмици представља Цркву”, навео је митрополит.

Шта ће Цркви избори око земаљске власти кад се она изборила и бори Христовим васкрсењем за Царство Небеско?

Међутим, како додаје, имају право “бар на нивоу одговора свјетовној власти која, отворено или прикривено, исказује амбиције да преуређује црквену структуру да, онако са дистанце, и без укључења у изборни процес, пожелимо срећу и Божји благослов свакоме ко искрено тражи промјену живота у Црној Гори набоље, ко се бори не за властољубље и приватни профит, него за правду, поштовање Устава, па и против безакоња у односу на вјеру и Цркву”.

“Исто тако, имамо потпуни легитимитет, да такву политичку срећу и политички напредак не пожелимо онима који су овакав закон изгласали, и који поистовјећују себе и своје властољубље и сопствене интересе са државом Црном Гором. Ми смо, с друге стране, свјесни ситуације, о којој говоре и политички такмаци, па и представници НВО сектора, па чак и бројне међународне адресе да стоји велики знак питања изнад регуларности оваквих избора. Поготово у вријеме бројних здравствених забрана и ограничења због пандемије које у великој мјери спутавају црквени и друштвени живот у Црној Гори, као и јавни живот грађана. Наше је да подсјетимо на то, управо онда када нам из владајуће гарнитуре пријете како ће се нешто ријешити или показати на изборима. Напротив, и у најрегуларнијим условима за исказивање политичке воље грађана (које ми овдје немамо), Црква није никоме ни коалициони партнер ни политички противник, а камоли данас, када не знамо може ли поштен човјек отићи да гласа, хоће ли му глас бити купљен, или мора, истога дана, да сједи кући јер му је здравље угрожено”, објаснио је митрополит за Дан.

Међутим, имамо право да, онако са дистанце, и без укључења у изборни процес, пожелимо срећу и Божји благослов свакоме ко искрено тражи промјену живота у Црној Гори набоље, ко се бори не за властољубље и приватни профит, него за правду, поштовање Устава, па и против безакоња у односу на вјеру и Цркву

Како напомиње, “било како било, Црква подржава и благосиља младе, паметне и способне синове и кћери Црне Горе који и на том политичком пољу желе и умију да промијене ствари на боље, а не подржава оне који су гласали и који још увијек у животу држе, овакав један антизакон, жртвујући и Бога за своје властољубље и обоготворење своје власти”.

Амфилохије је истакао да је реторика како тврди ДПС-а наставак њихове неразумне политике, усмјерене против уставног поретка ове земље.

“Она је започела још прошле године на партијским конгресима ове странке када је њихов први човјек најавио да ће та партија „обновити цркву“, а наставила се њиховом отвореном пријетњом да ће држава формирати “националну цркву Црногораца”.

Потпуно против разума и логике да неокомунистичка политичка власт, која мучи муке да у овој земљи ријеши питање економије, корупције, судства, туризма, незапослености… да се она сада, напрасно, бави уређењем и стварањем цркве. То иде до те мјере да атеиста предсједник у свом најновијем интервјуу изјављује да ће радити на обнови “црногорске цркве” не само док је на власти, него док је жив. Очевидно, овај лењинистичко-титоистички ђак, поставши вјерник либералног капитализма, схватио је да Црква није уништена, али није схватио шта је и ко је Црква, и каква Црква је постојала и постоји у Црној Гори, па мисли да он може да је ствара и обнавља, као своју партију”, навео је он.

Исто тако, имамо потпуни легитимитет, да такву политичку срећу и политички напредак не пожелимо онима који су овакав закон изгласали, и који поистовјећују себе и своје властољубље и сопствене интересе са државом Црном Гором

Митрополит је казао да је у циљу спровођења ове и овакве штетне антицрквене политике донесен је и овај безакони закон на чијој измјени Црква инсистира ево већ годину дана.

“Нажалост за сада, безуспјеха. Зато, није за чуђење и ово најновије предизборно обраћање Цркви од стране владајуће партије и њеног предсједника, јер је њихова очигледна намјера да све у вези с Црквом политизују и да унесу у неке своје партијске приче. Они добро знају да Црква не учествује на изборима. То није простор за дјеловање црквене ријечи, и немају људи из ДПС-а проблем с Црквом на предстојећим изборима, него са многим другим питањима: од услова за гласањеу вријеме пандемије, преко питања регуларности изборних спискова и бирачких листа до повјерења грађана Црне Горе у политику коју воде и надгорњавања са опозицијом. То су њихове праве теме, које будући да на њих немају прави одговор јавност обмањују причом о Цркви”, рекао је Амфилохије.

Он је напоменуо да име Цркве не значи оно што људи из црногорске власти приказују народу, путем својих медија.

“Они нас приказују као да смо ми нека српска национална организација или што је још већа лаж да смо испостава неке друге државе, да смо страни, окупаторски фактор итд. То су најгнусније лажи и то је нејбезочније извртање истине. Митрополија црногорско-приморска припада Српској православној цркви и Православној цркви уопште, али се зове “црногорском”, као и за вријеме Краљевине Црне Горе, а њен митрополит, као и митрополит Митрофан Бан, па и Свети Петар митрополит Црне Горе, Брда и Приморја.

Краљ Никола је назвао и “аутокефалном” јер је она стварала независну Црну Гору, он је био православни краљ и припадао тој Цркви, а Црна Гора хришћанска православна држава”, рекао је он.

Митрополит Амфилохије је истакао, да ко иоле зна устројство Православне цркве, томе је јасно да се Црква не може дијелити по националној основи, и да не постоји нека посебна Црква за Грке а посебна за Бугаре, па онда нека друга за Србе или Црногорце и друге.

Како је додао, “име СПЦ односи се на неки ток њене историје, на већински народ који јој припада, на богослужбени језик који се у њој служи, али то никако не значи да се ради о Цркви само Срба”.

“Или, ако хоћете да то кажем и на други начин: ако име СПЦ не значи да је то Црква само српског народа, тако ни име епархије чији сам митрополит, Митрополије црногорско-приморске, никако не значи да су њени вјерници (па и грађани територи је коју она обухвата) само и једино национални Црногорци. Видите у какав нас ћорсокак води такво наопако националистичко етнофилетистичко тумачење имена једне и јединствене Православне Цркве? А што се тиче односа политичара према Цркви, то боље питајте њих. Мени су неке ствари ипак необјашњиве. Нормално је да човјек у току свог живота понекад промијени своје мишљење. И разумљиво ми је да то чине и политичари. Али да дозволиш себи да данас пљујеш и псујеш нешто што си здушно поштовао и подржавао и тада већ у зрелом добу свога живота? Е, то ми је непојмљиво”, нагласио је митрополит.

Митрополит Амфилохије је упутио поруку грађанима Црне Горе.

“Са трона Светог Петра Цетињског молим и преклињем, односно Богом заклињем, првенствено омладину Црне Горе, да моментално и без чекања, престану сви крвави обрачуни, убиства и потјере по улицама наших градова и по иностранству, али да престане и насиље власти над грађанима, као и корупционашка правда. То није Божји пут, и на тај начин нико неће истјерати ни правду ни спасење. Напротив, таква крвна освета и насиље донијеће зло међу људе које се тешко искорјењује. У Имену Божијем је Суд и Правда, и то не смијемо никад заборављати. Ко даје паре на камату зло чини! Ко тргује дрогом и шири је међу људе зло чини! Ко убија људе макар то било и из освете злочини! Ко врши насиље у име државе зло чини! То мора стати. Ако то не стане, не треба нам ништа, ни храм ни држава. Ако не стане мржња и прогон брата, какви смо ми онда то људи, и како дјецу васпитавамо? Искорјењивање крвне освете, неправде и насиља, борба против отимања туђег је аманет Светог Петра Цетињског Црногорцима, и Господња наука упућена свим људима и то јесу моје прве и последње ријечи у овом моменту”, навео је он.

(ИН4С)

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]