четвртак, 28. март 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Милутин Мркоњић: Не бих измештао Главну железничку станицу док се не заврши станица Прокоп
Хроника

Милутин Мркоњић: Не бих измештао Главну железничку станицу док се не заврши станица Прокоп

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 20. јун 2018.

 Да се ја питам не бих гасио Главну железничку станицу и измештао возове док се не доврши и комплетира станица Прокоп, јер се без тога умногоме компликује живот путницима.

Паралелно са Прокопом треба довршити и станице у Кијеву и Земуну које су веома важне и које ће служити за прање и негу возова. Зашто се одуговлачи са завршетком тих пројеката треба питати владајућу структуру – каже за Данас Милутин Мркоњић, бивши министар инфраструктуре и саобраћаја у Влади Србије и функционер Социјалистичке партије Србије.

Мркоњић каже да је станица Прокоп пројектована као модерна пролазна железничка станица седамдесетих година прошлог века са комерцијалним садржајима, који подразумева шопинг центре, хотеле, мотеле и укључивање у метро. „Тек када се заврши та станица, по постојећем пројекту треба ослободити савски амфитеатар за реализацију нових пројеката. Уколико Београд нема пара за завршетак тог одличног пројекта, Република би требало да се укључи у финансирање Прокопа“, напомиње Мркоњић и додаје да је бесмислено коментарисати квалитете тог пројекта након четрдесет година.

Измештање Железничке станице из центра Београда на две локације Прокоп и Топчидер од 1. јула изазвало је полемику у јавности и на друштвеним мрежама. Грађани и јавне личности реаговали су критички, тврдећи између осталог да је станица Топчидер „из 19. века“ и шест километара удаљена од центра Београда, затим да су у већини великих градова железничке станице у центру, те да је и лош тренутак усред туристичке сезоне и лоше измештање. Такође, станица Прокоп ни после много година и више реновирања практично није завршена и нема инфраструктуру станице – шалтере и остале неопходне елементе и мада се налази близу центра Београда, није повезана добро са остатком града.

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је да критичари измештања Главне железничке станице у Београду намерно или случајно показују велико незнање.

„Неко ко је био градоначелник Београда, као Драган Ђилас, морао би да зна да су одлуку о измештању Главне железничке станице донели неки бивши градоначелници Београда и то пре више од 40 година. И морао би да зна да Прокоп није случајно изабран за место нове станице, јер се ту спајају три највећа крака београдског железничког чвора“, рекла је министарка. Истакла је да је нова железничка станица Центар (Прокоп) удаљена само 1.000 метара ваздушном линијом од центра града.

Михајловић: Потписали Ђилас, Мркоњић и Калановић

Зорана Михајловић је јуче истакла и да су они који се данас противе премештању железничке станице у октобру 2008. потписали уговор о завршетку станице Прокоп, са циљем измештања станице из центра града. „Управо је пре десет година тадашњи градоначелник Ђилас потписао уговор са Мркоњићем и Верицом Калановић о завршетку станице Прокоп и измештању Главне железничке станице из центра града, планирајући да се то заврши за две године“, изјавила је министарка, преноси ФоНет.

(Данас)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер