петак, 19. јул 2019.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Марко Бастаћ: План актуелне власти је да изгради метро од једне до друге ливаде где не живи нико, чија би тачка укрштања био "Београд на води", и који би коштао 4,4 милијарде евра
Хроника

Марко Бастаћ: План актуелне власти је да изгради метро од једне до друге ливаде где не живи нико, чија би тачка укрштања био "Београд на води", и који би коштао 4,4 милијарде евра

PDF Штампа Ел. пошта
уторак, 25. јун 2019.

 Председник општине Стари град и Београдског одбора Странке слободе и правде, Марко Бастаћ, изјавио је за Н1 да су блокаде радова у центру града дале резултате, јер је скраћен рок за извођење радова на Тргу републике, осигуран је повратак саобраћаја на Топличин венац, спасен је Парк војводе Вука и заустављена је изградња жичаре на Калемегдану.

Бастаћ је у Новом дану ТВ Н1 рекао да није истина да блокадама радова у центру Београда даје властима алиби за продужетак рокова, јер су, како је истакао, рокови за извођење радова напротив скраћени услед притиска грађана.

"На Тргу републике првобитно је било предвиђено да радови трају до 1. децембра, ми смо са блокадама и тиме што смо узбудили јавност успели да скратимо рок на 1. септембар", навео је Бастаћ.

Додао је, међутим, да је главни мотив за блокаду радова на централном тргу био повратак саобраћаја на ту локацију, те да су грађани и у томе успели, јер ће, према последњим најавама, улице уз Трг републике остати проходне за моторна возила, а наредна "битка", како је рекао, биће повратак тролејбуса на Трг и продужетак њихове трасе ка Дорћолу, преко Студентског трга и Улице Тадеуша Кошћушка, уместо кроз Добрачину како је тренутно планирано.

Бастаћ је рекао и да су блокадама, уз поприличну помоћ Иницијативе "Пешаци нису маратонци", успели да зауставе ширење пешачке зоне на Топличином венцу и да саучувају Парк војводе Вука.

Посебно је истакао заустављање изградње жичаре на Калемегдану. "Сваки пут када сам дао обећање, успео сам у својој намери. Обећавам - неће изградити жичару", поручио је председник општине Стари град.

Упитан зашто су на најаву изградње жичаре реаговали тек почетком ове године, иако је План детаљне регулације за тзв. Калемегданску гондолу у Скупштини града Београда усвојне још прошлог јуна, Бастаћ је рекао да су му прве најаве тог пројекта деловале "пресмешно", и да није могао да верује да је неко спреман да на тај начин уништава културно-историјско наслеђе.

Оштро је критиковао и најављени пројекат метроа, подећајући да је планом из 2012. године била предвиђена изградња две линије које би повезивале цео град, укрштале би се на Тргу републике и коштале 2,2 милијарди евра, док је план актуелне власти да игради метро од једне ливаде где не живи нико до друге ливаде где не живи нико, чија би тачка укрштања био Београд на води, и који би коштао 4,4 милијарде евра.

Говорећи о изјашњавању грађана Старог града о радовима у центру Београда, Бастаћ је рекао да су се одлучили за такву форму, јер у условима медијске блокаде, првобитно планирани референдум не би успео.

Сматра да изјашњавање готово 22 одсто, односно 11.000 грађана Старог града, који су изразили противљење пројектима градских власти, није за потцењивање и поручује да ће натерати власт да призна те резултате.

Бастаћ се осврнуо и на најаве да ће СПС напустити владајућу коалицију на Старом граду, тврдњом да са социјалистима ни не постоји коалициони споразум и да су сви одборници јасно ставили по стране мишљење својих странака и одлучили да заступају само интересе грађана.

Председник општине Стари град је оштро критиковао градске власти и због поплава које су задесиле главни град услед невремена претходних дана, упитавши где је отишло 314 милиона динара који су били издвојени за санацију кишне канализације.

(Н1)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли мислите да ће се фудбалска репрезентација Србије квалификовати на ЕУРО 2020?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер