Početna strana > Hronika > Kompanija „L'Oreal“ povlači iz upotrebe reči "izbeljivanje" i "osvetljavanje" iz svih proizvoda za negu kože u kontekstu svetske mobilizacije protiv rasizma
Hronika

Kompanija „L'Oreal“ povlači iz upotrebe reči "izbeljivanje" i "osvetljavanje" iz svih proizvoda za negu kože u kontekstu svetske mobilizacije protiv rasizma

PDF Štampa El. pošta
subota, 27. jun 2020.

Grupa L'Oreal odlučila je da povuče neke izraze, poput "izbeljivanje" i "osvetljavanje" iz opisa nekih svojih kozmetičkih proizvoda namenjenih za negu kože, saopštila je ta grupa u kontekstu svetske mobilizacije protiv rasizma.

"Grupa L'Oreal odlučila je da povuče reči belo i izbeljivanje (white/whitening) i svetlo i osvetljavanje (light/lightening) iz svih proizvoda za negu kože", navela je ta kompanija ne navodeći druge detalje.

Antirasistički pokret, pokrenut posle smrti Afroamerikanca DŽordža Flojda u Mineapolisu gde ga je beli policajac ugušio tokom hapšenja, primila je takve razmere da su mnoge kompanije pod pritiskom da menjaju neke svoje propise.

Uprava Koka-kole, jedne od najpoznatijih kompanija u svetu koja troši ogroman novac na reklame, saopštila je da na 30 dana obustavlja reklamiranje na svim društvenim mrežama navodeći da "nigde nema mesta rasizmu".

Nekoliko američkih kompanija odlučilo je da bojkotuje društvene mreže koje zarađuju na njihovim reklama, kako bi blokirale i zabranile sadržaje koji podstiču mržnju, rasizam i nasilje.

Već je reagovala uprava Fejsbuka, koja je u petak odlučila da pooštri nadzor sadržaja, tako što će zabraniti poruke mržnje u reklamama, a predviđa da doda upozorenja na poruke koje bude ocenila kao problematične.

(Beta, AFP)