Početna strana > Hronika > Južne vesti: Posle skoro tri decenije, Javno preduzeće “Aerodrom Niš” i zvanično ugašeno
Hronika

Južne vesti: Posle skoro tri decenije, Javno preduzeće “Aerodrom Niš” i zvanično ugašeno

PDF Štampa El. pošta
utorak, 12. novembar 2019.

U aprilu 1990. godine zvanično je počelo sa radom preduzeće Aerodrom Niš koje je bilo u vlasništvu Grada Niša, a brinulo je o Aerodromu “Konstantin Veliki”. Nakon što je nedavno vazdušna luka poklonjena državi upravljanje je preuzelo preduzeće Aerodromi Srbijekoje je formirala Vlada, a koje je registrovano na adresu nekadašnjeg JP Aerodrom Niš.

Skoro pune 3 decenije je JP Aerodrom Niš vodio borbu za oživljavanje niškog aerodroma i pokušavao da razvije avio-saobraćaj na jugu Srbije.

Dugo je to bilo bezuspešno, a kada se napokon izvuklo iz brojnih finansijskih problema, počelo da privlači “lou kost” kompanije i Nišlije dobile mogućnost da iz svog dvorišta lete u Evropu i svet, država je odlučila da preuzme aerodrom.

Uzeli su sve - imovinu, resurse, a sada i preduzeće sa ugovorima i zaposlenima.

Kako piše u Agenciji za privredne registre, od 18. oktobra ove godine JP Aerodrom Niš više ne postoji. Preduzeće je zvanično pripojeno Aerodromima Srbije.

Sve je sada u rukama Aerodroma Srbije koji su i zvanično preuzeli upravljanje vazdušnom lukom. Kako je ranije rečeno u ovom preduzeću, oni radnike neće otpuštati, a na mesto direktora imenovan je Mihajlo Zdravković. On je ujedno i gradski većnik u Nišu, a dobio je saglasnost Agencije za obavljanje obe funkcije.

Ubuduće će sve kompanije koje lete iz Niša ugovore imati sa novoformiranim preduzećem.

Sva prava, obaveze i odgovornosti iz ugovora koje je zaključilo preduzeće JP Aerodrom Niš, ne samo sa avio-kompanijama, već i sa svim ostalim dobavljačima i korisnicimausluga, prelaze u privredno društvo Aerodromi Srbije d.o.o. Niš koje stupa u ugovorne obaveze na mesto JP Aerodrom Niš - kažu u preduzeću.

Pokretanje 12 linija Air Serbia iz Niša povećalo je broj putnika, mnogi su to ocenili kao prvi uspešan potez novog vlasnika, iako se za to izdvaja 5 miliona evra godišnje iz budžeta Srbije.

Međutim, ubrzo je Direktorat civilnog vazduhoplovstva odbio zahtev Rajan Er-a za liniju od Niša do Frankfirta, a u irskoj kompaniji su ocenili da je to učinjeno zbog monopola Air Serbia koja takođe leti do Frankfurta.

Srpsko-arapska kompanija u međuvremenu je spala na 11 linija, jer su zaključili da putnici nisu zainteresovani za let do Budimpešte.

Uz sve to i Svis je najavio da od marta 2020. godine gasi avio-liniju Niš - Cirih, pa su u Nacionalnoj koaliciji za decentralizaciju su ocenili da novi vlasnik aerodroma - Vlada Srbije stavlja privatne interese iznad javnih i da je njen cilj od preuzimanja niške vazdušne luke bilo proterivanje "lou kost" kompanija.

(Južne vesti)

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner