петак, 22. јун 2018.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Јужне вести: Град Ниш фирми "Кип лајт" платио шест милиона динара за украсе, истој компанији која је Београду продала спорну јелку
Хроника

Јужне вести: Град Ниш фирми "Кип лајт" платио шест милиона динара за украсе, истој компанији која је Београду продала спорну јелку

PDF Штампа Ел. пошта
петак, 12. јануар 2018.

Чак шест милиона динара Нишлије су платиле светлеће украсе којима су, како кажу у Градској управи, окићене Градска кућа у Нишу, Скупштина града, као и неколико дрвета у центру. Иначе, на тендеру је учествовао само један понуђач и то фирма Keep light, коју су медији оспоравали због прескупе новогодишње јелке у Београду, али и прошлогодишњег спорног тендера за декорацију главног града.

Две најважније градске установе, дрвеће код Маргера и у Улици Николе Пашића, али и део код Саборне цркве и улице у самом центру града, засијале су сјајем вредним 50.000 евра, колико Нишлије кошта уговор између града и фирме Keep light из Београда.

За разлику од прошле године, када је за исте паре купљено око 400 светлећих низова, 83 светлећих кугли, звездано небо, декорација за мост и једна "3Д звезда", ове године, купљено је само 250 светлећих трака и 60 светлећих украса.

Упркос томе, што су у Градској управи Ниша, у план јавних набавки за 2017. годину, само неколико дана пре расписивања тендера, додали ставку “новогодишња декорација”, уз кратко образложење да је то “реална потреба”, шеф Службе за заједничке послове Аца Јанковић каже да је то било у плану још од усвајања буџета, а документе доступне на Порталу јавних набавки у којима све то пише, назвао је само "мишљењем новинара".

“То је само ваше мишљење. Служба за заједничке послове је у свом буџету имала предвиђене паре за то и по том основу је то и набављено. Приликом састављања буџета, говорило се да би градске објекте требало украсити мало побоље. Услов је био да паре буду предвиђене буџетом. То је финансијски план, разумете. Након тог плана се прави план јавних набавки, на основу којег се расписују јавне набавке, а то све имамо“, рекао је Јанковић.

Јанковић високу цену украса, правда њиховом "дужином и квалитетом", а сарадњу са Keep light-ом не види као спорну.

“Ви гледате само у количини, а не гледате у величини и дужини и у квалитету. А јавна набавка је спроведена по Закону. Ту имате Комисију и тако даљ”, рекао је Јанковић.

Подсетимо, новинари портала Пиштаљка још 2016. године су скренули пажњу на сумњиву јавну набавку за декорацију Београда. Међутим, ова фирма је нарочито доспела у жижу јавности, када су новинари овог портала открили да је београдска новогодишња јелка за 2017. годину плаћена чак 83.000 евра и да је у центру града постављена пре завршетка тендера.

Паркинг сервис: Набавка декорације није искључиво наше право

Последњих година, управо за украшавање Ниша, од куповине, преко промоције и презентације, па до самог монтирања декорације, био задужен искључиво Паркинг сервис.

И за овогодишње празнике, Паркинг сервис је планирао да купи украсе вредне 8 милиона динара, али је јавна набавка оспорена, а у овом предузећу кажу да је "право Градске управе" да сама купи украсе, ако то жели.

Свако ко је набавку новогодишње декорације имао предвиђену у плану јавних набавки могао је да распише исту, јер набавка новогодишње декорације није искључиво право Паркинг сервиса Ниш - рекли су у овом предузећу.

Подсетимо, поред већ поменутих 5 милиона, прошле године је за украсе потрошено још 6 милиона динара и тада је обновљена стара и купљена нова празнична декорација међу којом је била и јелка од 6 м, као и звездано небо.

Паркинг сервис је Граду поклонио и велики пакет који се налазио насред шеталишта у Обреновићевој улици, као и светлећег вилиног коњица, који је улепшавао Трг краља Милана. Пре те набавке украси нису били дуго мењани, па је декорација из године у годину била иста.

(Јужне вести)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Шта мислите ко ће освојити Светско првенство у фудбалу 2018. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер