субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Истраживање "Екстремни говор у медијима: Како се генерише култура страха у Србији" - Екстремни говор присутан у свакој четвртој вести најтиражнијих медија
Хроника

Истраживање "Екстремни говор у медијима: Како се генерише култура страха у Србији" - Екстремни говор присутан у свакој четвртој вести најтиражнијих медија

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 13. новембар 2017.

Екстремни говор присутан је у свакој четвртој вести најтиражнијих медија у Србији, а његова једина намера је подизање драматичности и сензационализма по сваку цену, уз ширење страха и осећаја несигурности и нетрпељивости, закључак је истраживања "Екстремни говор у медијима: Како се генерише култура страха у Србији".

Када је 1992. године опозиција позвала грађане да изађу на улицу и обележе годишњицу деветомартовских демонстрација, тог дана у хороскопу листу Политика свим знаковима писало је да из овог или оног разлога остану код куће. То је пример суптилне политичке манипулације у односу на данашњи екстремни говор у медијима.

Паника, Аларм, Сеx, Груди, Ужас, Хаос, Шок - најчешће су речи екстремног говора које су истакнуто место нашле у скоро девет и по хиљада медијских текстова само од маја до септембра ове године.

"Њихова једина намера јесте да шокирају, да узнемире, нису ретки случајеви у којима се унапред осуђују осумњичени људи којима се прети, покреће се хајка, говоримо о речима као што су речи ужас, монструм, хорор, брутално", изјавио је социолог Алексеј Кишјухас.

Такав говор подстиче екстремне емоције: мизогинију, односно мржњу према женама, страх, нетрпељивост и параноју. Суседи у региону називају се шиптарима и усташама. Према подацима из асоцијативног речника, таквим говором развијају се стереотипи.

"Балкан рат, буре барута и ратови, то су три најчешће асоцијације на реч Балкан. На реч Американац асоцијације су следеће: народ, глупи, нато, бомбардовање, дебели и глупост. Срби небески народ, инат, понос, Србија моја земља, До Токија и пропаст", каже лингвисткиња Светлана Слијепчевић.

А готово 2.000 вести у року овог лета бавило се темом рата.

"Ако их ви читати редовно, ви можете имати утисак да је реално да смо на ивици рата, глобалног или комшијско, то је одређена врста несигурности која може да се произведе или не", рекла је извршна директорка "Либера" Татјана Веховец.

У Србији се, према анализи истраживача, чак и о временској прогнози екстремно извештава: на 42 степена у сред лета - горимо, бесни смо и троми, а када су паклене врућине - Мацура моли - да се, никако, не иде по пензије.

(Н1)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер