четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Инсајдер: Уговором предвиђено да предузеће "Београд на води" управља објектима у Савском амфитеатру; БНВ: Ми нисмо били одговорни за чување локомотиве у Железничком музеју
Хроника

Инсајдер: Уговором предвиђено да предузеће "Београд на води" управља објектима у Савском амфитеатру; БНВ: Ми нисмо били одговорни за чување локомотиве у Железничком музеју

PDF Штампа Ел. пошта
четвртак, 13. септембар 2018.

Најстарија локомотива из колекције Железничког музеја, направљена 1864. године, исечена је и у деловима однета 31. августа из Депоа музеја. Директор музеја Ненад Војчић, иако не негира сопствену одговорност, као најодговорније види предузеће „Београд на води“ које, како каже, управља тим простором. Он тврди да је управо то предузеће уклонило људе из обезбеђења Депоа у процесу системског уклањања београдске "Железничке станице".

С друге стране, српско-арапско предузеће „Београд на води“ у одговору за Инсајдер истиче да немају никакву одговорност за чување имовине Железничког музеја, јер компанија, како наводе, још није преузела ту парцелу.

„Иако је предвиђено да парцела на којој се налази депо Железничког музеја буде део пројекта Белграде Wатерфронт, компанија још није преузела ту парцелу. Њоме не управља нити има икакве ингеренције везане за обезбеђење имовине која се тамо налази“, наводи се у одговору овог предузећа у коме Србија има 32 одсто власништва.

Новинари Инсајдера су питали „Београд на води“ због чега је пре исељења Железничке станице постојало обезбеђење које су они ангажовали, ако компанија није преузела парцелу. Такође, питали су и када званично "Београд на води" преузима управљање парцелом и од чега то зависи, међутим, одговоре на та питања нису добили.

Полиција привела пет особа због сумње да су украли локомотиву

Београдска полиција привела је пет особа због сумње да су починили крађу локомотиве из зграде која је у власништву Железничког музеја, саопштило је Министарство унутрашњих послова Србије.

Петорица мушкараца осумњичени су да су ушли у зграду "Ложионице" у Булевару војводе Мишића у Београду и починили тешку крађу тако што су бренер-апаратом исекли делове локомотиве "Пула".

По налогу Првог основног јавног тужилаштва, против њих ће бити поднете кривичне пријаве у редовном поступку. МУП у свом саопштењу није објавио ко су починиоци, нису наведени ни њихови иницијали.

Депо Железничког музеја је део Ложионице београдске Железничке станице, у близини Београдског сајма, а директор музеја Ненад Војчић објаснио је за медије да је, према сведочењима, 16 људи бренерима исекло локомотиву „Пула“ која је припадала серији железничких машина које су се користиле у изградњи Суецког канала, и која је под заштитом Републичког завода за заштиту споменика. То је највреднија локомотива коју је Железнички музеј имао у збирци. Друга локомотива датира из 1952. године.

Директор музеја Ненад Војчић не негира своју одговорност за сигурност артефаката, али истиче да он нема никакав начин да физички брани изношење локомотиве. Он тврди да је писао Министарству саобраћаја, Министарству културе, као и челницима пројекта „Београд на води", јер се складиште налази на њиховом на простору.

"Немам ја пиштољ да браним локомотиву овде", рекао је Војчић и додао да је, поред локомотиве, уништено и седам стругова, две вертикалне бушилице и ручно кован вагон.

С обзиром на то да је простор и под заштитом Републичког завода за заштиту споменика, новинари Инсајдера су се обратили и њима са питањима у вези са овим случајем, међутим, одговоре до објаве текста нисмо добили.

Иначе, Музеј железнице није био планиран за рушење, упркос изградњи Београда на води, већ је у оквиру овог пројекта планирана његова реконструкција.

Уговором предвиђено да српско-арапска фирма управља објектима у Савском амфитеатру

Уговором о изградњи Београда на води предвиђено је да компанија Београд на води после улагања у реновирање, може без накнаде да управља низом објеката у Савском амфитеатру, међу којима су Бристол, зграда Поште, Геозавод, главна зграда Железничке станице и група зграда у четврти Савамала.

Компанија Београд на води је 68 одсто у власништву арапских инвеститора, а 32 одсто припада држави Србији.

Уговор о градњи пројекта Београда на води закључен на основу међудржавног споразума Републике Србије и Уједињених Арапских Емирата изазвао је бројне полемике, критике стручне јавности, али и уличне протесте.

Додатну контроверзу око пројекта Београд на води изазвало је и рушење приватних објеката у Херцеговачкој улици крајем априла 2016. године на простору будућег Београда на води. Починиоци још увек нису откривени, а случај је и даље у предистажној фази.

(Инсајдер)

Видети још:

МУП: Приведено пет особа због крађе локомотиве Железничког музеја; Ненад Војчић: Предузеће "Београд на води" је пре извесног времена преузело бригу о земљишту где се депо налази

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер