Hronika | |||
Grdelička klisura: Obrušila se kosina na južnom kraku Koridora 10; ne zna se razlog, u toku sastanci izvođača, nadzornog tela, investitora, projektanta i drugih učesnika u izgradnji |
sreda, 14. mart 2018. | |
Koridori Srbije saopštili su da je danas na južnom kraku Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru došlo do “destabilizacije manjeg dela zaštitne kosine”. Koridori u saopštenju navode da je do obrušavanja zaštitne kosine došlo danas oko 11 časova na poddeonici Predejane – Caričina Dolina Lot 2. Navode da u ovom momentu razlog destabilizacije nije moguće utvrditi i dodaju da su u toku hitni sastanaci na terenu svih nadležnih učesnika u projektu, odnosno izvođača, nadzornog tela, investitora, projektanta i drugih učesnika. Izvođač radova na ovom potezu je bugarska kompanija Trejs (Trace), a stručni nadzor vrši konzorcijum „ Louis Berger i Egnatia Odos”. Izvođenje ovih radova finansira Evropska Investiciona banka, a ugovorena vrednost radova iznosi 37,51 miliona evra. U saopštenju se dodaje da je stručna javnost saglasna u mišljenju da ovaj deo Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru za građevinare predstavlja veliki izazov i da je izuzetno tehnički zahtevan teren za izgradnju, što je više puta do sada isticano. Prilikom izvođenja ovako velikih projekata u složenim geološkim uslovima kakvi su u Grdeličkoj klisuri, ukoliko dođe do ovakve ili slične destabilizacije terena, za svaku se pronalazi adekvatno inženjersko tehničko rešenje, navode Koridori. “Podsećamo na podatak da u Grdelici ima više od 155.000 kvadratnih metara kosina koje se stabilizuju u cilju izgradnje autoputa, izgrađeno je 33 mosta ukupne dužina 5,7 kilometara, a na ovoj trasi nalazi se i magistralni put M1, paralelno uz novoprojektovani autoput koji se na ovom potezu izmešta u dužini od 1.400m”, piše u saopštenju. Iz Koridora podsećaju da o složenosti ovog dela trase govori i činjenica da se u Grdeličkoj klisuri istovremeno grade dva tunela, „Predejane“ dužine 1.000 metara i „Manajle“ koji je ujedno i najduži tunel u Srbiji sa 1.808m. (B92) |