петак, 29. март 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Грађевински факултет у Београду: Пројект метроа је лош!
Хроника

Грађевински факултет у Београду: Пројект метроа је лош!

PDF Штампа Ел. пошта
петак, 01. октобар 2021.

"Грађевински факултет Универзитета у Београду предао је, у оквиру јавног увида, примедбе на Нацрт плана генералне регулације шинских система у Београду са елементима детаљне разраде", наводи се на Твитер профилу Грађевинског факултета, на ком је истакнуто да план изградње линија метроа није добар, да не може да смањи гужву у саобраћају, а да ће трошкови бити енормни.

- Наша академска част нас обавезује да својим стручним ставом допринесемо доношењу технички исправних одлука које имају далекосежне последице на ширу друштвену заједницу - наводи се у објави ове академске установе и закључује се:

- Факултет истиче да предложени План није добар, да ће ефекти изградње метроа на смањење саобраћајних проблема бити занемарљиви, а трошкови енормни.

Овим су потврђене тврдње стручњака који већ годинама објашњавају да је "напредњачки" метро погрешно пројектован и да неће решити саобраћајне проблеме у Београду, као и да је раст цене са 2,2 милијарде на 6 милијарди потпуно неоправдан.

Наиме, пре више од десет година је тадашњи сазив Скупштине града једногласно усвојио пројекат три линије београдског метроа на предлог стручне комисије коју је предводио проф. др Вукан Вучић. Тај пројекат је предвидео метро линије на коридорима који су деценијама раније одређени за метро. Садашња градска власт је то поништила, усмерила метро кроз ненасељене делове града, превидела укрштање линија уместо у центру Београда на подручју Београда на води и подигла цену за чак три пута.

На све критике, пре свега некадашњег градоначелника Драгана Ђиласа, да се крши мишљење струке, да су трасе погрешне, да метро не треба да се укопава на Новом Београду, да мора да прође поред железничке и аутобуске станице, да не сме да иде паралелно са реком, представници власти су одговарали политичким нападима.

Сада је са негативном оценом и врло јасним закључком да је пројекат лош, да неће смањтии саобраћајне гужве и да је цена енормно висока, изашао и Грађевински факултет.

Како ће на ове примедбе струке одговорити Весић, Вучић и компанија - остаје да се види.

(Директно.рс)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер