Početna strana > Hronika > Goran Vesić: U ovo vreme sledeće godine imaćemo 374 nova autobusa u GSP-u
Hronika

Goran Vesić: U ovo vreme sledeće godine imaćemo 374 nova autobusa u GSP-u

PDF Štampa El. pošta
četvrtak, 25. april 2019.

U Beogradu je potpisan ugovor o nabavci 244 niskopodna autobusa za GSP "Beograd", a zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić najavio je da je u narednih godinu dana planirana kupovina još 130 novih "Ikarbusovih" autobusa za prestonicu.

Vesić je novinarima prilikom potpisivanja ugovora kazao da je kupovina 244 autobusa podeljena u dve partije.

Prvi ugovor se odnosi na nabavku 70 autobusa turske kompanije BMC iz Izmira koji će biti isporučeni u narednih 60 dana i stizati sukcesivno, dok će 174 autobusa kompanije HIGER iz Kine biti takođe sukcesivno isporučena u roku od 160 dana, rekao je Vesić.

"To je najveća pojedinačna nabavka koja se desila poslednjih nekoliko decenija u Beogradu", rekao je Vesić i dodao da je "srećan što je ispunio svoje obećanje sindikatima i radnicima tog preduzeća da će ove godine obnoviti vozni park".

Vesić je naveo da je ukupna vrednost nabavke 47 miliona evra od kojih 35 miliona za kineske i 12 miliona evra za turske autobuse i da će većina tih autobusa biti na ulicama Beograda do septembra.

On je rekao da je imao sastanak sa kineskom kompanijom "Jinlong" koja je kupila fabriku "Ikarbus" i koja će u njoj proizvoditi električne i dizel autobuse, i da je postignut dogovor da Beograd kupi 50 zglobnih autobusa ove godine i još 50 zglobnih i 30 električnih naredne godine.

Vesić je naveo da bi kupovinom tih 30 električnih autobusa Beograd dobio još jednu "zelenu" liniju i da će to biti linija 31.

"U ovo vreme sledeće godine imaćemo zajedno sa ovom nabavkom 374 nova autobusa u GSP-u", izjavio je Vesić i dodao da se "ne pamti situacija da za godinu dana stigne skoro 400 novih autobusa".

V.d. direktor JKP GSP "Beograd" Radiša Momčilović rekao je da današnja nabavka novih autobusa ima strateški značaj za GSP i da će se njome stvoriti uslovi da GSP ostvaruje znatno više kilometara u saobraćaju i time veći prihod.

"GSP od 1. januara ima novi model ugovor sa Osnivačem po kome naš prihod isključivo zavisi od broja ostvarenih kilometara u saobraćaju", rekao je Momčilović i dodao da će u narednom periodu od GSP-a napraviti zdravo i konkurentno preduzeće.

Kineska kompanija HIGER ima 5.000 zaposlenih i godišnji kapacitet 35.000 jedinica. HIGER je i strateški partner kompanije "Scania".

"Nije normalno da se 16 milijardi dinara godišnje daje za subvencije za GSP"

Vesić je izjavio da Beograd izdvaja 24 milijarde dinara za gradski prevoz, a da od karata naplati samo sedam milijardi dinara godišnje i najavio da će Grad preuzeti niz novih mera kako bi povećao kupovinu karata.

Vesić je novinarima prilikom potpisivanja ugovora o nabavci 244 autobusa za GSP, rekao da je ta kupovina uvod u kampanju povećanja kupovine karata.

"Nije normalno da se 16 milijardi dinara godišnje direktno iz budžeta daje za subvencije za GSP", rekao je Vesić i dodao da svi zajedno moraju da porade više na kupovini karata.

On je naveo da se prodaje 114.000 mesečnih karata, a da u Beogradu ima više od 700.000 zaposlenih i da bi, kada bi samo 100.000 ljudi u Beogradu počelo da kupuje mesečne karte, grad svake godine samo od tog prihoda mogao da kupi 168 novih autobusa.

Vesić je naveo i da je juče u Kini potpisan Memorandum sa kompanijom "Pauer Čajna" (Power China) o finansiranju beogradskog metroa i da će gradnja metroa početi 2020. godine.

"I nemojte da verujete, javiće se razne budale, neki koji će se predstavljati kao stručnjaci, nigde nisu stručnjaci, neki koji će tvrditi da je to nemoguće, pustite nas da to uradimo", rekao je Vesić i dodao da bi se Srbija bez Kine sporije razvijala.

On je dodao da je u Kini potpisan i memorandum koji se tiče "pametnih gradova" i da je taj posao dobila kineska kompanija "Huawei" i dodao da je u okviru tog projekta planirano upravljanje saobraćajem, kako bi on bio protočniji, kao i funkcionisanje javnog prevoza.

"Svi autobusi javnog prevoza i tramvaji imaće svoje odašiljače koji će biti povezani direktno sa semaforima, to će omogućavati da imaju bržu propusnu moć nego ostali, brže će prolaziti semafore", rekao je Vesić i dodao da ima još stvari u okviru tog projekta kao što je upravljanje javnom rasvetom, parkingom i otpadom, čime će se Beograd približiti razvijenim evropskim gradovima.

On je rekao da je u Kini potpisan i ugovor o izgradnji naučno-tehnološkog parka Borča i da izgradnja tog parka počinje već ove godine.

"Ono što je važno u tom parku će raditi 10.000 ljudi odnosno imaće posla za oko 1.000 kompanija što ce omogućiti da se nezaposlenost u Beogradu dodatno smanji", izjavio je Vesić i dodao da je nezaposlenost u Beogradu pala na ispod deset odsto.

(Beta)