среда, 23. октобар 2019.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Горан Весић: У ово време следеће године имаћемо 374 нова аутобуса у ГСП-у
Хроника

Горан Весић: У ово време следеће године имаћемо 374 нова аутобуса у ГСП-у

PDF Штампа Ел. пошта
четвртак, 25. април 2019.

У Београду је потписан уговор о набавци 244 нископодна аутобуса за ГСП "Београд", а заменик градоначелника Београда Горан Весић најавио је да је у наредних годину дана планирана куповина још 130 нових "Икарбусових" аутобуса за престоницу.

Весић је новинарима приликом потписивања уговора казао да је куповина 244 аутобуса подељена у две партије.

Први уговор се односи на набавку 70 аутобуса турске компаније БМЦ из Измира који ће бити испоручени у наредних 60 дана и стизати сукцесивно, док ће 174 аутобуса компаније ХИГЕР из Кине бити такође сукцесивно испоручена у року од 160 дана, рекао је Весић.

"То је највећа појединачна набавка која се десила последњих неколико деценија у Београду", рекао је Весић и додао да је "срећан што је испунио своје обећање синдикатима и радницима тог предузећа да ће ове године обновити возни парк".

Весић је навео да је укупна вредност набавке 47 милиона евра од којих 35 милиона за кинеске и 12 милиона евра за турске аутобусе и да ће већина тих аутобуса бити на улицама Београда до септембра.

Он је рекао да је имао састанак са кинеском компанијом "Јинлонг" која је купила фабрику "Икарбус" и која ће у њој производити електричне и дизел аутобусе, и да је постигнут договор да Београд купи 50 зглобних аутобуса ове године и још 50 зглобних и 30 електричних наредне године.

Весић је навео да би куповином тих 30 електричних аутобуса Београд добио још једну "зелену" линију и да ће то бити линија 31.

"У ово време следеће године имаћемо заједно са овом набавком 374 нова аутобуса у ГСП-у", изјавио је Весић и додао да се "не памти ситуација да за годину дана стигне скоро 400 нових аутобуса".

В.д. директор ЈКП ГСП "Београд" Радиша Момчиловић рекао је да данашња набавка нових аутобуса има стратешки значај за ГСП и да ће се њоме створити услови да ГСП остварује знатно више километара у саобраћају и тиме већи приход.

"ГСП од 1. јануара има нови модел уговор са Оснивачем по коме наш приход искључиво зависи од броја остварених километара у саобраћају", рекао је Момчиловић и додао да ће у наредном периоду од ГСП-а направити здраво и конкурентно предузеће.

Кинеска компанија ХИГЕР има 5.000 запослених и годишњи капацитет 35.000 јединица. ХИГЕР је и стратешки партнер компаније "Сцаниа".

"Није нормално да се 16 милијарди динара годишње даје за субвенције за ГСП"

Весић је изјавио да Београд издваја 24 милијарде динара за градски превоз, а да од карата наплати само седам милијарди динара годишње и најавио да ће Град преузети низ нових мера како би повећао куповину карата.

Весић је новинарима приликом потписивања уговора о набавци 244 аутобуса за ГСП, рекао да је та куповина увод у кампању повећања куповине карата.

"Није нормално да се 16 милијарди динара годишње директно из буџета даје за субвенције за ГСП", рекао је Весић и додао да сви заједно морају да пораде више на куповини карата.

Он је навео да се продаје 114.000 месечних карата, а да у Београду има више од 700.000 запослених и да би, када би само 100.000 људи у Београду почело да купује месечне карте, град сваке године само од тог прихода могао да купи 168 нових аутобуса.

Весић је навео и да је јуче у Кини потписан Меморандум са компанијом "Пауер Чајна" (Поwер Цхина) о финансирању београдског метроа и да ће градња метроа почети 2020. године.

"И немојте да верујете, јавиће се разне будале, неки који ће се представљати као стручњаци, нигде нису стручњаци, неки који ће тврдити да је то немогуће, пустите нас да то урадимо", рекао је Весић и додао да би се Србија без Кине спорије развијала.

Он је додао да је у Кини потписан и меморандум који се тиче "паметних градова" и да је тај посао добила кинеска компанија "Хуаwеи" и додао да је у оквиру тог пројекта планирано управљање саобраћајем, како би он био проточнији, као и функционисање јавног превоза.

"Сви аутобуси јавног превоза и трамваји имаће своје одашиљаче који ће бити повезани директно са семафорима, то ће омогућавати да имају бржу пропусну моћ него остали, брже ће пролазити семафоре", рекао је Весић и додао да има још ствари у оквиру тог пројекта као што је управљање јавном расветом, паркингом и отпадом, чиме ће се Београд приближити развијеним европским градовима.

Он је рекао да је у Кини потписан и уговор о изградњи научно-технолошког парка Борча и да изградња тог парка почиње већ ове године.

"Оно што је важно у том парку ће радити 10.000 људи односно имаће посла за око 1.000 компанија што це омогућити да се незапосленост у Београду додатно смањи", изјавио је Весић и додао да је незапосленост у Београду пала на испод десет одсто.

(Бета)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, до краја 2019. бити постигнут споразум Београда и Приштине?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер