четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Глас Русије: Кина ће помоћи да се Крим споји с Русијом?
Хроника

Глас Русије: Кина ће помоћи да се Крим споји с Русијом?

PDF Штампа Ел. пошта
петак, 01. август 2014.

Кина је предложила Русији да по дну Керченског мореуза између полуострва Крим и Краснодарске покрајине изгради тунел. Ово је саопштила заменик председника Савета министара Крима Евгенија Бавикина. По њеним речима, власти Крима сада проучавају овај пројекат.

Назив кинеске компаније која је понудила изградњу тунела се засад не наводи. Зна се само да је иста структура била ангажована на изградњи сличног тунела у Макау. Заменик председника Савета министара Крима је саопштила да Кинези планирају да граде подводни тунел којим ће проћи две железничке шине, аутомобилска магистрала са шест трака и канал за снабдевање струјом и гасом. Изградња инфраструктуре луке и путних чворова такође улази у кинески пројекат. Рокови за реализацију уговора се не објављују, али се зна да ће се финансирање вршити преко Банке Кине.

Ова понуда представља алтернативу пројекта за изградњу моста преко Керченског мореуза који се тренутно разматра. У складу с налогом председника РФ Владимира Путина, Крим и Краснодарска покрајина треба да буду спојени већ до 2018. године. Прво је планирано да се за изградњу моста из федералног буџета издвоји око 280 милијарди рубаља (8 милијарди долара), али је касније донета одлука да се ова сума преполови. Тако да успех понуде кинеске компаније о изградњи тунела у многоме зависи од њене цене, - каже представник службе за штампу руске државне компаније „Автодор“ Полина Пичкур.

Завршили смо инжењерска испитивања и предложили 8 различитих варијанти за аутомобилски пролаз кроз Керченски мореуз. Влада РФ их тренутно разматра. После израде физибилити студије за све пројекте чекаћемо да видимо које варијанте ће влада изабрати. Тренутно су стручњаци најнаклоњенији комбинацији железничког и аутомобилског моста.

Државна компанија „Автодор“ је објаснила зашто не треба прихватити изградњу тунела, већ моста. Као прво, тунел поседује мању сеизмичку стабилност. После деловања природних и техногених фактора врло се тешко обнавља, а такође је много теже осигурати безбедност људи у случају природних катаклизми. Осим тога, по оценама стручњака, изградња тунела може трајати најмање 5 година. А прелаз треба да буде готов већ за 4 године.

С друге стране, по речима заменика председника Савета министара Крима Евгеније Бавикине, кинески пројекат је већ 90% готов. Тако да ову понуду ипак треба размотрити, сматра заменик директора Института за економију РАН Сергеј Марков:

То што је кинеска компанија завршила 90 пројекта је веома добро, јер може да убрза изградњу. Ако постоји прихватљива алтернатива, треба је пажљиво проучити. Кинески партнери већ имају искуства у изградњи подводних објеката. Осим тога, треба да решимо задатак превладавања изолације Крима, због тога је присуство страних градитеља веома позитивно.

Кина се уздржала од гласања за резолуцију Савета безбедности УН о Криму. Дакле, није се могло прецизно говорити о односу Пекинга према припајању Крима. Спремност кинеских компанија да учествују у изградњи тунела на Криму многи стручњаци су оценили као индикатор лојалности према ставу Русије. Међутим, саветник Института за савремени развој Никита Маслеников сматра да кинески пројекат нема никакав политички потекст:

Пре или касније ситуација у Украјини и на Криму ће се нормализовати, али ће време за почетак бизниса на овој територији бити пропуштено. Очигледно, Кинези не желе да пропусте овај тренутак. Препоруке које је ЕУ дала о неинвестирању у Крим се односе само на компаније које се налазе под јурисдикцијом Брисела. Зато нема никаквих политичких или економских препрека за долазак кинеских инвеститора на Крим.

Руски стручњак сумња у сврсисходност изградње тунела због чисто економских разлога. Тунел се обично гради тамо где није могуће саградити мост. У Керченском мореузу нема таквог проблема, зато је највероватније да ће тамо бити саграђен мост, јер то може бити јефтиније. Притом, ништа не спречава кинеске компаније да учествују у изградњи моста, - рекао је руски стручњак у закључку.

(Глас Русије)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер