четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Герила: Како је СНС преварио грађане са концесијом за аеродром
Хроника

Герила: Како је СНС преварио грађане са концесијом за аеродром

PDF Штампа Ел. пошта
недеља, 07. јануар 2018.

 У предвечерје божићних празника, Влада Србије поклонила је грађанима још једну невероватну вест: највећи аеродром у држави, „Никола Тесла“ дат је у закуп једној француској компанији. Још чим је објављена вест у стомаку свиј оних који прате политичка збивања у Србији појавио се осећај мучнине. Већ смо толико истренирани да знамо да послови са разним „Арапима“, „Французима“ и осталим „инвеститорима“ вероватно значи неко тешко прање пара. Па смо се зато мало позабавили читавим случајем.

Јасно је да одлука Владе Србије о давању аеродрома Никола Тесла под концесију француској компанији Ванци представља наставак коруптивних послова српских власти и пљачке државне имовине. Синоћ је објављено да је Влада Србије конзорцијуму који предводи француска фирма Ванси Ерпорт (Винци Аирпорт) дала на 25 година концесију за београдски аеродром за 501 милион евра.

Без студије економске оправданости концесија је веома штетна за Србију и да иза ње стоје коруптивни послови као и у свим пословима са ‘Арапима’ око ‘Ер Србије’, ‘Београда на води’, пољопривредног земљишта и бројних покушаја продаје државне имовине. Транспарентност Србије је пре неколико месеци тужила Управном суду Владу Србије због њеног одбијања да достави или објави документа у вези са концесијом за аеродром.

Овом концесијом ће бити оштећен буџет Србије, али и директно грађани и мали акционари који поседују 17 одсто власништва „Николе Тесле“. Аеродром је профитабилна компанија и не постоји разлог зашто би овај државни монопол био поклоњен било којој приватној фирми.

Давање концесије за београдски аеродром омогућено је Законом о управљању аеродромима, који је донет крајем 2016. без икакве расправе у Скупштини, у пакету од 27 закона и споразума које је владајућа већина прогурала на силу у року од само неколико дана, одбијајући све амандмане у ноћном заседању!

У свом незнању и немоћи да створи реалне услове за развој привреде, владајући картел и њени неспособни кадрови без дана радног искуства, економску политику своде на сталне покушаје продаје државне имовине, продају војвођанских ораница, ЕПС-а, државних вила и станова и пљачкашку приватизацију.

За сада, можемо само да нагађамо колико негативних последица ће ова одлука имати по српску привреду и грађане.

И на крају, као шлаг на торту, одлуку од концесији је објавио председник АВ, а не председница Владе, како би ваљда требало ако је Влада та која је донела одлуку.

(Герила)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер