уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Европски пилоти бесни: Американци су нам наметнули лоше мере безбедности после 11. септембра
Хроника

Европски пилоти бесни: Американци су нам наметнули лоше мере безбедности после 11. септембра

PDF Штампа Ел. пошта
петак, 27. март 2015.

Околности несреће која је задесила авион "ербас А320" немачке компаније "Џерманвингс" нису изненадиле француске пилоте, који осуђују безбедносне мере које су САД наметнуле свим авиокомпанијама после терористичких напада изведених 11. септембра 2001. године, преноси француски лист "Монд".

Откад су америчке власти увеле нове мере безбедности којима се ограничава приступ кокпиту, нарочито блиндирана врата са безбедносним шифрама, пилоти страхују да би могло да дође до околности у каквим се у уторак срушио авион у француским Алпима, рекао је Патрик Мажисон, пилот авиона А320 у "Ер Франсу" и инструктор летења.

Нови прописи су, објашњава он, обрнули логику која је важила од самих почетака ваздухопловства.

Пре 11. септембра 2001. године, безбедност путника је имала предност у односу на сигурност авиона, али су врата и безбедносни системи који су у међувремену уведени то променили, наводи он.

"Међународни савез синдиката пилота на редовним линијама је тада осудио ово обртање приоритета", истиче Мажисон.

После трагедије која је задесила авион "Џерманвингса" који се у уторак срушио на лету Барселона-Диселдорф са 150 путника и чланова посаде, од којих нико није преживео, при чему се сумња да је копилот са психичким проблемима намерно спустио авион - можда се испостави да су пилоти у праву, оцењује "Монд".

Многобројне авиокомпаније и удружења пилота су већ затражили да у кокпиту буде стално присутно по два члана особља за време лета, што у пракси значи да, ако један од два пилота мора да изађе из кабине, мора га заменити бар стјуарт или стјуардеса, закључује "Монд".

У међувремену, водеће удружење француских пилота поднело је тужбу због цурења информација о истрази о паду авиона, преноси АП.

Гијом Шмид, представник удружења СНПЛ, рекао је данас да су пилоти гневни због тога што су информације о драматичним последњим тренуцима лета пренете у медијима пре него што су тужиоци и друге службе о томе обавештени.

Шмид каже да пилоти разумеју да јавност жели да одмах буде информисана, али осуђују притисак на истражитеље и упозоравају да би то могло да, заправо, завара јавност.

Пилоти су поднели тужбу због кршења француског закона о задржавању информација о истрази у тајности док је истрага у току.

У тужби се не наводе имена починилаца, што је уобичајени метод у француском закону који препушта истражитељима да утврде ко је крив.

Након што су медији објавили појединости о несрећи, тужилац је саопштио да подаци са "црне кутије" указују да је копилот "ербаса А320" намерно усмерио авион према планини.

Европска кокпит асоцијација такође је изразила забринутост због цурења информација и затражила додатну истрагу пре доношења коначних закључака.

"Идеја да је ово намерно изазвана несрећа је шокантна. Ово је веома тежак дан за нас, проверене професионалце, који су целу каријеру посветили безбедности ваздушног саобраћаја, наводи се у саопштењу.

Европска кокпит асоцијација окупља скоро 40.000 пилота.

(Танјуг)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер