Hronika | |||
DS: Za cenu jedne gondole moguće kupiti 50 novih autobusa |
četvrtak, 14. mart 2019. | |
Nakon sna o milionima turista koji hrle u prestonicu, Goran Vesić, neimenovani gradonačelnik, javnosti i žiteljima Beograda nudi novu opsenu o gondoli kao atrakciji koja će lepotom i funkcionalnošću privući mnoge. Celokupan megalomanski projekat i jeste inicijalno zamišljen da odvrati pažnju od katastrofalnog stanja u GSP, problema u dečijoj i socijalnoj zaštiti, od nedovoljno iskazane brige za porodilje i trudnice, od nerešenog problema nasilja u školama i urušenih vrednosti, od svih pitanja, dakle, za koje je dužna i obavezna ova gradska vlast da pruži odgovore.
Nije pitanje prioriteta opredeliti sredstva za rešenje saobraćajnih neuralgičnih tačaka, već izabrati celishodan način. Ko je zaključio da je čvorište gužve na potezu Kalemegdan – Ušće? Čemu je alternativa žica i kabina? Kako i koliko prevoz gondolom efikasno bilo šta rešava? U turistički daleko razvijenim sredinama gondola nema ili postoje na mestima na kojima treba rešiti visinske razlike. Reperne tačke moraju biti utemeljene u stvarnosti, nikako u imaginaciji političkih profitera. Stručnjaci su opravdanu sumnju izrazili oko celokupnog projekta koji donekle kvari i ambijentalnu celinu drevnog Kalemegdana i načina finansiranja. Da bi poslovala rentabilno, nužno je da preveze pola miliona putnika, bez izdvajanja za amortizaciju. Sledeći logiku aktuelnih vlastodržaca, učenici već mogu lagano da se pripreme na obavezne izlete gondolom kako bi ona ispunila poslovne planove amatera sa nezajažljivim ambicijama. Da je prioritet regulisanje saobraćaja, svako razuman i odgovornom poslovanju naučen umesto slike na razglednici, pompeznog otvaranja i visećih planova, osmislio bi i obezbedio mnoštvo novih autobusa. Jednostavna je računica: za prikazanu cenu gondole u ovom trenutku je moguće kupiti i osavremeniti vozni park gradskog prevoznika sa pedesetak novih autobusa. (DS.org) |