петак, 23. август 2019.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Дража Петровић: Први круг у Грделици
Хроника

Дража Петровић: Први круг у Грделици

PDF Штампа Ел. пошта
петак, 24. мај 2019.

Не брините, знам да возим, да се не секирате… – каже самоуверено председник Вучић у првом кадру снимка који је направио портал Телеграф вече после отварања грделичког дела Коридора 10.

Права ексклузива: председник вози сопствену "шкоду октавију" са новинарском екипом како би тестирао новоотворени аутопут. Снимак траје 26 минута, те би се та емисија могла назвати "26 минута са председником Вучићем", што је два минута више од Кесића. Или "Први круг у Грделици", што је боље од "Последњег круга у Монци".

У Србији има она мудрост: "Мора да се зна ко вози трактор, а ко отвара капију", смишљена да би се знало ко је газда у кући, Република Србија као уставна монархија је тако некако пирамидално конципирана да трактор увек вози главни лик, а капију отварају споредни ликови. Међутим, од пре неки дан, та умотворина је обесмишљена од када је председник Вучић отворио део аутопута у Грделици, а потом сео у кола да тестира новотворену аутостраду. То је зато јер све у Србији тренутно функционише по систему: "Мора да се зна ко вози шкоду октавију, а ко отвара аутопут".

Подела посла је дакле оваква – шкоду октавију вози председник Вучић, а аутопут отвара председник Вучић, који уједно тврди да је он лично изградио аутопут од своје скромне уштеђевине, а током вожње аутопутем са председником могли сте да стекнете утисак да је лично и персонално пројектовао тунеле, мостове, надвожњаке, подвожњаке, вијадукте, а гарантовано је сам пројектовао и "шкоду октавију" која иде на бензин, дериват нафте са нафтне бушотине коју је случајно открио председник у тренуцима доколице. Човека једноставно све ‘оће, што би рекао наш поносни и слуђени народ.

Не брините, знам да пројектујем, да се не секирате… - фалило је само да каже током овог ноћног обиласка 26 километара аутопута који је он симболично провозао за 26 минута на радост бирачког тела, рекавши за сваки случај на почетку: "Не брините, знам да возим, да се не секирате".

Цела његова каријера и јесте заснована на реченици: "Не брините, знам да…" – па можете уписати све што вам падне на памет. Вожња и није нека посебна вештина у односу на - не брините, знам да пројектујем гондолу, да се не секирате, па онда - не брините, знам да цртам коридоре, да се не секирате, па онда - не брините, знам да све знам, да се не секирате. Када би Горан Марковић снимао неки наставак “Националне класе”, не би било избора, до би Флојда глумио лично председник.

- Не брините, знам да глумим, да се не секирате… - ту бисмо још и поверовали у једну од његових вансеријских вештина.

Флојд, шампион ауто-трка, који у филму спава до подне, у том другом делу би био препорођен – не би спавао уопште. И не би возио по блатњавим тркалиштима, већ по моденим аутострадама које је лично пројектовао, дизајнирао, уцртао и изградио.

Па би она песма "Флојд" доживела извесне измене.

Прва строфа песме из првог дела:

Ко је она луда глава,

што до подне увек спава

Флојд, Флојд, Флојд, Флојд, Флојд,

рефлекс му је као муња,

за њим јато риба цуња…

За други део "Националне класе" имала би недвосмислене сценаристичке измене.

На пример:

Ко је она прва глава

која никада не спава

АВ, АВ, АВ, АВ, АВ!

БДП му је као муња

за њим Миле Додик цуња

АВ, АВ, АВ, АВ, АВ!

Остали делови песме и не би морали много да се мењају.

Посебно онај:

Он је мудар, храбар,

Вози - тако треба.

АВ, АВ, АВ, АВ, АВ!

Он је мудар, храбар - лудо вози.

Ко је даса у екстази,

када преко стотке гази,

АВ, АВ, АВ, АВ, АВ!

Он је шмекер светског гласа,

за њим шизи цела маса.

Та строфа се идеално уклапа у оно што тренутно имамо на располагању за други део "Националне класе".

Неколико дана пошто је председник Вучић провозао шкоду октавију по коридору, заувек нас је напустио Ники Лауда. Последње што је рекао, кажу очевици, било је: "Не бринем за будућност Формуле 1. Приметио сам једног талентованог момка, да се не секирате…"

(Н1)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, до краја 2019. бити постигнут споразум Београда и Приштине?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер