Хроника

Дража Петровић: Костури из Икеиног ормана

Штампа
петак, 11. август 2017.

У Тарабића пророчанству тачно овако пише: “Доћи ће жути људи и продавати ормане”. Код Нострадамуса има онај део где се помиње да ће једнога дана наплатна рампа у Бубањ потоку бити премештена у Врчин због продавниице са оригиналним домаћим оклагијама.

-Ма дај! Ко је луд да премести легендарну наплатну рампу Бубањ поток у нелегендарни Врчин због домицилних оклагија – одувек су Срби сумњали у чувене Нострадамусове баљезгарије.

Баба Ванги се привиђало да ће доћи тако нека времена када ће Срби полудети за ћуфтама од ирваса које ће конзумирати на другом спрату огромне плаво-жуте зграде у околони Кумодража.

-Од ирваса! Откуд ирваси у Кумодражу? Ова баба није нормална! - коментарисао је српски народ.

Једино је мали Вуле веровао у сва та чудновата пророчанства.

Када је имао 10 година, нека гатара му је дуго гледала у длан и на крају свечано саопштила:

-Дечко, оћеш да ти кажем шта ћеш биднеш кад порастеш? - рекла је гатара мистично.

-Ја већ знам шта ћу биднем, јер ја знам све шта ће да бидне за две, најкасније три године! Ал' кажите, тето, баш ме занима! - казао је мали Вуле.

-Ти ћеш биднеш портпарол Икее! - рекла је гатара, експлицитно.

-Али, тето... Ја маштам да ћу прво будем директор Хале Пинки у Земуну, па онда министар информисања, па онда премијер, па онда председник... - рекао је мали Вучић.

-И то ћеш биднеш... Али ћеш на крају да биднеш портпарол робне куће Икеа, пази шта ти кажем! То ти је јачи посао од председника Србије! Уосталом, видећеш за 40 година! - била је одлучна гатара, која је у длану малог Вулета угледала невероватан смисао за стварање и позиционирање брендова кроз бизнис анализу и маркетинг консалтинг.

Или, како је му је тада рекла гатара: “Бићеш ти, синко, да ти каже баба, један од водећих бранд еxпериенце и евент стручњака у Србији и региону! Твоја маркетиншка агенција зваће се: Столови Намештај Стокхолм, скраћено СНС”.

И онда је пре неки дана мали Вуле добио понуду да напише ауторски текст за угледни Ало. Који је и написао.

Из текста на две стране могло се закључити да је аутора киднаповала Икеа, али не траже откуп зато што је он уфасовао чувени шведски специјалитет звани стокхолмски синдром и невиђено се зближио са отмичарима.

Такорећи, као отети државни службеник невиђено се зближио са приватном компанијом из Шведске која га је киднаповала.

Чак је и стари добри Ингвар Кампрад, власник бренда Икеа, пет пута прочитао текст и напослетку звао службу маркетинга да их пита:

-Хало, маркетинг! Јесмо ми закупили две стране у листу Ало?

-Не! - рекли су ови из маркетинга.

-Па ово је невероватно! Никада у каријери ми се није десило да имамо овако ефикасан пласман у медијима, и то џаба! Зовите тог момка и питајте га да пређе код нас!

-Али, он је председник Србије!

-Нема везе, нико није савршен! - рекао је Ингвар Кампрад.

У том државотворном ПР тексту на две стране писало је да “Икеа мења начин размишљања”.

-Ви сасвим другачије размишљате кад вам фали даска, него кад вам не фали даска! Ево, на пример, мој случај...- написао је председник Вучић у ауторском тексту у листу Ало и наставио: “Долазак Икеа мења начин размишљања јер тиме добијамо огромну количину дасака, па свако коме фали даска може да нађе неку одговарајућу за себе. На тај начин ћете сасвим другачије да размишљате него у периодима кад вам је фалила даска. Са друге стране, они којима, рецимо, не фали даска, могу да купе неколико дасака, те да уз помоћ инбус кључева који се добијају гратис, сами од четири даске склопе орманче или кујну!” - написао је председник Вучић.

Уз то, он је додао да га ормани прате целог живота: “Ормани су саставни део моје каријере, јер ми стално испадају неки костури из ормана! Разлика између Икеиних и домаћих ормана јесте у томе што из Икеиних ормана не испадају костури, у шта су ме уверили моји пријатељи из Шведске”.

И онда су, историјског 10. августа, кроз лептир врата робне куће у Бубањ потоку нагрнули грађани Србије да виде то чудо из председничког ауторског текста у листу Ало који је писан стилом: “Ми имамо Мек Доналдс, а где је вама?”

И после чијег читања се увек сетите стихова Бранка Миљковића: “Хоће ли Икеа умети да пева као што је Вучић певао о њој...”

Види овај покретни лустер са препознатљивим абажуром који мења боје и мишљења! Пошто вам је овај лустер који кошта невероватних 19,99 динара? - питала је логично жена која је прва ногом крочила у робну кућу Икеа у Бубањ потоку, што је био мали корак за човечанство, али велики за угаону гарнитуру.

-Извините, то није на продају! То је председник Вучић! Јефтин је, ал' се не продаје тако лако – објаснили су јој љубазни Швеђани да председник Вучић, који је у радњу ушао пре свих, није део понуде.

-Али зашто онда поред председника Вучића пише 19,99 динара? - питала је она жена.

-Брзо то склоните, испашће да алудирамо на 1999. годину, период када је мистер Вучићу фалила најмање једна даска, јер му је фалила Икеа! - брзо су одреаговали љубазни Швеђани и уклонили ценовник који се односио на оближње незарђале кашике од 19,99 динара, поред којих је сасвим случајно застао председник.

Вече пре је Узелац Гордана, поносна власница најглупљих питања у историји југословенских радио телевизија, приупитала председника Вучића: “Да ли је поносан што ће једног дана у историји писати да је баш у његово време у Србији отворена прва Икеа?”

Историја, истина, памти Бој на Мишару, Бој на Косову, Церску битку, те је врло могуће да ће историјски уџбеници добити сасвим нове садржаје.

У уџбенику из историје за осми разред основне школе, гарантовано ће писати: од 2012. до 2017. године одвијала се чувена Битка за Икеу код наплатне рампе у Бубањ потоку под командом премијера Вучића, да би априла 2017. врховни командант Вучић лично повео народ у одсудни Бој на оклагији и даски за сечење Турака на буљуке.

Оклагија и даска за сечење Турака на буљуке, писаће за сваки случај у уџебнику из историје, били су домаће производње.

(Н1)

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]