субота, 21. септембар 2019.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Дража Петровић: Аутопутујући циркус Милоша Кобреновића
Хроника

Дража Петровић: Аутопутујући циркус Милоша Кобреновића

PDF Штампа Ел. пошта
петак, 23. август 2019.

 За разлику од Летећег циркуса Монтија Пајтона и путујућег циркуса, у Србији је пре недељу дана настала категорија – аутопутујући циркус – која објашњава људе који воле да се возе ауто-путем на крову туристичког аутобуса, а тај њихов пут се аутоматски преноси на свим телевизијама.

За аутопутујући циркус потребан вам је један кинески ауто-пут и један кинески Тито. Кинески ауто-пут је пут који су изградили Кинези кинеским кредитом, а кинески Тито је неко ко мисли да је Тито, а није.

Личи на ајфон који мисли да је ајфон, мада нико не сме да му каже да је произведен у илегалној фабрици негде у предграђу Шангаја, без Еплове лиценце. У суштини јесте ајфон, али није ајфон. И у суштини јесте паметан телефон, иако није много паметан (телефон).

Кинески Тито, дакле, стигао је на почетак деонице кинеског ауто-пута Обреновац – Прељина, а почетак деонице се нимало случајно налази у обреновачком селу Мислођин.

- Зашто је за почетак ове деонице изабран баш питорескни Мислођин? – питале су га кинеске копије новинара са Пинка и Студија Б, који су се ту као и увек случајно затекли са случајним питањима на случајном месту.

- Мој пријатељ Си Ђинпинг, председник Кине, заслужио је да се једно место у Србији назове по њему. Пааа, када сам својеручно цртао овај ауто-пут, рачунао сам да је најлакше да то место буде Мислођин, пошто промена имена Мислођина у Мислођинпинг, неће захтевати додатне трошкове. Дакле, потребно је само на аутентично име у личним картама и на вертикалној саобраћајној сигнализацији додати суфикс ПИНГ – објаснио је кинески Тито како најјефтиније испоштовати Си Ђинпинга, али и грађане Мислођина, будућег Мислођинпинга.

Неколико дана раније, у ауторском тексту за Вечерње новости, кинески Тито је поздравио идеју да се ауто-пут назове Милош Велики. Тачније, поздравио је своју идеју да се нови ауто-пут назове Милош Велики и написао да је то генијална идеја оног ко је то име смислио.

У оном злогласном бившем недемократском режиму, рецимо, када је изграђен Мост на Ади, грађани су имали прилику да сами одлуче и гласају о имену новог моста. Тадашњи председник Борис Тадић имао је жељу да се мост назове по Зорану Ђинђићу или Ненаду Богдановићу, али су грађани приликом дводневне анкете прегласали председника и изгласали да ће да се зове Мост на Ади.

Међутим, та демократија из бивших режима у давању имена инфраструктурним пројектима укинута је као опасна због бојазни да би непосредном грађанском демократијом нова аутострада могла да се назове, на пример - "Аутопут на ливади", јер, зна то кинески Тито, слободна воља грађана је најопаснија по нашу крхку аутократију. А и некако глупаво звучи вест: "Председник свечано отворио Аутопут на ливади". Много боље звучи: "Председник отворио Милоша Великог".

- Немамо времена да намештамо непосредне изборе за име новог ауто-пута, Зељини батинаши су на заслуженом одмору, ови из Вршца што су цепали дрва у Лучанима су на летовању у Сопоту. Најбоље је да ја у ауторском тексту поздравим моју идеју о мојој идеји да се пут назове Милош Велики, донету демократском једногласном одлуком мене само, рекао је кинески Тито на састанку Одбора за организацију аутопутујћег циркуса.

И тако је једногласном одлуком ауто-пут од Мислођинпинга назван "Милош Велики", а кинески Тито је у ауторском тексту објаснио да је Милош Обреновић био највећи владар у историји Србије. Из текста је исијавала жеља да и он буде Милош Обреновић, па макар га историја упамтила као Милоша Кобреновића, због повећаног присуства Кобри у његовој околини.

- Ја сам кум "Милоша Великог" - радосно је ускликнуо кинески Тито на кинеском ауто-путу, а безбедносне службе, укључујући и Кобре, одмах су кренуле да анализирају све безбедносне ризике које вребају људе који су кумови "Милоша Великог", макар то био и ауто-пут.

- А шта ако опозиција смисли слоган "Два лоша изградише Милоша", питао је неки сарадник који увек мисли на опасности које вребају из опозиције.

- У том случају поступићемо мудро као Милош! Отфикарићемо им главу секиром, али пошто је то данас кажњиво, отфикарићемо им главу Сарапом! Да је Милош имао Сарапу уместо секире, рахметли Карађорђе би данас био жив, али линчован од сабајле - објаснио је кинески Тито, несуђени Милош Кобреновић, на крају аутопутујућег циркуса.

(Н1)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, до краја 2019. бити постигнут споразум Београда и Приштине?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер