субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Драган Ђилас: Предлог метроа актуелне градске и републичке власти злочин према грађанима, почетна цена од 4,4 милијарде евра два пута већа од цене пројекта из 2012.
Хроника

Драган Ђилас: Предлог метроа актуелне градске и републичке власти злочин према грађанима, почетна цена од 4,4 милијарде евра два пута већа од цене пројекта из 2012.

PDF Штампа Ел. пошта
субота, 15. јун 2019.

 Један од оснивача Савеза за Србију Драган Ђилас изјавио је данас да под пуном одговорношћу тврди да је предлог метроа актуелне градске и републичке власти злочин према грађанима и да је почетна цена од 4,4 милијарде евра два пута већа од цене пројекта метроа од пре седам година, због чега ће неко морати да одговара.

Ђилас је на конференцији за новинаре представио цео поступак пројектовања метроа у време када је он био градоначелник, почев од 2009. када су стручњаци из иностранства дали предлог изгледа метроа, јавне расправе на којој је одлучено да то буде независни шински систем, до посете Бечу новинара и политичара како би видели функционисање тамошњег метроа.

Ђилас је подсетио и да је у јуну 2010. године Скупштина Београда једногласно, односно свих 110 одборника позиције и опозиције, гласало за документ какав ће бити метро, чиме је први пут успостављен консензус о неком питању.

Потом је подсетио на процес преговора са Француском, начина финансирања изградње метроа и предлога Италије и Француске "кључ у руке" који је одбијен, до жеље Града да то буде заједничко финансирање Европске инвестиционе банке, Европске банке за обнову и развој и Светске банке, уз тендер за грађевинске радове.

У априлу 2012. године, подсетио је Ђилас, добили смо идејни пројекат за прву линију метроа од Галенике до Устаничке, а на Тргу Републике би било укрштање са другом линијом, која би ишла од Миријева до Орловаче, а дужина би била нешто више од 41 километар.

Ђилас је потом изнео рачуницу француске компаније "Ежис", која је и садашњој власти представила трошкове изградње за две линије метроа, а онда и предлог Града са смањеним трошковима, јер би радиле домаће компаније, и те две линије метроа коштале би 2,2 милијарде евра.

Ђилас је рекао да је Ежис дао цену за деоницу од Вуковог споменика до Новог Београда од 702.562.612 евра, а да је Град ту то проценио на 543.159.409 евра.

Упитан да ли је интензивирање приче о београдском метроу уследило због предстојеће посете француског председника Емануела Макрона, чиме би се запечатио договор, Ђилас наводи да је део Француза у послу око метроа свега 10 одсто, а да је проблем кинески део који се ради без тендера.

Шеф Одборничке групе СЗС у Скупштини града Никола Јовановић рекао је да је власт први пут о цени метроа у Београду почела да говори 2015. године, када је тадашњи градоначелник рекао да ће прва линија коштати 800 милиона, а друга милијарду евра.

Затим је, како је оценио Јовановић, почело "зидање цене" па се говорило о цени за две линије метроа од две милијарде, потом је Горан Весић половином 2018. године рекао три милијарде, а у децембру исте године 3,6 милијарди евра.

Пре неки дан, подсетио је он, Синиша Мали је рекао после састанка са кинеским и француским партнерима да ће цена метроа бити око четири милијарде евра, и то прва линија 1,8, а друга 2,2 милијарди евра. Јовановић је рекао да је Мали стално поредио београдски метро са оним у Софији, где су урађене две линије од 40,5 милометра за 1,82 милијарде евра, односно 45 милиона евра по километру.

"Кинези наплаћују по километру од 50 до 60 милиона, а највећа цена је била у Минску, 80 милиона евра по километру", рекао је Јовановић.

Ђилас је рекао да не треба заборавити да ће цена по километру београдског метроа износити 100 милиона евра, али да ни то није коначно, због чега се он нада да ће власт бити промењена пре изградње метроа и да онда то тога неће ни доћи.

На питање о намери председника општине Стари град Марка Бастаћа да блокира радове на новим градилиштима по Београду, Ђилас оценио да је злочин према грађанима то што ради градска власт и поред већ постојећих радова који успоравају саобраћај, почињу нове радове.

(Фонет)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер