Хроника

Драган Ђилас: Немам ништа против авио-линије Београд - Приштина, лоше је што не лети "Ер Србија" него "Луфтханса"

Штампа
уторак, 21. јануар 2020.

 Зашто тако тајанствено и неприметно? Српске власти заједно за косовским званичницима потписали су споразум са немачком компанијом "Луфтханза", који би требало да омогући обнову авио-линије Београд - Приштина. Поједини сматрају да је то добар потез, док други тврде како је власт неформално признала независност Косова.

Питања без одговора су: Колико дуго је планирана авио-линија из Београда ка Приштини, ко је преговарао у то име, шта је конкретно договорено пре него што је споразум потписан, с обзиром на чињеницу да јавност није ни била упозната са целокупном ситуацијом.

Портал Директно дошао је до сазнања да власт планира да обнови аеро-саобраћај са Приштином, а истовремено агенција ИПСОС, у празничним данима питала је грађане шта мисле о авио-линији са Приштином?

Неколико недеља касније, волшебно се појавила вест о потписивању споразума о авио-линији, чиме је власт потврдила сазнања нашег портала, као и да ће летове на релацији Београд - Приштина обављати немачка авио-компанија "Луфтханза", односно огранак те компаније "Јуровингс (Еуроwингс)", која има своју базу и велики значај на приштинском аеродрому "Адем Јашари". 

Зашто "Луфтханза", односно "Јуровингс" и зашто било која међународна компанија, а не "Ер Србија"? Шта нам то говори и да ли то значи да су српске власти овим чином о међународној линији на мала вратала прихватиле сарадњу између две "државе"? 

Хашим Тачи и Зорана Михајловић у понедељак су поздравили обнављање авио-линије између два града, а председник Србије Александар Вучић оценио је да је потписивање писма о намерама са компанијом "Луфтханза" о обнови авио-линије Београд-Приштина "важна ствар за нашу земљу".

- Писмо о намерама за успостављање директне авио линије Београд-Приштина је важна ствар о којој је дуго вођен дијалог, којим је пронађено компромисно решење у којем нико не може да каже да смо признали Косово - рекао је Вучић.

Подвукао је, такође, да је Србија урадила најбоље што је било могуће да потврди за шта се залаже, а то су слободан проток робе, капитала, људи и услига, и да уједно заштити јединственост територије Србије.

Лидер Странке слободе и правде Драган Ђилас истакао је, међутим, да нема ништа против авио-линије Београд - Приштина, али да је спорно то што ће "Луфтханза" обављати летове на тој релацији.

- Добро је што има лет за Приштину. Лоше је што не лети "Ер Србија" него "Луфтханса" јер тако суштински, не и формално, испада да смо прихватили да Приштина није град у Србији. О томе да је (Александар Вучић) опет слагао и да преговара са Приштином, иако таксе нису укинуте, сувишно је говорити - истакао је Ђилас.

Главни и одговорни уредник ваздухопловног портала "Танго сиx" и ваздухопловни аналитичар Петар Војиновић истакао је за Директно.рс да је у овом случају због компликоване политичке ситуације било важно да извршилац буде инострана компанија, која ће притом остварити велику корист и за себе.  

- Пронађено је решење да инострана компанија успостави авио-линију која у политичком смислу има своју симбологију у контексту побољшања односа, а у пословном смислу је једна прилично битна ствар коју је "Ер Србија" желела раније раније да уради, али није могла - рекао је Војиновић, који је додао да је "Луфтханза" главна база преговора који су се дешавали, а извршилац ће бити "Јуровингз (Еуроwингс)", коју је "Луфтханза" направила још 2015. као лоу кост авио компанију у оквиру своје групације.

- "Јуровингс" је, условно речено, логичан избор за ову причу јер је то највећа инострана авио-компанија на аеродрому "Адем Јашари" у Приштини и тамо има и своју базу. Велики значај има та компанија за летове из Приштине ка градовима у региону и са те стране, "Јуровингс" је ставио свој печат. Лет Приштина - Београд био би значајан "Јуровингс", пошто они, као и "Луфтханза" нису само помогли да се успостави компромис у политичком смислу, већ су искористили прилику за себе, да додатно профитирају - каже новинар и аналитичар.

Приштина, такође, додао је Војиновић, има велику важност за Србију у контексту авио-бизниса, будући да "Ер Србија" прилично добро послује када су у питању путници из Албаније. Познато је да је велики проценат путника из Албаније користи линију Њујорк - Београд и вероватно постоји велики број путника који би користио нову конекцију Београд - Приштина.

(direktno.rs)

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]