Početna strana > Hronika > Dragan Đilas: Nemam ništa protiv avio-linije Beograd - Priština, loše je što ne leti "Er Srbija" nego "Lufthansa"
Hronika

Dragan Đilas: Nemam ništa protiv avio-linije Beograd - Priština, loše je što ne leti "Er Srbija" nego "Lufthansa"

PDF Štampa El. pošta
utorak, 21. januar 2020.

 Zašto tako tajanstveno i neprimetno? Srpske vlasti zajedno za kosovskim zvaničnicima potpisali su sporazum sa nemačkom kompanijom "Lufthanza", koji bi trebalo da omogući obnovu avio-linije Beograd - Priština. Pojedini smatraju da je to dobar potez, dok drugi tvrde kako je vlast neformalno priznala nezavisnost Kosova.

Pitanja bez odgovora su: Koliko dugo je planirana avio-linija iz Beograda ka Prištini, ko je pregovarao u to ime, šta je konkretno dogovoreno pre nego što je sporazum potpisan, s obzirom na činjenicu da javnost nije ni bila upoznata sa celokupnom situacijom.

Portal Direktno došao je do saznanja da vlast planira da obnovi aero-saobraćaj sa Prištinom, a istovremeno agencija IPSOS, u prazničnim danima pitala je građane šta misle o avio-liniji sa Prištinom?

Nekoliko nedelja kasnije, volšebno se pojavila vest o potpisivanju sporazuma o avio-liniji, čime je vlast potvrdila saznanja našeg portala, kao i da će letove na relaciji Beograd - Priština obavljati nemačka avio-kompanija "Lufthanza", odnosno ogranak te kompanije "Jurovings (Eurowings)", koja ima svoju bazu i veliki značaj na prištinskom aerodromu "Adem Jašari". 

Zašto "Lufthanza", odnosno "Jurovings" i zašto bilo koja međunarodna kompanija, a ne "Er Srbija"? Šta nam to govori i da li to znači da su srpske vlasti ovim činom o međunarodnoj liniji na mala vratala prihvatile saradnju između dve "države"? 

Hašim Tači i Zorana Mihajlović u ponedeljak su pozdravili obnavljanje avio-linije između dva grada, a predsednik Srbije Aleksandar Vučić ocenio je da je potpisivanje pisma o namerama sa kompanijom "Lufthanza" o obnovi avio-linije Beograd-Priština "važna stvar za našu zemlju".

- Pismo o namerama za uspostavljanje direktne avio linije Beograd-Priština je važna stvar o kojoj je dugo vođen dijalog, kojim je pronađeno kompromisno rešenje u kojem niko ne može da kaže da smo priznali Kosovo - rekao je Vučić.

Podvukao je, takođe, da je Srbija uradila najbolje što je bilo moguće da potvrdi za šta se zalaže, a to su slobodan protok robe, kapitala, ljudi i usliga, i da ujedno zaštiti jedinstvenost teritorije Srbije.

Lider Stranke slobode i pravde Dragan Đilas istakao je, međutim, da nema ništa protiv avio-linije Beograd - Priština, ali da je sporno to što će "Lufthanza" obavljati letove na toj relaciji.

- Dobro je što ima let za Prištinu. Loše je što ne leti "Er Srbija" nego "Lufthansa" jer tako suštinski, ne i formalno, ispada da smo prihvatili da Priština nije grad u Srbiji. O tome da je (Aleksandar Vučić) opet slagao i da pregovara sa Prištinom, iako takse nisu ukinute, suvišno je govoriti - istakao je Đilas.

Glavni i odgovorni urednik vazduhoplovnog portala "Tango six" i vazduhoplovni analitičar Petar Vojinović istakao je za Direktno.rs da je u ovom slučaju zbog komplikovane političke situacije bilo važno da izvršilac bude inostrana kompanija, koja će pritom ostvariti veliku korist i za sebe.  

- Pronađeno je rešenje da inostrana kompanija uspostavi avio-liniju koja u političkom smislu ima svoju simbologiju u kontekstu poboljšanja odnosa, a u poslovnom smislu je jedna prilično bitna stvar koju je "Er Srbija" želela ranije ranije da uradi, ali nije mogla - rekao je Vojinović, koji je dodao da je "Lufthanza" glavna baza pregovora koji su se dešavali, a izvršilac će biti "Jurovingz (Eurowings)", koju je "Lufthanza" napravila još 2015. kao lou kost avio kompaniju u okviru svoje grupacije.

- "Jurovings" je, uslovno rečeno, logičan izbor za ovu priču jer je to najveća inostrana avio-kompanija na aerodromu "Adem Jašari" u Prištini i tamo ima i svoju bazu. Veliki značaj ima ta kompanija za letove iz Prištine ka gradovima u regionu i sa te strane, "Jurovings" je stavio svoj pečat. Let Priština - Beograd bio bi značajan "Jurovings", pošto oni, kao i "Lufthanza" nisu samo pomogli da se uspostavi kompromis u političkom smislu, već su iskoristili priliku za sebe, da dodatno profitiraju - kaže novinar i analitičar.

Priština, takođe, dodao je Vojinović, ima veliku važnost za Srbiju u kontekstu avio-biznisa, budući da "Er Srbija" prilično dobro posluje kada su u pitanju putnici iz Albanije. Poznato je da je veliki procenat putnika iz Albanije koristi liniju Njujork - Beograd i verovatno postoji veliki broj putnika koji bi koristio novu konekciju Beograd - Priština.

(direktno.rs)

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner