Početna strana > Hronika > Dragan Đilas: Kako je moguće da je to što će prihod od koncesije aerodroma godišnje biti 20 miliona evra “dobar posao”, kad je profit poslednjih godina u proseku bio 27 miliona?
Hronika

Dragan Đilas: Kako je moguće da je to što će prihod od koncesije aerodroma godišnje biti 20 miliona evra “dobar posao”, kad je profit poslednjih godina u proseku bio 27 miliona?

PDF Štampa El. pošta
četvrtak, 11. januar 2018.

Bivši gradonačelnik Beograda Dragan Đilas ocenio je da je loš posao davanje beogradskog Aerodroma "Nikola Tesla" u koncesiju francuskoj kompaniji Vensi erports (Vinci Airports).

"Kažu da je Vlada Srbije napravila odličan posao kada je odlučila da Aerodrom da pod koncesiju na 25 godina za 500 milona evra. To je 20 miliona evra godišnje, a Aerodrom godišnje zarađuje više od te sume", kazao je Đilas.

Podsetio je da je profit Aerodroma "Nikola Tesla" 2014. godine bio 29 miliona evra, 2015. je iznosio 27 miliona, a 2016. godine 25 miliona evra.

"To znači da je Aerodrom u proseku zarađivao 27 miliona evra godišnje. Ako na to dodamo i da je godišnje Er Srbiji opraštano oko 18 milona evra duga prema Aerodromu, znači da je Aerodrom u proseku imao dobit oko 45 miliona evra godišnje", rekao je Đilas za TV Šabac i zapitao kako je onda moguće da je dobar posao što će prihod od koncesije godišnje biti 20 miliona evra.

Komentarišući najavu da će budući koncesionar investirati u beogradski aerodrom 700 milona evra tokom 25 godina on je ocenio da je te investicije mogla da obezbedi sama kompanija koja je mogla da uzme povoljan kredit.

"Nova pista ne treba beogradskom aerodromu jer aerodromi Luton u Londonu i Sabiha Gocen u Istanbulu imaju tri puta više putnika sa jednom pistom. Ako treba uložiti u novi terminal, gejtove, sisteme za prtljag, sve se to može uraditi povoljnim kreditom", rekao je Đilas.

Ukazao je da je urađena loša privatizacija Galenike, zatim loša koncesija Aerodroma i da sledi za Srbiju nepovoljna privatizacija PKB-a.

(Beta)