петак, 29. март 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Дојче веле: Немачку чека велики пад продаје аутомобила
Хроника

Дојче веле: Немачку чека велики пад продаје аутомобила

PDF Штампа Ел. пошта
субота, 02. јануар 2010.

Европски произвођачи аутомобила, а посебно немачки, ће се суочити са огромним падом продаје у овој години. Нова студија предвиђа да ће, само у Западној Европи, бити продато милион аутомобила мање него у 2009. години.

„Свет аутомобила ће се променити, а то ће морати да прате и произвођачи“, каже Фердинанд Дуденхофер са Универзитета Дуизбург-Есен. Он је аутор нове студије.

Упркос финансијској кризи, протекла година заузима шесто место на листи најуспешнијих година за продају аутомобила. Међутим, томе у великој мери може да се захвали субвенцијама влада разних земаља – рецимо немачкој премији „старо за ново“.

Статистика је јасна: прошле године је продато 52,8 милиона аутомобила; то је 5,4 посто мање него у 2008. Немачка, међутим, није уопште лоше прошла: са 3,8 милиона продатих аутомобила, забележен је раст за чак четвртину. Остали нису били те среће: У Северној Америци је продаја пала за 22 одсто, у Русији за чак 44 одсто, а боље нису прошли ни Јапан, Шпанија или Велика Британија.

„Сада је дошло време да управо Немачка прода мање аутомобила. Повећана продаја у прошлој години дошла ја захваљујући премији ‘старо за ново’, али ће Немачка сада повући продају у Западној Европи доле“, каже Дуденхофер.

Немци су обилато користили могућност премије: требало је да своја возила, старија од девет година, дотерају на отпад, а за узврат су добијали премију од 2.500 евра за куповину нових аутомобила који задовољавају еколошке стандарде. Све је то коштало Владу око пет милијарди евра, али је створило задовољне купце и, што је још важније, препородило ауто-индустрију.

У целој причи су профитирали и увозници аутомобила. До прошле године, од укупног броја продатих возила, само 30 посто је било страно, тј. увезено. Сада је тај проценат скочио на 40.

Немачки произвођачи се спремају да узврате ударац. Како каже Матијас Висман, председник Асоцијације ауто-мото индустрије, немачки произвођачи ће се оштро укључити у глобалну трку.

„Позабавићемо се и пољем „малих“ аутомобила – оних који троше до три литра горива на 100 километара“, рекао је Висман за француски Ле Ехо. Он додаје да ипак очекује мали пад продаје. Иначе, тренутно се три од четири аутомобила произведена у Немачкој продају на страном тржишту.

(Deutsche Welle)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер