Хроника | |||
Ђузепе Конте: Италија ће се придружити кинеској иницијативи "Један појас, један пут" |
среда, 20. март 2019. | |
РИМ - Италијански вицепремијер Ђузепе Конте обавезао се данас да ће Италија бити прва чланица Г7 која ће се придружити кинеској иницијативи "Један појас, један пут", упркос примедбама САД и забринутости која долази из његове владајуће коалиције. Обраћајући се Парламенту Конте је рекао да потписивање меморандума о разумевању са Кином о реализацији пројекта "Појас и пут", које би требало да се деси током посете кинеског премијера Италији ове недеље, неће ни најмање довести у питање позицију Италије у оквиру стратешког трансатлантског савеза или у односу са европским партнерима.
Италијански потпис се сматра великим кораком ка легитимизацији пројекта који предвиђа копнено и поморско повезивање Кине и Европе. Званичник Беле куће упозорио је Италију да се не придружује иницијативи, коју је назвао кинеским "пројектом таштине". Европске владе су одбиле да потпишу заједничку декларацију о иницијативи "Један појас, један пут" прошле године у Пекингу. Њихови су представници тврдили да кинеска иницијатива не испуњава стандарде о финансирању и транспарентности. Конте је у говору посланицима рекао и да су детаљи договора разрађени током вишемесечних консултација на свим нивоима власти, те нагласио да меморандум није правно обавезујући, а да ће с друге стране Италији омогућити приступ огромном тржишту. "Наш извоз у Кину далеко је нижи него у остатак Европе" изјавио је Конте и додао да ће доћи и до редефинисања комерцијалних саобраћајних рута. "Имаћемо нове аеродроме, нове трговинске коридоре и то ће свакако утицати на наш економски раст. Не желимо да изгубимо ту прилику", закључио је вицепремијер. Опозиција је напала планирани меморандум и недостатак детаља који су достављени парламенту, упозоривши да би споразум могао бити "тројански коњ" којим би Кина поткопала италијанску индустрију. Чак и посланици из десничарске Лиге, који су део Контеове коалиције, кажу да је њихова подршка меморандуму условљена тиме да не штети односима Италије и њених партнера. "Ако Кинези желе да инвестирају у железнице и луке, у реду. Важно је да контрола остане у италијанским рукама'', рекао је лидер Лиге Матео Салвини. Франческо Сиски, стручњак за Кину који тренутно ради као истраживач на Универзитету Ренмин у тој земљи, рекао је да је највећи проблем споразума то што се Италија укључила у њих без да је претходно о томе детаљно обавестила своје савезнике. "Ту је недостајало професионализма и политичког знања. Какав год да је договор, прво треба разговарати са Американцима и Европљанима и договорити се о заједничком приступу, а онда преговарати са Кином'', рекао је Сиски. (Танјуг) |