субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Ђузепе Конте: Италија ће се придружити кинеској иницијативи "Један појас, један пут"
Хроника

Ђузепе Конте: Италија ће се придружити кинеској иницијативи "Један појас, један пут"

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 20. март 2019.

 РИМ - Италијански вицепремијер Ђузепе Конте обавезао се данас да ће Италија бити прва чланица Г7 која ће се придружити кинеској иницијативи "Један појас, један пут", упркос примедбама САД и забринутости која долази из његове владајуће коалиције.

Обраћајући се Парламенту Конте је рекао да потписивање меморандума о разумевању са Кином о реализацији пројекта "Појас и пут", које би требало да се деси током посете кинеског премијера Италији ове недеље, неће ни најмање довести у питање позицију Италије у оквиру стратешког трансатлантског савеза или у односу са европским партнерима.

Италијански потпис се сматра великим кораком ка легитимизацији пројекта који предвиђа копнено и поморско повезивање Кине и Европе. Званичник Беле куће упозорио је Италију да се не придружује иницијативи, коју је назвао кинеским "пројектом таштине".

Европске владе су одбиле да потпишу заједничку декларацију о иницијативи "Један појас, један пут" прошле године у Пекингу. Њихови су представници тврдили да кинеска иницијатива не испуњава стандарде о финансирању и транспарентности.

Конте је у говору посланицима рекао и да су детаљи договора разрађени током вишемесечних консултација на свим нивоима власти, те нагласио да меморандум није правно обавезујући, а да ће с друге стране Италији омогућити приступ огромном тржишту.

"Наш извоз у Кину далеко је нижи него у остатак Европе" изјавио је Конте и додао да ће доћи и до редефинисања комерцијалних саобраћајних рута. "Имаћемо нове аеродроме, нове трговинске коридоре и то ће свакако утицати на наш економски раст. Не желимо да изгубимо ту прилику", закључио је вицепремијер.

Опозиција је напала планирани меморандум и недостатак детаља који су достављени парламенту, упозоривши да би споразум могао бити "тројански коњ" којим би Кина поткопала италијанску индустрију.

Чак и посланици из десничарске Лиге, који су део Контеове коалиције, кажу да је њихова подршка меморандуму условљена тиме да не штети односима Италије и њених партнера.

"Ако Кинези желе да инвестирају у железнице и луке, у реду. Важно је да контрола остане у италијанским рукама'', рекао је лидер Лиге Матео Салвини.

Франческо Сиски, стручњак за Кину који тренутно ради као истраживач на Универзитету Ренмин у тој земљи, рекао је да је највећи проблем споразума то што се Италија укључила у њих без да је претходно о томе детаљно обавестила своје савезнике.

"Ту је недостајало професионализма и политичког знања. Какав год да је договор, прво треба разговарати са Американцима и Европљанима и договорити се о заједничком приступу, а онда преговарати са Кином'', рекао је Сиски.

(Танјуг)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер