Хроника

Ђорђе Вукадиновић: Власт тенденциозно покушава да одговорност за загађење пребаци на индивидуалне потрошаче и старије аутомобиле; Зашто српска јавност није обавештена о преговорима са Приштином о отварању директне авионске линије?

Штампа
уторак, 21. јануар 2020.

 Посланици Скупштине Србије данас су наставили седницу, а на почетку другог дана расправе постављали су посланичка питања која су се највише односила на загађење ваздуха и увођења директне авиолиније Београд - Приштина.

Посланица Лиге социјалдемократа Војводине (ЛСВ) Нада Лазић истакла је да извештај о стању животне средине показује да је у Србији загађење ваздуха један од кључних проблема, да у Србији има много возила са еуро 3 мотором и да је просечна старост возила изнад 18 година.

Она је питала минситра трговине, туризма и телекомуникација Расима Љајића колико возила са еуро 3 моторима је увезено до сада и планирају ли се квоте за половна возила, јер прети опасност да ће Србија постати депонија за половна возила.

Лазић је истакла да градска власт у Београду хвали планом набавке зглобних аутобуса са дизел возилима у ери када се она у Европи избацују и оценила да је "или реч о незнању или о томе да не постоји брига".

О проблему загађења говорио је и посланик посланичке групе "Нова Србија – Покрет за спас Србије" Ђорђе Вукадиновић и рекао да су надлежни "доста тенденциозно" покушали да одговорност пребаце на индивидуалне потрошаче - индивидуална ложишта и аутомобиле са старим моторима, док су највећи извори загађења велики потрошачи, пре свега термоелектране и у том контексту од Министарства заштите животне средине тражио конкретне податке.

Вукадиновић се осврнуо и на вест о поновном успостављању авионске линије Београд - Приштина и питао Министарство спољних послова и Министарство саобраћаја зашто јавност у Србији о томе није била обавештена, а тим поводом се огласио и председник САД Доналд Трамп и да ли уговор о тој линији задире у уставни поредак Србије.

Посланик Српске радикалне странке (СРС) Александар Шешељ изнео је противљење радикала иницијативи "мали шенген", односно економској унији са Северном Македонијом и Албанијом, јер то према његовој оцени одговара само Албанији и да ће се појавити дан када ће у тој унији да седи и "Република Косово".

Он је питао како је власт проценила да је у интересу Србије увођење авиолиније Београд - Приштина и додао да је власт рекла да неће наставити дијалог са Приштином док се не укину таксе, али да испуњава све што Европска унија тражи, па и увођење те авиолиније.

Посланик Странке модерне Србији (СМС) Владимир Ђурић затражио је од Владе Србије да им у писаном облику достави новчане ефекте давања за авиокомпанију Ер Србија.

Ђурић је питао зашто Влада наставља да субвенционише Ер Србију и оценио да Србији не треба национална авиокомпанија и да је после шест-седам година евидентно да Ер Србија не може да искаже профит и да не може да послује без помоћи државе.

Председник Народне сељачке странке Маријан Ристичевић затражио је од Министарства правде да пита председника Апелационог суда да ли је судија Миодраг Мајић тражио одобрење за учешће у политичким емисијама, а Високи савет судства питао када ће разрешири Мајића, пошто је прекршио закон и права детета када је ослободио мушкарца (26) због обљубе девојчице од 13 година и због поништавања вишегодишњих казни "гњиланској групи".

Он се осврнуо и на коментар Вукадиновића о авиолинији Београд - Приштина и питао када ће се увести линија Нови Сад - Београд, како би Вукадиновић лакше путовао.

Посланица Социјалистичке партије Србије (СПС) Славица Буквић питала је да ли се планира доношење закона о решавању стамбеног питања младих брачних парова под повољним условима, како је то учињено у случају снага безбедности.

Посланик Српске напредне странке (СНС) Александар Марковић рекао је да је сутра годишњица злочина над Србима у Хрватској - "масакар у Масленици" у којем је погинуло више од 300 људи, а да је са онима који су погинули док су бежали укупан број жртава био 513.

Он је навео да одговорност за те злочине сносе хрватски генерали међу којима су Анте Готовина и Младен Маркач, али и Агим Чеку, као и да за те злочине нико није одговарао, те питао Министарство спољних послова да ли је учињено све да неко одговара за те злочине.

(Фонет)

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]