недеља, 15. децембар 2019.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Ђорђе Вукадиновић: Приватизација медија у Србији није дала жељене резултате
Хроника

Ђорђе Вукадиновић: Приватизација медија у Србији није дала жељене резултате

PDF Штампа Ел. пошта
уторак, 02. јун 2009.

Приватизација локалних медија није дала резултате, а модел јавих сервиса, попут РТС-а, показао се као боље решење, речено на медијском форуму "Претпоставке за плурализам медија" у Крагујевцу.

У већини приватизованих локалних медија у Србији ситуација је данас далеко лошија него пре њихове продаје, док се, по оцени аналитичара Ђорђа Вукадиновића модел јавних сервиса – попут РТС-а, показао као добро решење.

Светка економска криза погодила је и медије у Србији. Последње анализе поштовања Закона о радиодифузији и општеобавезујућег упутства о понашању емитера показују и пад професионалних стандарда.  

Недостатак финансијских средстава у знатној мери утиче на квалитет програма у електронским медијима.

У штампаним гласилима, због хиперпродукције, квалитет је далеко испод европског нивоа, закључак је учесника медијског форума "Претпоставке за плурализам медија" који је одржан у Крагујевцу.

Према важећем закону, сви медији у власништву локалних самоуправа морају бити приватизовани до краја ове године. Тој идеји, одавно се супротстављају локални емитери чији су оснивачи градови и општине, са идејом оснивања такозваних регионалних јавних сервиса, по угледу на Радио-телевизију Србије и Јавни сервис Војводине.

"Оснивање регионалних јавних сервиса је само један од начина за спас електронских медија, који су у процесу транзиције, најчешће жртве. Осим у неколико случајева, приватизација медија у Србији није дала жељене резултате и углавном је довела до ликвидације", каже Ђорђе Вукадиновић, политички аналитичар.

О тој иницијативи расправља и радна група Министарства културе која би ускоро требало да да своје предлоге за измену медијских закона. 

"Слична је ситуација и у штампаним медијима. Велики број некада угледних локалних листова више не постоји, док на другој страни, имамо хиперпродукцију таблоида", рекао је Зоран Пановић, главни уредник дневног листа "Данас". 

Као начин за превазилажење кризе, Пановић наводи могућност повезивања локалних штампаних медија са неким од такозваних националних издавача.

Директорка Радио-телевизије Крагујевац Јованка Маровић рекла је да је та кућа остала привржена идеји регионалних јавних сервиса јер се на тај начин најбоље штити право на потпуно информисање популације у центрима изван престонице.

(РТС)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли подржавате формирање „малог Шенгена“ између Србије, Македоније и Албаније?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер