Хроника

Дејан Шошкић: Враћамо се на лошу путању економске активности, биће последица

Штампа
среда, 18. септембар 2019.

 Плате могу бити само дугорочно последица онога што се у земљи ствара, продуктивност је кључна за процену о томе колико се могу подизати плате, рекао је професор Економског факултета Дејан Шошкић, говорећи о најављеном повећању плата у јавном сектору.

Влада је јуче усвојила предлог ребаланса бужета по ком се од 1.новембра повећавају плате у јавном сектору. Тако ће медицинске сестре добити највеће повећање од 15 одсто, док ће запослени у државној управи добити 8 одсто.

"Ако подигнете плате, односно потрошњу, а нисте повећали економску активност земље, онда повећате трошкове и смањите основу из које се зараде исплаћују", објашњава он.

Како је навео, раст продуктивности у земљи је релативно скроман, а кад се томе дода и инфлацију, и у том оквиру би требало да се креће, односно одређује раст плата.

Требало би ићи и у неку реформу плата у јавном сектору, каже гост, много више и боље да се награђују људи у здравству, науци, култури, и да национална економија почне да се извлачи из ситуације у којој је већ више година.

Угрожена је и фискална стабилност у земљи, и имамо успоравање макро економске активности, додао је.

Шошкић каже да је Србија поново на путањи ниских стопа раста, и и даље се разлика између нас и сличних земаља повећава, а с друге стране имамо најаву повећања плата, имамо фиксни курс, и долази по смањивања конкурентности економије.

"Враћамо се на лошу путању економске активности која ће имати и лоше последице", казао је.

Шошкић је ипак рекао да фискална консолидација јесте у одређеној мери успешна.

"Влада је имала период фискалне консолидације, сада се повлаче потези који могу да буду проблематични", каже.

Он је оценио да је важно да се улаже у образовање, науку, културу.

"Економска активност земље почива на томе које какви поједици учествују у економском развоју земље, то су стубови без којих нема економске активности, а они су код нас у великој мери доведени у питање", закључио је.

(Н1)

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]