четвртак, 23. јануар 2020.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Данас: "Ало", "Информер", "Српски телеграф", "Курир" и "Србија данас" само у првој половини 2019. од државних институција и локалних самоуправа добили 27,5 милиона динара
Хроника

Данас: "Ало", "Информер", "Српски телеграф", "Курир" и "Србија данас" само у првој половини 2019. од државних институција и локалних самоуправа добили 27,5 милиона динара

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 13. јануар 2020.

 Ало, Информер, Српски телеграф, Курир и Србија данас само у првој половини 2019. од државних институција и локалних самоуправа добили 27,5 милиона динара, пише Данас. Иако из године у годину немилице крше Кодекс новинара, таблоидима се додељују милионски износи на конкурсима за финансирање медијских садржаја.

Анализа Удружења новинара Србије (УНС) показује да су Ало, Информер, Српски телеграф, Курир и Србија данас у првој половини прошле године добили укупно 27,5 милиона динара и поред тога што су прва четири поменута медија од августа до краја 2018. "забележила" око три хиљаде прекршаја Кодекса новинара.

Тако део правилника о суфинансирању медијских пројеката који прописује да се приликом расподеле новца мора водити рачуна да ли су медији кршили закон и новинарски кодекс остаје мртво слово на папиру.

Према речима Жељка Бодрожића, председника НУНС-а, оваква пракса је могућа јер у комисијама које одлучују о додели средстава седе људи који само "глуме стручњаке".

"Не можемо све локалне самоуправе ставити у исти кош, међутим чињеница је да у великом броју случајева комисије чине људи који спроводе директне налоге СНС. И онда таблоиди из Београда на конкурсима по Србији узимају по 300, 400 хиљада динара, што кад се све сабере уопште није мала цифра. Ми годинама уназад упозоравамо на то. Ради се о чистом криминалу и ту већ сад има посла и за тужилаштво", каже Бодрожић.

А за Информер - само у Београду шест милиона током 2019.

Током прошле године Информер је са својим издавачем фирмом "Инсајдер тим" и ћерком фирмом "Инфо ит медиа" добио више од 80.000 евра на конкурсима локалних самоуправа. Само у Београду две фирме Драгана Ј. Вучићевића, власника таблоида Информер, могле су да рачунају на укупно шест милиона.

На београдском конкурсу добро је прошао и Ало коме је додељено 5,5 милиона динара док је издавач Курира, Адриа медиа Група, добила нешто више од три милиона динара од неколико локалних самоуправа.

На крају, фирма Емит 24 д.о.о. из Београда на конкурсима у 12 локалних самоуправа добила је 4,3 милиона динара, а у већини подржаних пројеката наведено је да ће бити реализовани на порталу Српског телеграфа република.рс.

НУНС: У Београду 85 одсто отишло на прорежимске медије и непознате фирме

За новинарку Даницу Вученић вест да таблоиди добро пролазе на конкурсима је стара, јер како истиче, ничег новог нема у томе да је предоминантан критеријум у расподели новца политички.

"Мимо свих правила и одлука, новцем предодређеним за медијске пројекте, који би требало да се баве темама у јавном интересу, средства се деле према политичким критеријумима подобности и подршке режиму", каже Вученић.

Поред таблоида и други медији који се некритички односе према власти имали су користи од конкурса за суфинансирање. Извештај НУНС-а тако бележи да је Град Београд, од расподељених 81 милиона динара најмање 85 одсто новца доделио прорежимским медијима и јавности непознатим фирмама.

Највише новца, безмало 200.000 евра, слило се на рачуне телевизије Студио Б и таблоида Ало, који су у власништву Саше Благојевића, који је, према писању медија, школски друг бившег градоначелника Београда и актуелног министра финансија Синише Малог.

Поред директног финансирања Студио Б могао је и да рачуна и на новац који добијају особе повезане са овом медијском кућом. Тако је фирма Фолим, иза које стоји Марија Лековић, техничка директорка Студија Б, припало 5,5 милиона.

"Док Министарство културе колико-толико води рачуна коме додељује новац, на локалу је другачије. Паре се безочно преливају у подобне медије. Летимичним погледом се може уочити да новац одлази медијима који су пропагандне машине СНС-а. Ствара се једно јавно-приватно партнерство где се новцем грађана Србије плаћају услуге владајућој страници. Ми смо предложили при доношењу медијске стратегије да се на локалу поставе грађански надзорници који би контролисали рад комисија и обавештавали јавност о злоупотребама", објашњава Бодрожић.

Саговорник Данаса додаје да су већ почетком године неке локалне самоуправе расписале конкурсе за суфинансирање медија па се чини да се "жури да се подели новац пре предизборне кампање".

Иако се годинама уназад указује на политичку злоупотребу средстава предвиђених за финансирање пројеката од јавног интереса нема наде да ће се ситуација променити, сматра Даница Вученић.

"Упркос негативним извештајима и домаћих и међународних релевантних организација, укључујући и извештаје ЕК ситуација се чини непоправљивом. Власт спроводи буквално мобинг над медијима које не може да контролише, и медијско суфинансирање је саставни део тог мобинга. Озбиљно застрашује и то што власт више не покушава ни да сакрије, забашури или увије у неку формалну обланду, доделу средстава медијима на било ком нивоу и што је апсолутно баш брига за правила и за извештаје како домаће тако и међународне, који указују на кршење правила. Обеспокојавајуће је и то што се понашају по принципу "може ми се", а још је безнадежније то што професионални медији и медијска заједница, сви заједно измрцварени, немају начина, ни моћи да то промене", закључује Вученић.

(Данас)

 
Пошаљите коментар

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли мислите да ће црногогорски „Закон о слободи вероисповести“ бити повучен?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер