Хроника | |||
Блиц: Марже на пиће и храну у Србији достижу и до 60 одсто |
понедељак, 27. децембар 2010. | |
БЕОГРАД - Највећа зарада на продаји кућне хемије, средстава за личну хигијену, кондитора, алкохолних пића и сувомеснатих производа Трговачке марже на храну и пиће у Србији износе и до 60 одсто. Највеће зараде остварују велики трговински ланци, а најмање самосталне трговинске радње, које због своје величине немају исту преговарачку позицију са добављачима. И једни и други, међутим, тврде да места за снижавања маржи нема јер би то угрозило профитабилност њиховог пословања. Трговци се највише уграђују у цене кућне хемије, средстава за личну хигијену, кондитора, алкохолних пића и сувомеснатих производа, а најмање зарађују на хлебу, млеку, уљу и шећеру. Према подацима Еуростата, званични произвођачки рабати (попусти) који се одобравају трговцима у Србији, у просеку износе 15 до 20 одсто. Међутим, оно што се нигде не приказује, објашњава Горан Паповић, председник Националне организације потрошача Србије, јесу додатни рабати на име манипулативних трошкова, трошкова транспорта, рокова плаћања и позиционирања робе у радњи, који износе 30 до 40 одсто. На тај начин трговци добијају могућност да у малопродајну цену зарачунају веће марже које често износе и преко 50 одсто од набавне цене. (Блиц) |