четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Блиц: Марже на пиће и храну у Србији достижу и до 60 одсто
Хроника

Блиц: Марже на пиће и храну у Србији достижу и до 60 одсто

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 27. децембар 2010.

БЕОГРАД - Највећа зарада на продаји кућне хемије, средстава за личну хигијену, кондитора, алкохолних пића и сувомеснатих производа

Трговачке марже на храну и пиће у Србији износе и до 60 одсто. Највеће зараде остварују велики трговински ланци, а најмање самосталне трговинске радње, које због своје величине немају исту преговарачку позицију са добављачима. И једни и други, међутим, тврде да места за снижавања маржи нема јер би то угрозило профитабилност њиховог пословања.

Трговци се највише уграђују у цене кућне хемије, средстава за личну хигијену, кондитора, алкохолних пића и сувомеснатих производа, а најмање зарађују на хлебу, млеку, уљу и шећеру.

Према подацима Еуростата, званични произвођачки рабати (попусти) који се одобравају трговцима у Србији, у просеку износе 15 до 20 одсто. Међутим, оно што се нигде не приказује, објашњава Горан Паповић, председник Националне организације потрошача Србије, јесу додатни рабати на име манипулативних трошкова, трошкова транспорта, рокова плаћања и позиционирања робе у радњи, који износе 30 до 40 одсто. На тај начин трговци добијају могућност да у малопродајну цену зарачунају веће марже које често износе и преко 50 одсто од набавне цене.

(Блиц)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер