петак, 29. март 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Блиц: Генерални директор "Железница Србије" као саветнике запослио два пензионера, месечна плата им је 100.000 динара
Хроника

Блиц: Генерални директор "Железница Србије" као саветнике запослио два пензионера, месечна плата им је 100.000 динара

PDF Штампа Ел. пошта
субота, 23. мај 2015.

Генерални директор „Железница Србије“ Мирослав Стојчић ангажовао је два пензионера која месечно плаћа по 100.000 динара да га саветују, сазнаје „Блиц“.

Реч је о Давиду Војиновићу, који му је десна рука за одржавање и развој возних средстава, и Владимиру Радићу, саветнику за инвестиције, који га упућује у шта треба да се инвестира новац пореских обвезника Србије и кредити добијени од Руса и светских финансијских институција. Они су се тако нашли на јаслама државног губиташа, и то упркос забрани запошљавања Владе Србије и објављеном списку од 3.019 људи којима се спрема отказ. 

Да парадокс буде још већи, више од 200.000 младих до 30 година је незапослено, а примају се људи који су одрадили свој радни век.

- Могли су да ангажују неког младог факултетски образованог човека који ће због оваквих аномалија вероватно напустити земљу - каже професор економије Млађен Ковачевић.

Извор „Блица“ из „Железница“ тврди да је овакав поступак директора Стојчића изазвао буру негодовања код 17.000 запослених.

- Тим новцем могу да се плате шесторо људи којима виси отказ над главом. У тренуцима када преко 3.000 људи треба да оде на улицу и остане без елементарних услова за живот, он ангажује по уговору о делу људе који имају велике пензије - каже наш извор.

Он објашњава да је Стојчичу битно да уз своје скуте има себи одане људе, а колико то кошта, баш га брига јер их он не плаћа. 

- У фирми има бар 500 стручњака који су те послове могли да раде, али он је ангажовао пензионере по уговору о делу док инжењер прима од 50.000 и 65.000 динара - објашњава наш саговорник.

У „Железницама Србије“ су потврдили сазнања „Блица“, али нису желели да кажу колико су плаћени.

- И поред забране запошљавања могу се за специфичне области по уговору ангажовати стручњаци. То је урађено и са двојицом врхунских железничких стручњака, Давидовићем и Радићем - кажу у „Железницама“.

7,7 милијарди динара губитак у 2013. години

13 милијарди динара субвенција из буџета се годишње издвоји за плате у „Железницама“

Михајловић: Нелогично

Зорана Михајловић, ресорна министарка, каже да Влада јесте дала сагласност на програм пословања. „Предвиђено је запошљавање 200 стручњака, а Министарство не одлучује о именима људи, а понајмање зна да ли се

ангажују пензионери. Нелогично је да се за саветнике за возове ангажује човек који није знао да му електролокомотиве стоје у тунелу на Златибору па написао да их има мање него што су их „Железнице“ имале - каже Михајловићева, очигледно алудирајући на Давидовића.

(Блиц)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер