недеља, 22. јул 2018.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Авион Војске Србије се срушио код Ковачице, један пилот погинуо, а други у тешком стању
Хроника

Авион Војске Србије се срушио код Ковачице, један пилот погинуо, а други у тешком стању

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 11. април 2018.

 Један пилот је погинуо, а други је повређен у паду авиона Војске Србије типа “супергалеб Г-4“ код Ковачице. Министарство одбране је саопштило да су се пилоти катапултирали, а на снимку Прве телевизије види се један падобран и пилотска кацига.

Министарство одбране је саопштило да је страдао пилот мајор Роберт Калоци, а да је повређен пилот мајор Александар Матић.

Телеграме саучешћа породици страдалог пилота упутили су министар одбране Александар Вулин и начелник Генералштаба Војске Србије генерал Љубиша Диковић.

Војни авион срушио се јутрос код Ковачице, сазнаје "Блиц". Један пилот је погинуо, а други је у тешком стању.

Према незваничним информацијама пилоти су се катапултирали из авиона. Пилот који је у тешком стању транспортује се на ВМА.

До несреће је дошло око 9.30 у близини излаза из Ковачице.

- Био сам код куће када се зачуо престанак рада мотора авиона и видео да су се два пилота катапултирала. На лицу места се може видети и кратер - прича Д. Б. из Ковачице.

Како сазнајемо, Хитна помоћ је на лицу места, а са ВМА су упућени хеликоптери у правцу Ковачице.

Војни авион “супер галеб “срушио се код Ковачице, у близини Панчева, потврдило је Министарство одбране. У авиону су били пилот и копилот који су се катапултирали, а један од њих је погинуо, незванично сазнаје Н1.

Школско-борбени авион „Супер галеб Г-4“, Ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране Војске Србије, којим су управљали пилоти из Центра за летна испитивања Техничко опитног центра, срушио се данас око 9.50 часова у рејону општине Ковачица, навело је Министартсво одбране које је у саопштењу додало и да је хитна помоћ на лицу места а да су са ВМА упућени хеликоптери у правцу Ковачице..

"Био сам код куће када се зачуо престанак рада мотора авиона и видео да су се два пилота катапултирала. На лицу места се може видети и кратер", изјавио је Д. Б. из Ковачице за "Блиц".

Школско-борбени авион Супергалеб Г-4 је трећи авион тог типа који је изгубљен у удесима у последних десет година.Први Супергалеб који се срушио од осамостаљења Србије био је Г-4 евиденцинској броја 23736. У несрећи која се догодила 24. септембра 2008. године погинуо је потпуковник Иштван Канас, који је изнад аеродрома Батајница увежбавао тачку за наступ на аеромитингу. 

Други губитак догодио се 7. априла 2017. године када су код села Слатина код Шапца погинули потпуковник Ненад Ћулибрк и капетан Дејан Пандуровић. 

На тренажном лету тада је изгубљен Г-4 евиденцијског броја 23625. 

РВ и ПВО располаже са нешто више од 20 авиона Г-4 од чега је један у варијанти тегљача мета Н-62Т, један прототип верзије Г-4М а два Супер Галеба су разоружана. 

Авиони су произведени у периоду од 1980. до 1991. 

Школско-борбени млазни авион Супергалеб Г-4 последњи је серијски производјени авион југословенске авио индустрије а у наоружању је од 1984. године. 

За југословенско ваздухопловство произведено је укупно 85 авиона Г-4. 

Супергалеб је развијен у Ваздухопловно-техничком институту у Жаркову да замени старији Галеб Г-2 а први прототип авиона полетео је 18. јула 1978. године. 

Серијска производња почела је 1983. године а уводјење у оперативну употребу почело је наредне године. 

Авион се покреће британским мотором Ролс-ројс вајпер и развија максималну брзину од 910 километара на сат. Од наоружања носи двоцевни топ ГШ-23, калибра 23 милиметара, и нешто мање од две тоне бомби и ракета. 

У Војсци Србије Г-4 се користи у 252. школско-тренажној авијацијској ескадрили у Батајници, 241. ловачко-бомбардерској ескадрили у Краљеву и у Сектору за летна испитивања. 

Шест авиона Г-4 Супергалеб купила је почетком 1990-их година тадашња Бурма, а ти авиони су коришћени у Ратном ваздухопловству Републике Српске и у Црној Гори.

(Блиц-Н1-Б92)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли мислите да ће Србија до краја године прихватити „правно обавезујући споразум” са Приштином?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер