четвртак, 24. април 2014.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Блиц: 50 најмоћнијих у српским медијима
Хроника

Блиц: 50 најмоћнијих у српским медијима

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 26. децембар 2011.

1 ФЛОРИЈАН ФЕЛС

Компанија „Рингиер Аксел Шпрингер“ водећа је медијска кућа у Србији по оствареном профиту. „Блиц“ су најтиражније дневне новине у Србији, „24 сата“ најчитаније новине у млађој урбаној популацији, а „Блиц онлајн“ најпосећенији информативни портал. Пре 17 месеци Флоријан Фелс је постављен за генералног директора „Рингиер Аксел Шпрингер Медиа АГ“, заједничког предузећа које су основале компаније „Рингиер АГ“ из Цириха и „Аксел Шпрингер АГ“ из Берлина. Фелс је у Шпрингеру од 1993, а пре постављења на место директора нове компаније био је и генерални директор „Аксел Шпрингера“ у Пољској, где је лансирао бројне новине и магазине и учврстио компанију међу топ 20 са онлајн издањем. Годишњи промет компаније која послује у централној и источној Европи је 414 милиона евра, а бруто добит 62 милиона. Има 4.800 запослених, а у потфељу више од 100 штампаних издања и више од 70 сајтова. То је сврстало међу водеће медијске куће у централној и источној Европи. Ожењен је, отац троје деце.

2 АЛЕКСАНДАР ТИЈАНИЋ

Ова и прошла година биле су најуспешнија за РТС откад ју је, пре седам година, преузео Александар Тијанић. На челу јавног сервиса тече му други мандат. Од пропалог и урушеног система створио је националну телевизију која успева да придобије и задржи гледаоце, па тако и даље има лидерску позицију у гледаности. На трон најгледанијег тв-програма РТС су вратиле, између осталог, и тв-серије које су подигле рејтинг на највиши ниво, почев од маратонског „Село гори…“ преко веома гледаних серија по романима МирЈам. Више него успешно реализује тих шест минута реклама по сату програма, колико је за јавни сервис ограничено по закону. За РТС је и даље највећи проблем како да ефикасније наплаћује тв-претплату.

3 ЖЕЉКО МИТРОВИЋ

Телевизијско царство Жељка Митровића, власника највеће медијске корпорације у региону, ове године претрпело је најтеже ударце од оснивања. Све је кренуло наопако најпре на здравственом плану, када се крајем прошле и почетком ове године лечио три месеца у Немачкој од апластичне анемије. Почео је да сумња да га трује неко из најближег окружења и поднео кривичну пријаву. Тај случај полиција још није решила. Када се излечио и вратио у Србију, затекао је “ружичасто царство” у вишемилионским дуговима. Успео је да мањак од 45 милиона евра сведе на 15 милиона. Преговара са европским инвестиционим фондом „Мид Еуропа Партнерс“, који је, између осталог, власник кабловског оператера СББ, о потенцијалној докапитализацији. Има још удео у власништву ТВ Авала, која је такође у финансијским тешкоћама, власник је издавачке куће „Сити рекордс“, фабрике за штампање ЦД и ДВД издања…

4 МИНОС КИРИЈАКУ

Власник грчке ТВ станице „Антена“ купио је телевизију „Фокс“ за један долар и преузео дугове од преко 5 милиона евра. За кратко време под називом „Прва“ та телевизија постала је једна од најгледанијих ТВ станица у Србији. „Прва“ се наметнула као један од лидера са такозваним лаким садржајем и филмским програмом. Управо због тога постала је главни конкурент „Пинку“. Незванично, иза куповине ТВ Б92 стоји такође капитал овог грчког бизнисмена.

5 ДРАГАН ШОЛАК

Председник Управног одбора СББ, највећег кабловског оператера у Србији, због чега се у овој години нашао у првој петорци најмоћнијих на нашој листи. СББ „покрива“ најгледаније спортске догађаје, филмове, серије. Какав утицај има, говори и чињеница да од њиховог избора зависи и да ли ће се неки канал емитовати на „каблу“ или не. СББ је од 2007. године у већинском власништву европског фонда „Мид Европа“ из Лондона и Европске банке за обнову и развој. Пре ангажмана у СББ-у Шолак је водио неколико медијских компанија у централној и источној Европи. Био је један од пионира развоја биоскопске видео и ТВ дистрибуције на новим тржиштима у источној Европи.

6 ВЕСЕЛИН СИМОНОВИЋ

Интегрисана редакција дневних новина „Блиц“ и „24сата“ и интернет издања „Блиц онлајн“, која функционише нешто дуже од годину дана, учврстила је лидерске позиције својих издања на тржишту. Пионирски подухват успео је захваљујући и упорности и енергији коју је у тај пројекат уложио главни уредник Веселин Симоновић. Направљен је велики искорак у будућност и освојена технологија која је путоказ за опстанак на медијском тржишту. Све то није променило основни концепт издања која у центар интересовања и даље стављају обичног човека и његове проблеме. „Блиц“ је годинама на првом месту и по читаности и по тиражу, а на првој позицији усталила се и интернет презентација дневних догађаја.

7 ДРАГАН ЂИЛАС

Испуњава два важна услова да заузме високу позицију. Потпредседник је Демократске странке, градоначелник Београда и један од најближих сарадника председника Србије. Дакле, његов политички утицај није споран. На оном другом, плану финансија, он је сувласник у „Мултиком групи“, која је са 93 одсто капитала већински валсник у „Дајрект медија“. Агенције о којима је реч веома су успешне по финансијским показатељима, а, између осталих многобројних послова, баве се и „закупом“ рекламног простора на националним и регионалним телевизијама.

8 СРЂАН ШАПЕР

Близак сарадник Бориса Тадића, којем помаже у осмишљавању медијског наступа и општег креирања слике о председнику Србије. Оснивач и генерални директор „Мекен групе”, која је међу водећим комуникационим системима у југоисточној Европи, и у којој данас послује више специјализованих агенција у пет земаља. Управо је добио награду за животно дело Удружења економских пропагандиста Србије. Признање Шаперу доделили су ценећи његов допринос практичном и теоријском стваралаштву у свим сферама комуникације, као и то што годинама креира међународне и домаће брендове и ради на промоцији Србије. Његова компанија има и висок рејтинг и остварује одличне финансијске резултате. Члан је Председништва Демократске странке и председник Управног одбора Београдске филхармоније. Био је укључен у креирање бројних политичких кампања.

9 ДЕЈАН ЈОЦИЋ

Млад и способан директор Телевизије Прва, скок са 30. на 9. место наше листе заслужио је због тога што је успео да, у време кризе, подигне гледаност програма и продају огласног простора, и то значајно. Телевизија Прва, са њим на челу од марта 2010. (тада се звала Фокс) иде само напред. По пореклу Србин, рођен и школован у Немачкој, радио у немачким медијским кућама “ДСФ” и “Про7”. У Србију први увео концепт гледања телевизије на мобилним телефонима”Прва Дроид”. Власник је консалтинг компаније “Медиенале”, која функционише као давалац услуга за покретање ТВ канала и производњу програма.

10 РОБЕРТ ЧОБАН

Председник издавачке куће „Колор прес груп“ која у Србији објављује преко 90 периодичних издања. То је било довољно да се Роберт Чобан у овогодишњем избору најутицајнијих поново нађе у врху наше листе. Широј публици најпознатији су таблоиди „Свет“ и “Скандал“ који су уједно и најпродаванија издања ове куће. Осим њих Чобан издаје и „Хелло“, „Лепота и здравље“, „Јоy“, „ЦКМ“, „Браво“, „Моја беба“, „Пошаљи рецепт“...

11 ЈАДРАНКА ДРИНИЋ

Високо место на листи заузима јер је, према тврдњама упућених, као директорка “Мулитком групе”, заслужна за преузимање примата у области маркетинга и продаје огласног простора на телевизијама, радију и штампи. Део те компаније је и „Дајрект медија „. Компанија има 152 запослена, а у 2010. години је била на 85 месту највећих предузећа у Србији . За њу кажу да је једна од најуспешнијих менаџерки на медијском простору нашег региона.

12 ЈЕЛЕНА ДРАКУЛИЋ ПЕТРОВИЋ

Директорка највеће медијске куће у Србији „Рингиер Аџел Спрингер”, која издаје дневне новине „Блиц”, „24 сата” и „Ало!”, тиражне недељнике „Блиц жену” и „Пулс”, као и политички недељник НИН, и чија издања дневно прочита више од два милиона људи. Као водећа медијска кућа у Србији , компанија је, крајем прошле године, основала прву интегрисану редакцију у региону, насталу спајањем редакцијских тимова „Блица“, интернет издања „Блиц онлајн“ и „Жена онлајн“ и бесплатних дневних новина „24 сата“ . У 2011. години постала је и мајка.

13 ГОРАН КАРАЏИЋ

Заменик председника Републичке радио дифузне агенције (РРА), у овој години запамћен је као борац против непримереног садржаја који се емитује у ријалити програмима. Општим обавезујућим упутством забрањено је емитовање ових програма уживо, а због екстремно вулгарног говора током емитовања Фарме односно Двора против тв “Пинк” и “ Хепи” поднете су кривичне пријаве. Караџиће је на место заменика председника РРА постављен средином 2008. Године. У новинарству је 20 година. Радио је у “Гласу омладине”, “Ставу”, “Дневнику”, “Еуро предузетнику”, “Статусу”, “Пензионерским новинама”, “Новосадском недељнику”, а био је и директор ТВ Аполо.

14 ЗОРАН ЈАНКОВИЋ

Продуцент и власник „Кошутњак филма“, који реализује најгледаније телевизијске серије као што су „Рањени орао“, „Мој рођак са села“, „Бела лађа“...Сада се емитују серија “Непобедиво срце” које потписује као продуцент. „Кошутњак филм“ постоји од 2004 . године, откада са РТС прави најгледанији програм. Ускоро се очекује премијера филма „Шешир професора Косте Вујића“ , у његовој продукцији, и режији Здравка Шотре. Јанковић је радио на ТВ Београду од 1978. до 1994. и реализовао више од 400 емисија и девет играних филмова и у Продуцентској кући „Комуна“.

15 МАНОЈЛО ВУКОТИЋ

Генерални директор и главни уредник свих издања Компаније „Новости“. Ове године промењена је управљачка структура, када је држава преузела управљање компанијом од бизнисмена Милана Бека, због процедуралних пропуста у приватизацији. Вукотић је остао и на месту генералног директора и на месту главног уредника. Приговори на нејасну приватизацију „Новости“, као ни жалбе велике медијске куће ВАЦ која тврди да је одавно требало да у „Новости“ уђе као власник, још нису отклоњени али нису ни произвели већи ефекат. Не види се јасно када ће компанија изаћи из статуса који не приличи имиџу дневних новина које су међу најстаријим и најутицајнијим у Србији.

16 СРЂАН ЂУРИЋ

Власник је агенције за односе са јавношћу и консалтинг „Олаф& Мекатир“ коју је основао 2002. године, а од пре три је део европске консултантске мреже Плеон. Ђурићева агенција је по оствареним пословним приходима међу водећим агенцијама у земљи. Јапан Тобаццо Интернатионал, Гаспром, Телеком Србија, Агенција за приватизацију, Апатинска пивара, Викториа гроуп, Хеллениц Петролеум само су неки од клијената са којима је до сада „Олаф Мекатир“ сарађивао. Пре оснивања ПР агенције, Ђурић је радио као новинар и уредник на Студију Б и БК телевизији и био је саветник за медије бившег премијера Војислава Коштунице.

17 ГОРАН СТАМЕНКОВИЋ

Први човек продуцентске куће „Емоушн“, која производи ријалити шоу-програме за најгледаније телевизије. „Емоушн“ је продуцент серије „ Жене са Дедиња“. Пројекти ове куће су и „Велики брат“, „48 сати свадба“, „Све за љубав“ и „Мењам жену“.

18 ДРАГАН БУЈОШЕВИЋ

Главни и одговорни уредник дневног листа „Политика“, где је и започео своју каријеру. Радио је као новинар , помоћник и заменик главног и одговорног уредника у НИН-у четири године, а водио је и веома гледану емисију „Није српски ћутати“ на БК телевизији. Недавно се поново вратио на мале екране. На ТВ „Прва“ води емисију „Став Србије“

19 ВЕРАН МАТИЋ

Председник Управног одбора РТВ Б92 и главни и одговорни уредник, један од оснивача ове медијске куће. Већински део акција Б92, преко 80 одсто продат је „Астонко ДОО“. С обзиром на промену власничке структуре ове куће, Матићева улога у креирању програма и у руковођењу телевизијом је промењена. И поред функција које има, Матић је углавном ангажован у подршци невладином сектору и бројним хуманитарним активностима испред „Фонда Б92“ , чији је директор. Последња, и то врло успешна акција, била је „Битка за бебе“, у којој је прикупљен новац за куповину инкубатора.

20 СЛАВИЦА ШИМИЋ

Сувласница „Медија хауса“, предузећа за маркетинг и заступање, једна од водећих агенција у земљи. Чланица је удружења „ИАА Сербиан Цхаптер“ посвећено промоцији слободе комерцијалних комуникација уз заштиту потрошача.

21 БРАНКИЦА СТАНКОВИЋ

Ауторку емисије „Инсајдер“ на ТВ Б92 многи сматрају најхрабријом новинарком у Србији , јер се није либила да отвори најосетљивије теме , због којих јој је више пута прећено смрћу. Због јавних претњи екстремних навијачких група под даноноћном је заштитом полиције. За свој рад добила је бројне награде, између осталог и награду „Личност године“, коју мисија ОЕБС у Србији додељује појединцима који својим ангажманом подржавају демократске промене. „Инсајдер“ се у новом серијалу бави малверзацијама са наручивањем „Новартисових „ вакцина против грипа Х1Н1.

22 ОЉА БЕЋКОВИЋ

Ауторка “Утиска недеље”, две деценије је остала верна истом концепту. Својим ставом, питањима и коментарима не оставља равнодушне ни гледаоце ни госте, што је један од разлога због којег толико дуго траје. Један је од ретких новинара којем гости не одбијају учешће у емисији. Каже да занимљивих тема увек има посебно у предизборном периоду који нам следи.

23 ЉУБИЦА МАРКОВИЋ

Директорка и један од оснивача Новинске агенције Бета. Успела је да, без помоћи државе, од Бете створи цењену агенцију. Својевремено је била дописник Тањуга из Рима.

24 ДРАГОЉУБ ЖАРКОВИЋ

Дугогодишњи главни уредник недељника „Вре¬ме“, одличан познавалац политичких прилика у Србији, цењени колумниста чија се реч с пажњом слуша, поборник одговорног приступа новинарству.

25 ТИЈАНА БАЈОВИЋ

Заменик генералног директора компаније „Рингиер Аџел Спрингер“ у Србији од 1. јануара 2011. Успешно је предводила пројекат увођења прве интегрисане редакције у земљи и региону.

26 АЛЕКСАНДАР ТИМОФЕЈЕВ

На челу телевизије “Студио Б”, тече му други мандат. Након четири године вођења ове ТВ куће Тимофејев је ове године поново изабран на функције директора и главног и одговорног уредника. Многи су мишљења да је са његовим доласком ова ТВ станица постала оно што би и требало да буде - београдска телевизија са обиљем сервисних информација. Каријеру је почео на “Студију Б”, наставио на Радију и ТВ Б92, да би се као уредник вратио у кућу у којој је започео новинарску каријеру.

27 ВЛАДИКА ПОРФИРИЈЕ

Свештено лице на задатку уређивања електронског медијског простора. На месту председника Савета Републичке радиодифузне агенције (РРА) наследио је Ненада Цекића, пре три године. Као први човек РРА у овој години залагао се за оштрије мере агенције која би, према његовом мишљењу, требало да има могућност да изриче новчане казне емитерима који крше прописе. Иако је на челу РРА већ три године, у јавности се и даље полемише о томе да ли СПЦ преко њега покушава да утиче на медије.

28 ЗОРАН БАКИ АНЂЕЛКОВИЋ

Високи функционер СПС-а, власник је најслушаније радио станице у Србији, Радија С. Успех ове станице заснован је на два елемента - мејн стрим музици и кратким вестима. Иза Радија С стоји “С медија група” , чије су чланице још и „Смарт медија“, „Старс мјузик“, „Смедија портал“, „Ас медија“, „С телевизија“ и ТВ продукција. Он је и члан Управног одбора Железница Србије.

29 СРЂАН БОГОСАВЉЕВИЋ

Један од наших најбољих познавалаца медијског тржишта и маркетинга. Директор Агенције за истраживање јавног мнења „Ипсос стратеџик маркетинг“.

30 СРБОБРАН БРАНКОВИЋ

Извршни директор Агенције за истраживање јавног мнења „Медијум галуп“.. У последње време више се бави науком и професуром.

31 МАЊА ГРЧИЋ

Од ове године на челу телевизије Б92. После доласка нових власника у ту кућу именована је за председницу Извршног одбора. У наредном преиоду, пред њом је велики изазов подизања рејтинга ове телевизије, коју је након промене власничке структуре напустило неколико познатих тв лица и новинара. На ТВ Б92 дошла је са места директорке националне телевизије ТВ3 Словенија . На руководећим позицијама пре тога била је и на ТВ „Пинк“ и ТВ „Фокс“

32 ИВАН СТАНКОВИЋ

Власник агенције „Цоммунис“, један од најискуснијих маркетиншких стручњака. Годинама производи врхунске рекламе за које су фирма и Станковић лично добили више награда и признања. Најбољом маркетиншком књигом у 2011. проглашена је његова „Основа какодалогије”.

33 АЛЕКСАНДАР ТОЈЧ

Генерални директор компаније „Адриа Медиа Сербиа“, који на то место долази са места директора стратегије и развоја компаније „Г+Ј Интернатионал“. У Србији издају „Цосмополитан“, „Мен’с Хеалтх“, „Натионал Геограпхиц“, „Елле“, „Лиса“, „Сторy“, „Мој стан“...

34 НЕБОЈША СПАИЋ

Главни уредник недељника НИН. Откад га је преузео, овај недељник се концептуално и графички изменио у покушају да постане модеран њуз магазин. Од 2001. до 2003. године Спаић је био главни и одговорни уредник Радио Београда 202, а од 2005. је консултант за медије и потом суоснивач агенције за бизнис и медија консалтинг. Објавио је више стручних, публицистичких и белетристичких књига.

35 МИЛИЦА МИТРОВИЋ

Супруга Жељка Митровића власника “Пинка”. Потпредседница је „Пинк медиа групе“, главни и одговорни уредник „Сити рекордса“ и уредник забавног програма “Пинка”. Ова звања довољно говоре о њеној улози у медијској империји Митровића,али и на домаћој естради.

36 ЗОРАН СЕКУЛИЋ

Директор новинске агенције ФоНет. Осим агенцијских вести, у понуди имају и видео-продукцију. Активан у креирању медијске стратегије у Србији.

37 ЗОРАН ПАПИЋ

Извршни директор Асоцијације медија, пословног удружење издавача који чине „Рингиер Аџел Спрингер “, „Новости“, „Колор прес груп“, „Политика новине и магазини“, „Прес паблишинг група“, „Адрија медија Србија“, „Дневник - Војводина прес“, „Економист“, „Време“, „Војводина-инфо“...

38 ЉИЉАНА СМАЈЛОВИЋ

Председница Удружења новинара Србије, бивша уредница дневног листа “Политика” и познавалац америчке спољне политике.

39 БРАНКО МИЉУШ

Генерални директор „ Пресс паблишинг групе“ . Дневне новине „Пресс“ недавно су прославиле шести рођендан. Бранко Миљуш је на челу новина које опстају, упркос кризи и конкуренцији.

40 МАРКО СОМБОРАЦ

Најбољи српски карикатуриста. Детронизује политичаре, исмева естраду, гура прст у око слабостима нације. Са њим дан почиње са осмехом, често горким, али катарзичним.

41 МИРА ГЛИШИЋ СИМИЋ

Генерална директорка дневног листа „Политика“. Пре постављења на ту дужност била је дугогодишњи директор „Цептер интернационала“.

42 ДРАГАНА НИКОЛИЋ СОЛОМОН

Шефица Одељења за медије Организације за европску безбедност и сарадњу у Србији. Веома активна на заштити слободе новинара и медија, посебно у Санџаку и на југу Србије. Претходно је била директорка и уредница Балканске истраживачке мреже за Србију.

43 ГОРДАНА СУША

Главна уредница ВИН продукције, члан савета Републичке радио дифузне агенције . Има велики углед међу колегама и у јавности, и важи за новинара са бритким језиком и ставом. Била је председница НУНС-а, а претходно је 20 година провела у РТС. Позната и цењена новинарка са несумњивим ауторитетом у професији. Као чланица Савета Републичке радиодифузне агенције тражила забрану ријалити програма који су пропагирали насиље, мржњу и примитивизам.

44 РУЖИЦА МЕВОРАХ

Главна уредница „Блиц жене“, најтиражнијег женског часописа у Србији. Под њеном уредничком палицом, “Блиц жена” из године у годину нуди читатељкама све више и све разноврснија издања (за кућу, кување, породицу…)

45 ДЕЈАН ВУКЕЛИЋ

Главни и одговорни уредник дневних новина „Ало“, издања „Рингиер Аџел Спрингера“. „Ало“ је нашао место на тржишту што свакодневно доказује продатим тиражом од 110.000 примерака. Каријеру почео као новинар “Блица”, наставио у бесплатним новинама “24 сата”, чији је главни уредник био од формирања интегрисане редакције “Блиц”, “Блиц онлине” и “24 сата”. Победно у једном циклусу квиза “Слагалица”.

46 БОРА МИЉАНОВИЋ

Дугогодишњи добар познавалац медисјког тржишта, некад и сам новинар. Данас, генерални директор „Репрезент Комјуникешна“ која је тренутно међу водећим агенцијама у области комуникација у Србији.

47 БРАНКА ЂУКИЋ

Први директор државне новинске агенције Тањуг постављен на основу јавног конкурса. Функцију генералне директорке Тањуга успешно обавља од јула 2009. године. До марта прошл е године била је и главни и одговорни уредник ове агенције.

48 БИЉАНА КОЛАКОВИЋ

Извршна директорка „Универзал Медија“, агенције за планирање и закуп медијског простора. Каријеру у маркетингу почела је пре више од десет година и прошла је све сегменте агенцијског рада. Једна је од најзаслужнијих за препознавање УМ-а као кредибилног и поузданог партнера за бројне медјународне и локалне клијенте који послују на нашем тржишту.

49 ЈЕЛЕНА КОСАНИЋ ПОДУНАВАЦ

Директорка Информативног програма Б92, који конкурише за висок пласман по гледаности међу домаћим тв кућама. Повећала гледаност телевизије и кроз нову програмску шему освежила информативни програм.

50 АЛЕКСАНДАР РОДИЋ

Заступник капитала дневног листа “Курир” и син оснивача тог листа. Иако његово име није у импресуму, Александар Родић има важну улогу. “Курир” је успео да се стабилизује после низа потреса којима су били изложени и лист и редакција.

(Блиц)

 



Остали чланци у рубрици

Банер
Банер

Анкета

Како ће се, по Вашем мишљењу, завршити криза у Украјини?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер