уторак, 16. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > БИРОДИ: Вучић у медијима четири пута више од Ане Брнабић и 10 пута више од најзаступљенијег министра; ТВ Пинк "потпуно посвећен Вучићу"
Хроника

БИРОДИ: Вучић у медијима четири пута више од Ане Брнабић и 10 пута више од најзаступљенијег министра; ТВ Пинк "потпуно посвећен Вучићу"

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 18. октобар 2017.

Председник Србије Александар Вучић је суверен у медијском смислу и четири пута је присутнији у јавности него премијерка Ана Брнабић, јер медији прате истинску моћ, речено је на округлом столу "Влада у медијима".

Председник Србије Александар Вучић од 1. до 20. септембра био је четири пута заступљенији од премијерке Србије Ане Брнабић, показује истраживање Бироа за друштвена истраживања (БИРОДИ) о представљању Владе Србије у централним информативним емисијама на телевизијама са националним фреквенцијама и телевизији Н1.

Подаци показују да је Вучић у посматраном периоду имао 18.383 секунди на телевизијама Пинк, Радио-телевизији Србије, Хепи, Прва, О2 и Н1, док је премијерка Брнабић имала 4.826 секунди на телевизији.

Истраживач Дражен Палица рекао је да је у медијима присутна изузетна персонализација институција и да медији не приказују, "не стварају слику стварности, која је кореспондентна са оном стварношћу којој сведоче грађани".

"Медијски фокус је тамо где је онај са највише политичке моћи... Председник републике и даље је суверен у медијском смислу. Он је четири пута присутнији него премијерка. Медији изражавају истинског носиоца моћи у Србији", рекао је Палица.

Најзаступљенији министри у медијима на телевизијама су имали 10 пута мање секунди него Вучић. Међу најзаступљенијима су министар одбране Александар Вулин (2.164), министар спољних послова Ивица Дачић (1884), министар унутрашњих послова Небојша Стефановић (1.717), министар просвете Младен Шарчевић (1.244) и министар здравља Златибор Лончар (1.124).

Најмање тв секунди имали су министар за иновације Ненад Поповић, који је имао нула секунди, министарка за популациону политику Славица Ђукић Дејановић са 16 секунди, министар привреде Горан Кнежевић са 39 и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић са 42 секунде.

ТВ Пинк потпуно посвећен Вучићу

Половину времена колико је Вучић био заступљен на телевизијским каналима био је заступљен на телевизији Пинк. Истраживач Зоран Гавриловић је на конференцији за новинаре рекао да је Пинк потпуно посвећен Вучићу и свима око њега или против њега и да ако би грађани гледали само Пинк "не би знали шта ради Влада Србије".

"Министарка Зорана Михајловић на Пинку има пет секунди, а на Н1 око 400 секунди", рекао је Гавриловић и додао да на Пинку и телевизији О2, Вучић и Брнабић немају ниједну негативну или неутралну секунду.

Истраживање показује да су министри заступљенији од министарстава, као и да је Влада Србије мање заступљена од премијерке Брнабић и да се рад министарства превасходно сагледава кроз личност министра.

Када је реч о министарствима, Министарство просвете забележило је највећи број негативних секунди 50 од 172.

Када је реч о темама Вучић се највише бавио спољном и гео политиком, док се Брнабић највише бавила економијом, повећањем плата и регионалном сарадњом. Када је реч о министрима, они су се "мање-више" држали делокруга својих Министарстава.

Формирање извршне власти на Косову, положај Српске листе и интерни дијалог о Косову, пласирали су Косово као тему број један у септембру, којој освећено више од 350 прилога, медју истакнутијим темама било је и повећање плата и пензија, слобода медија, европске интеграције, као и критика опозиције.

Када је реч о вредностима представници власти бавили су се економским развојем, владавини права, европеизацијом, равноправности и националним интересима, док вредности попут слободе, плурализма и мултикултуралности нису помињани, показује истраживање.

Истраживање показује и да највећи број министара користи прилику у телевизијским наступима да информише, промовише и врши пропаганду, па је тако било 33 промотивна прилога, 11 пропагадних, а 29 информативних, док у посматраном периоду није било прилога у којима има дијалога, односно бар два саговорника са супротстављеним мишљењем, а са подједнако времена.

Палица је рекао да је медијска писменост у прилазима подбацила и да су они далеко од онога како би требало да изгледају, док је Гавриловић рекао да медији какви су данас у Србији не штите интерес грађана, већ оних који их финансирају.

Истраживач Зоран Гавриловић рекао је да се фокус посматраних телевизија преусмерио на председника, када је Вучић са места премијера прешао на ту функцију и да се долази у ситуацију да је важно ко нешто прича, а не шта прича.

- Овакви медији не штите интерес грађана већ оних који их плаћају, а то је власт, рекао је Гавриловић.

Гавриловић је рекао да ће они покушати да закажу разговор са премијерком Брнабић и предоче јој налазе истраживање, јер није сигуран да она има праву слику о томе како изгледају медији у Србији.

(Бета, Фонет)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер