петак, 29. март 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > БИРОДИ: Вучић доминантно заступљен на телевизијама током ванредног стања и предизборне кампање
Хроника

БИРОДИ: Вучић доминантно заступљен на телевизијама током ванредног стања и предизборне кампање

PDF Штампа Ел. пошта
петак, 26. јун 2020.

 Председник Србије и владајуће странке СНС, Александар Вучић, био је доминантно заступљен на телевизијама током ванредног стања уведеног због епидемије коронавируса и током предизборне кампање.

То су показала два мониторинга Бироа за друштвена истраживања (БИРОДИ) о програму телевизија с националном покривеношћу и кабловске ТВ Н1.

На конференцији за новинаре истраживачи БИРОДИ-ја су саопштили да су од 16. марта до 30. маја на телевизијама, поред Вучића, највише заступљени били Влада Србије и Кризни штаб за борбу против епидемије, а главна тема средишњих информативних емисија је била епидемија.

Истраживач БИРОДИ-ја Зоран Гавриловић казао је да је разлика тог мониторинга у односу на друге, доминација неутралног представљена најзаступљенијих актера чиме је, како је оценио, акценат стављен на "пуко преношење чињеница, без анализа и дијалога више страна".

У извештају о мониторингу се указује на приметно одсуство опозиционих странака, независних епидемиолога и грађанских активиста из извештавања, као и да ТВ Пинк ипак није одустала од негативног представљања тих друштвених актера. Вучић је у том периоду био више од 18 сати у информативним емисијама тих телевизија, а 27 одсто тог времена било је у позитивном тону - највише на ТВ Б92, а најмање на ТВ Н1.

Истраживач БИРОДИ-ја Дражен Павлица казао је да на телевизијама с националном покривеношћу није било дијалога, за разлику од ТВ Н1 која је, како је оценио, отворила простор за другачија мишљења. Рекао је да су медији сугерисали грађанима како да поступају током епидемије.

Предизборни период: Н1 настојао да критички представи актере

Говорећи о мониторигу предизборне кампање од 8. до 18. јуна, истраживач БИРОДИ-ја Радуле Перовић казао је да је Вучић био најзаступљенији са четири сата и 12 минута у информативним емисијама, а да је позитивно представјан у 62,4 одсто. Од укупног времена, Вучић није имао негативног представљања на Радио-телевизији Србије, а пет негативних секунди имао је на ТВ Пинк, док је највише негативних - шест минута и 33 секунде - имао на ТВ Н1, казао је Перовић.

Заступљеност Владе Србије у току предизборне кампање била је два сата и 23 минута, што заједно са Вучићем, као шефом државе и владајуче странке, износи 52,3 одсто укупног времена у информативном програму тих телевизија.

У извештају се наводи се да је ТВ Н1 настојала да у предизборном периоду критички представи политичке актере.

Посматрачи су приметили и да су опозициони политичари који су се залагали за бојкот избора, на ТВ Пинк представљени изразито негативно, а на ТВ Н1 позитивно.

(Бета)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер