четвртак, 14. октобар 2021. | |
Представници Урбанистичког завода града Београда одбили су без аргумената као неосноване све примедбе Грађевинског факултета у Београду које је факултет поднео на план за изградњу метроа у главном граду. Треба, истакао је у саопштењу Грађевински факултет, зауставити исхитрену реализацију пројекта изградње метроа у Београду, ажурирати све улазне податке и приступити изради иновирановог Генералног пројекта и Нацрта плана, у који ће бити укључене све домаће релевантне научне и стручне институције. Примедбе факултета су на, јавној седници Комисије за планове скупштине града Београда одржаној 12. октобра, представили декан Владан Кузмановић и Дејан Гавран и Сања Фриц. Како се истиче у саопштењу, низ примедби на предвиђена решења београдског метроа могу стати у закључак – „ако седнете у прогрешно пројектован метро, све линије и станице биће погрешне“. „Имајући у виду значај овог пројекта за град Београд и Републику Србију, као и вредност саме инвестиције, Грађевински факултет је са примедбама упознао и највише државне органе“, наведено је у саопштењу. Како се додаје саопштење је издато, јер већини медија није било омогућено да присуствују недавној јавној седници Комисије за планове скупштине града Београда о Нацрту плана генералне регулације шинских система у Београду. Декан Владан Кузмановић на седници је истакао да је намера Грађевинског факултета да укаже на бројне недостатке предложеног решења, са јединим циљем да грађани Београда и сви будући корисници метроа добију систем који ће имати смисла и решити што већи део нагомиланих саобраћајних проблема. „Кључ проблема настао је још приликом дефинисања пројектног задатка, односно улазних података за Смартплан. Пројектни задатак је документ који саставља инвеститор – у овом случају тај посао је водио Град Београд – у коме се дефинише посао пројектаната и планера“, упозорио је Кузмановић. Декан: Град Београд није надлежан за пројекте попут метроа Према његовим речима улазним параметрима за израду Смартплана, градска управа зацртала је делове града које треба развијати: Макишко поље, Хиподром, Лука Београд, Ада Хуја, Блок 18 и Блок 26 – и тако „директно предефинисао коридор прве линије метроа“. Додаје се да је приоритетну линију усвојила Комисија за метро, која је потврдила и листу главних урбанистичких пројеката које пројектанти, морају да узму у обзир приликом студије о метроу. „Резултат је решење метро система у којем се као један од основних начела истиче одблокирање капиталне вредности земљишта у власништву града, односно зарада од новонастале вредности земљишта у будућности, док начела која се односе на постојеће саобраћајне проблеме нису ни поменута“, упозорио је Кузмановић, пренето је у саопштењу. Декан Грађевинског факултета оценио је да би решење метроа било суштински другачије да је градска управа као улазне податке за Смартплан дефинисала критеријуме: смањење саобраћајних проблема, прелазак са индивидуалних путовања аутомобилима на метро или скраћење просечне дужине путовања. Он је навео да је Нацрт плана генералне регулације шинских система у Београду урађен на основу Смартплана и Генералног пројекта, „без критичког преиспитивања ова два документа“. „На крају, декан Кузмановић је истакао да Град Београд уопште и није надлежан за објекте попут метроа, односно да је прекршен члан 133. Закона о планирању и изградњи, по коме посао пројектовања и изградње метроа, већ од нивоа Генералног пројекта са претходном студијом оправданости, мора да води Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре“, навео је Грађевински факултет. (Бета, Фонет) |