понедељак, 09. септембар 2024. | |
Истраживачки тим Гроуп1 из Тексаса развио је иновативну калијум-јонску цилиндричну батерију. Ова иновација доноси велике предности, укључујући ослобађање од кобалта, никла, бакра и литијума. Ови скупи материјали, који су често присутни у батеријама које напајају електрична возила и друге уређаје, обично зависе од сложених страних ланаца снабдевања, преноси Бенкхмарк. Гроуп1 рекламира своју технологију као супериорну у односу на надолазеће литијум-гвожђе-фосфатне и натријум-јонске батерије. Први тип развијају Волво и његови партнери, укључујући Геелy. Предности верзије на бази калијума укључују побољшану сигурност и већу енергетску густину, према информацијама са званичног сајта Гроуп1. „Узбуђени смо што представљамо прву 18650 калијум-јонску батерију на свету“, изјавио је Александер Жиро, извршни директор компаније Гроуп1 из Остина. У извештају је даље објашњено да је „18650 форм фактор најраспрострањенији и најдизајниранији формат ћелија“, преноси Бенцхмарк. Лидери ове компаније представили су своје откриће током конференције *Беyонд Литхиум-Ион* у Оак Ридге Националној лабораторији у јулу. Посетиоци су сазнали како је Гроуп1 развио батерију од малих цоин-целл пакета до цилиндричног типа, који је најчешћи у већини електронских уређаја, према објављеном извештају. Катода од калијума има велики капацитет Кључна компонента ове технологије је главни производ компаније, Кристонит. То је катода од калијума и „прусијанске беле“, супстанце која има ниску цену и висок теоријски капацитет у батеријама, према АЦС Публицатионс. Ипак, овај извештај такође помиње изазове са перформансама овог материјала. Међутим, тим из Гроуп1 је уверен у своју способност да превазиђе ове изазове. „Ова иновација представља године посвећеног истраживања и развоја производа,“ рекао је Жиро у извештају. Остале компоненте батерије укључују графитне аноде, сепараторе и електролит направљен од „компоненти набављених са тржишта“, наводи Гроуп1. Када батерија функционише, јони се крећу између аноде и катоде кроз супстанцу која се зове електролит. Делови за калијумску батерију компаније Гроуп1 „омогућавају супериоран животни век и изванредне способности пражњења… Такође помаже у смањењу притиска на ланац снабдевања и подржава домаћу производњу кључне батеријске технологије“, стоји у саопштењу. Стручњаци на сајту компаније наводе да виде ову батерију као потенцијал за напајање електричних возила, али и као кључно решење за складиштење енергије, што је потребно за чување обновљиве енергије за каснију употребу. Складиштењем енергије из сунца, таласа и ветра можемо смањити количину загађујућих гасова који доспевају у атмосферу. Гроуп1 има за циљ да обезбеди потребну батеријску подршку како би све то функционисало, пише ТхеЦоолдоwн. „Дистрибуцијом узорака нашим партнерима и произвођачима ћелија, постављамо темеље за широку примену ове трансформативне технологије,“ рекао је Жиро. (Н1) |