четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Директорат цивилног ваздухопловства: Извештај о Фалкону 50 након комплетне провере; Б92 - Сви кварови на владином авиону, проблема имали и Дачић, Вучић, Цветковић, Шутановац...
Хроника

Директорат цивилног ваздухопловства: Извештај о Фалкону 50 након комплетне провере; Б92 - Сви кварови на владином авиону, проблема имали и Дачић, Вучић, Цветковић, Шутановац...

PDF Штампа Ел. пошта
субота, 18. април 2015.

Директорат цивилног ваздухопловства: Извештај о Фалкону 50 након комплетне провере

Београд -- Директорат цивилног ваздухопловства саопштио је да ће након комплетне провере имати извештај о проблему на авиону, којим је председник Србије путовао за Рим.

Поред провере техничке исправности ваздухоплова, Директорат је и у процесу провера свих осталих параметара и узимања изјава посаде ваздухоплова о догађају, на основу којих ће се утврдити разлог настанка проблема због којег је по одлуци пилота, авион Фалкон 50 враћен на Аеродром Никола Тесла, наведено је у саопштењу

Авион, којим је председник Србије јуче ујутро полетео за Ватикан, принудно се вратио на београдски аеродром због квара на једном мотору, а посета Светој столици је отказана.

"Директорат је у процесу провере свих осталих параметара и узимања изјава посаде о догађају, на основу којих ће се утврдити разлог настанка проблема због којег је по одлуци пилота, авион FALCON 50 враћен на Аеродром Никола Тесла", наведено је у саопштењу.

"По наводима из пријаве догађаја, дошло је до гашења једног од три мотора авиона који користи Авио Служба Владе Србије. Након проблема с мотором, вођа ваздухоплова је затражио од Контроле летења Србије и Црне Горе повратак на Аеродром 'Никола Тесла' што је уобичајени поступак при проблему са мотором, и то му је омогућено", наведено је у саопштењу.

Како подсећају у Директорату, авион је полетео из Београда ка аеродрому у Риму који му је био крајње одредиште.

"Директорат цивилног ваздухопловства је 17. априла 2015. године у 9,15 часова примио пријаву догађаја коју је поднела Контрола летења Србије и Црне Горе. По наводима из пријаве догађаја дошло је до гашења једног од три мотора авиона Falkon 50 регистарских ознака YU-BNA, који користи Авио Служба Владе Србије",наведено је у саопштењу.

Инспектори Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије одмах су по слетању авиона на Аеродром Никола Тесла, у оквиру својих надлежности и овлашћења, извршили инспекцијски надзор како би се проверила техничка исправност авиона.

Б92 - Сви кварови на владином авиону; Проблема имали и Дачић, Вучић, Цветковић, Шутановац...

Авион којим је председник Николић летео за Ватикан вратио се у Београд због квара на мотору, а посета Светој столици је отказана.

Саветница председника Србије Станислава Пак потврдила је Танјугу да је посета "отказана до даљњег, док се не утврде термини за нову посету".

"Надамо се да ће то бити ускоро", рекла је Пакова.

Медији у Србији преносе да је мотор на авиону председника Николића престао да ради изнад Јадранског мора на висини од 10.000 метара.

Осим тога, како преносе медији, након отказивања мотора, авион је пропадао око два километара “али је искусан пилот повратио контролу и вратио се у Београд”.

Председници Словеније и Црне Горе Борут Пахор и Филип Вујановић позвали су данас председника Србије Томислава Николића након квара авиона којим је летео за Ватикан, због чега је српска делегација била принуђена да се врати у Београд, речено је Тањугу у кабинету председника Србије.

Пахор и Вујановић су се интересовали за детаље инцидента, да ли је било повређених и изразили задовољство што је све прошло без већих последица.

Квар се догодио на мотору владиног фалкона, а то је последњи у низу инцидената са том владином летилицом. Због разних кварова на авиону, "фалкон", који је произведен 1981. године, као и на другом владином авиону "лир џету", 1991. произведеном, српски званичници су у више наврата имали проблема.

Због квара на "фалкону", у децембру 2012. године тадашњи премијер Ивица Дачић није на време полетео са Аредорома "Никола Тесла" на Кипар.

Квар је установљен тек када су премијер и делегација ушли у авион, па се чекала набавка новог дела, саопштили су тада надлежни.

Проблеми са владиним "фалконом" забележени су и 19. новембра у Уједињеним Арпаским Емиратима, а први потпредседник владе Александар Вучић се вратио у земљу авионом шеика Мухамеда бин Заједа ал Нахјана.

Авион се покварио по доласку у УАЕ, а како је Тањугу тада речено у кабинету вицепремијера, члановима српске делегације пилот је рекао да постоји проблем са електроником летелице, као и да је највероватније у питању квар аутопилота.

Са истим авионом пет месеци раније имао је проблеме и ондашњи премијер Мирко Цветковић, који због квара летелице није отишао у Брисел на састанак министара економије и финансија ЕУ.

Проблем на владином авиону догодио се и 2. децембра 2010. када је Цветковић полетео у службену посету Бугарској, да би се вратио након што је пилот детектовао недозвољене потресе на летелици.

Нешто раније, у новембру те године, још један инцидент са "лир џетом" догодио се приликом Цветковићеве посете Прагу, када је због проблема са уређајима за слетање по магли делегација морала да слети у Карлове Вари.

У августу 2010. године приликом одласка министра одбране Драгана Шутановца у Багдад уочи полетања уочен је квар на мотору "фалкона", а пошто је квар отклоњен, делегација је отпутовала у Багдад.

У марту 2011. министар спољних послова Вук Јеремић каснио је у повратку из Париза више од три сата, јер је пилот на писти уочио квар који су механичари потом отклонили.

Према раније саопштеним подацима авио-службе Владе Србије, "лир џет 31а" произведен је 1991, а "фалкон 50" 1981. године.

(Б92-Танјуг)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер