Početna strana > Hronika > Aleksandar Šapić: Nadamo se da ćemo naći strance koji će pomoći da se postave semafori unutar kružnih tokova, nemamo ovde ljude koji to mogu. Inženjer Ivan Banković: To što je izgovorio gradonačelnik je poniženje za saobraćajnu struku
Hronika

Aleksandar Šapić: Nadamo se da ćemo naći strance koji će pomoći da se postave semafori unutar kružnih tokova, nemamo ovde ljude koji to mogu. Inženjer Ivan Banković: To što je izgovorio gradonačelnik je poniženje za saobraćajnu struku

PDF Štampa El. pošta
utorak, 29. oktobar 2024.

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić odlučio je da problem saobraćajnih gužvi u glavnom gradu reši postavljanjem semafora uz kružne tokove, a najveća novina biće semafori u najkomplikovanijoj kružnoj raskrsnici – Slaviji. Međutim, gradonačelnik smatra da naši saobraćajni stručnjaci nisu u stanju to da urade i da će pomoć morati da potraži van granica zemlje. Ovakva izjava je uvreda za struku, smatraju sagovornici N1.

„I vi sad idite i umirite od smeha zašto semafori na kružnom toku, kako to nikad niste videli“, poručio je gradonačelnik Aleksandar Šapić novinarima na konferenciji za medije, održanoj u utorak 29. oktobra

A potom je najavio rešenje kakvo do sada u Srbiji nije primenjeno – postavljanje semafora u samom kružnom toku na Slaviji.

Šapić je istakao da „nemamo ovde ljude koji to mogu da naprave“, pa to ponovo za manje od jednog minuta.

„A vi sad umrite od smeha kako to nikada niste čuli, i kako toga nema u Vranju. Nema u Vranju, ali ima u Barseloni, ima u Madridu… Mi nemamo one koji to znaju danas da postave, ali se nadamo da ćemo naći stance koji će i tu pomoći da saobraćaj, naročito u špicevima, bude protočniji“, kazao je Šapić.

Saobraćajnim inženjerima, međutim, nije do smeha. Jedan od njih, Ivan Banković, kaže za N1 da to što je izgovorio gradonačelnik predstavlja poniženje za saobraćajnu struku.

„Nije tačno da ne postoje stručnjaci koji bi mogli da pomognu, ali pod uslovom da ih neko pita“, kazao je Banković.

On ističe da ih verovatno nema u Šapićevom okruženju i Sekretarijatu za saobraćaj, ali da ih ima na Saobraćajnom fakultetu, u raznim organizacijama, ali da naših stručnjaka sa ozbiljnim iskustvom na velikim infrastrukturnim projektima ima i u inostranstvu. Među njima su, dodaje naš sagovornik, Dušan Milanović i Gradimir Stefanović.

„To samo znači da se Šapić nije dovoljno raspitao“, kaže saobraćajni inženjer i dodaje da ne pamti kada je Grad Beograd u neki veći projekat uključio Saobraćajni fakultet u Beogradu.

„Ako nemate nekoga da vam projektuje kružni tok, onda ne znam kako bismo neke kompleksnije projekte završavali“, kazao je Banković.

U jednoj stvari se, međutim, slaže s gradonačelnikom – da je kružni tok na Slaviji neprijatan i zbunjujuć za vozače.

Malo pošto je Šapić prvi put izabran za gradonačelnika, u leto 2022. godine, Sekretarijat za saobraćaj Grada Beograda raspisao je javnu nabavku za izradu studije „Analiza bezbednosti saobraćaja u kružnim raskrsnicama i identifikacija najugroženijih raskrsnica“, čiji je cilj, kako se navodi „unapređenje bezbednosti i protočnosti saobraćaja“.

Grad je tražio mišljenje i izradu idejnog rešenja za unapređenje saobraćaja za devet kružnih raskrsnica: Slaviju, Autokomandu, kod Opštine Novi Beograd, Bogosloviju, između ulica Dr Ivana Ribara – Vojvođanska, u Karađorđevoj ulici, Nehruovoj kod TC “Piramida“, na Trošarini i na Dedinju kod bolnice „Dr Dragiša Mišović“.

Kako N1 nezvanično saznaje, studija je predata Gradu krajem 2022. godine, a gradonačelnik Šapić se oglušio o mišljenja stručnjaka koja su u njoj izneta.

(N1)