петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Главна пљачка у Србији била је у корист странаца, тајкуни споредни играчи и погодне мете

Kоментари (114) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 14 јануар 2014 11:29
Форевер Јанг
Ако је из ове земље изнето 50 миијарди евра, а оно што се повлачи по таблоидима једва прелази 100 милиона, оно што је на суду 20 милиона, а правоснажно је обухваћено 2-3 милиона, онда је јасно да је Вучићева борба против криминала само бајка за наивне гласаче.
Препоруке:
202
1
2 уторак, 14 јануар 2014 11:32
Vladimir
Briljantan komentar, koji otvara mogućnost realnog sagčadevanja stvari u sklopu opšte slike vodjenja i nastavljanja specijalnog rata protiv Srbije i Srba svim sredstvima uz pomoć subverzivnih elemenata.
Препоруке:
146
0
3 уторак, 14 јануар 2014 11:39
у мету
Одавно, ако сам уопште, нисам прочитао овако сажет, јасан и истинит чланак.
Све ово осећамо све време, али је овде изречено разложно, објективно, свеобухватно и са снагом одличног познаваоца ствари.
Све је у њему.
Препоруке:
155
0
4 уторак, 14 јануар 2014 11:46
у три речи
Кратко, јасно - и тачно.
Препоруке:
130
0
5 уторак, 14 јануар 2014 11:47
Бојан, Приштина
Одлично !

Тајкуни су само прелазно решење. Треба знати да су и тајкуни да би постали тајкуни морали да добију дозволу од запада. Основни услов за то је следећи :

1. Да своје милионе улажу искључиво у трговину, тј у узвоз робе са запада, па смо тако добили да наши тајкуни махом држе шопинг центре, аутодилерска предузећа, предузећа која су заступници увозних брендова. Евентуална производња састоји се у неким примарним производима/сировинама, полупроизводима.

А зашто су прелазно решење, зато што их западњаци држе у шаци, знају на који начин су стекли своје богатство а у рукама имају политичаре који могу да их прогоне. И сада имамо процес да ће и све што је у рукама тајкуна завршити у рукама странаца. И онда је посао колонизација и поробљавања завршен.
Препоруке:
145
0
6 уторак, 14 јануар 2014 11:51
Nenad
Treba dici bunu protiv politicara i to svih.Ovde hoce da nam prodaju pricu da nisu svi politicari isti.Pa nisu ,neki su ukrali vise a neki manje i to je sva razlika.Pa zar neko veruje da ce Vucic,Stefanovic,Bacevic i Mihailovicka da nam donesu boljitak.Isto kao Tadic i njegovi kerberi.
Препоруке:
110
0
7 уторак, 14 јануар 2014 11:53
Бојан, Приштина
2

Да би запад могао овако да нас меље, најзаслужнији су медији у Србији.
Медији су поставили фаму Да су стране инвестиције једини спас, да само страним инвестицијама можемо да дођемо до посла, да ми не умеммо да водимо привреду и да зато морамо да молимо стране инвеститоре да дођу и купе нас заједно са предузећима да би могли да се извучемо оз живог блата у којем смо
Ми смо лењи и неспособни, и једино ако дође неки немац да управља нама моћићемо да живимо пристојно, наша држава је бескорисна а друштво неспособно, или ће зато странци доћи да управљају нама или ће млади морати да напусте земљу и крену на запад у европу

Е то је та тешка артиљ
Препоруке:
129
3
8 уторак, 14 јануар 2014 11:56
софи
Најпре с колегијалним поштовањем изражавам потпуну сагласност са написаним.
Мој став је да извршиоци нису нехатни. Напротив, врло су умишљајни и незналице.
Препоруке:
77
0
9 уторак, 14 јануар 2014 12:01
...
Бојан, Приштина

Ми смо лењи и неспособни, и једино ако дође неки немац да управља нама моћићемо да живимо пристојн"

Они и хоће да мислимо тачно то што сте рекли! То не смемо дозволити! Када нас дебилизују, када нас убеде да нисмо способни да се бринемо о себи, старатељство долази као логично решење. А онда нас стварно неће бити. Засад, ми пружамо њима неочекивано јак отпор. Притисци које врше сразмерни су том отпору.
Препоруке:
99
1
10 уторак, 14 јануар 2014 12:03
Бојан, Приштина
Ето то је та тешка љртиљерија којом нас контролисани медији бомбардују сваког дана.

Креирана је фама да су стране инвестиције, нешто што нам је потребно као ваздух дављенику.

И још се на тевеу није десило то светогрђе да неко барем запита : дали су стране инвестиције уопште нешто добро - или је то напротив нешто лоше по нас. Нешто што се ствара на нашим субвенцијама, истовремено максимално испумпава профит из Србије а раднике плаћа минимално а послом их оптерећује максимално .
И још једна ствар, стране инвестиције су нам од запада прецизно дозиране, њих никад неће бити толико да би то било довољно да наша привреда оживи.
Па они да су хтели да нас развију неби нас рушили сангцијама, бомбардовали и цепали нам земљу.
Препоруке:
87
0
11 уторак, 14 јануар 2014 12:03
Горан Јевтовић
3. главна пљачка је била у корист странаца,
Инзваредно господине Павловићу.
Ретко добар а сажет текст у којем је све што је битно наведено и свакоме разумљиво.

Нису се они с нама тукли узалудно, такмичења ради, изводећи бруталну агресију, већ да би нас опљачкали и уништили. Претворили у робље.

Ево шта им је био циљ. Стоуб Талбот, сећамо га се сви надам се, није се скидао са њихових телевизија, који је за време агресије 99-те водио заједнички обавештајни "Комитет за дипломатију Пентагона и Стејт департмента", изјавио је касније:

"Стварни циљ тог бомбардовања није имао никакве везе са бригом за косовске Албанце – стварни узрок био је то што Србија није спроводила тржишне, социјалне и економске реформе, што значи да је то била последња оаза Европе која се није повиновала неолибералним програмима под управом САД, па је то морало бити уклоњено."
Препоруке:
153
3
12 уторак, 14 јануар 2014 12:03
Miroslav
Odličan tekst. Meni laiku po tom pitanju je otvorio oči. Sve čestitke autoru.
Препоруке:
79
1
13 уторак, 14 јануар 2014 12:33
Драгославић
Устајте презрени на свету, ви сужњи које мори глад.
То разум грми у свом гневу, крај у огњу букти сад....
Препоруке:
49
12
14 уторак, 14 јануар 2014 12:36
Дринко Кончаревић
Све је тачно и све знамо, одавно. Незабораван ми је Мићунов апел у једној ТВ емисији, када је рекао: "немојте нас називати слугама непријатеља и домаћим издајницима, ми доносимо напредак ...". Управо "слуге непријатеља и домаћи издајници су омогућили Западу да исцеди Србију. И сада када би се неко појавио, крајње поштен да заусутави "цеђење" демократе и како ли се већ зову слуге непријатеља и домаћи издајници би га својим лажима кроз медије исекли, сасекли, претворили у воду црвене боје са примесама меса и костију. Докле ће ово трајати. Док влада већина која је површна, лаковерна, немарна ...
Препоруке:
79
1
15 уторак, 14 јануар 2014 12:41
LIBERAL
Precizne i jasne dijagnoze. Ipak ne treba "zaboravljati" da je uvijek NAROD birao političare koji su tako prljavo i jeftino prodavali nacionalne interese.

Sliku Srbije, samo ekstremniju smo gledali u crnoj i goroj koja je i poslužila kao ogledna uvertira za veću i izdašniju pljačku Srbije.

Pomislite samo kakva djeca rastu na sadašnjim teritorijama. Njih u najboljim godinama interesuje Ceca nacionale, facebook, marihuana i sl. ne razmišljajući da su ih roditelji svojim glasovima predisponirali za vječite ROBOVE.

I da nepomenika parafraziram "kapitalisti koji takvu imaju omladinu za svoju budućnost ne treba da brinu".
Препоруке:
49
7
16 уторак, 14 јануар 2014 12:47
kaca
Tekst Branka Pavlovica sa uzrokom nase propasti potpuno odgovara onome sto je Noami Klajn opisla i napisla u Doktrini Soka!Scenario je uvek isti !
Otuda sve one koji su ucestvovali u pustosenju zemlje to je u VELEIZDAJI nacionalnih interesa TREBA IZVESTI PRED LICE PRAVDE.Izgovori da nema dokumenta i da se ne zna koje je sta radio i kada , ko je potpisivao , donosipo odluke , bio na celu resora ili ucestovao u privatizacijama su price za malu decu. Vuciceva borba protiv korupcije (mrcvarenje Miskovica)je samo bacanje prasine u oci narodu i skretanje paznje sa glavnih profitera u ovakvoj pljackaskoj privatizaciji .
Препоруке:
76
0
17 уторак, 14 јануар 2014 12:53
cisto onako
Ceo platni promet prepusten je stranim bankama, a ugasen SDK. To su bukvalno milioni evra svakog dana 'bez motike'.
Препоруке:
86
0
18 уторак, 14 јануар 2014 13:02
Drago
Kako sad zapadnjaci opljackali Srbiju?! Zar nisu komunisti opljackali Srbiju?Hocete da kazete da srpsko-hrvatski antikomunisti lazu kada kazu da je Tito, koji je bio mrtva vec 20 godina, opljackao Srbiju i Hrvatsku (zavisi da l' si hrvatski ili srpski antikomunista)?!Pa zar nije svako ko je rekao da je antikomunisticki Zapad organizovao pljacku Srbije komunjara i rusofila?Jer antikomunisti svakog ko uzme zapad u usta na los nacin odmah proglase komunjarom.Hocete da kazete da antikomunisti lazu?Zar to da nam urade nasi antikomunisticki prijatelji sa Zapada?!Pa oni su svetla tacka kapitalizma u mraku zlog komunizma....po antikomunistima barem.Sta ce sada da uradi antikomunisticka emigracija na Zapadu? Hoce li ga, iz protesta, napustiti?Autor texta il' laze, il' je neki teski komunista, cim pominje floskule koju pominju komunisti od dolaska Slobe.
Препоруке:
19
54
19 уторак, 14 јануар 2014 13:03
Топличанин Поточић
Нажалост све је тачно. Надам се да је, ако не већини многима јасно. Оно што је забринјавајуће је да ниједна влада није имала већину којој је на првом месту интерес Србије.
Препоруке:
64
0
20 уторак, 14 јануар 2014 13:03
Ivan
Ovu odlicnu dijagnozu postavljene od G. Pavlovica cuo sam i ranije i apsolutno je tacno da ovi nasi su obicne jajare i secikese a da je pravi razbojnik na drugoj strani,(apropo toga odlican tekst o korupciji i pljacki i u drugim istocnoevropskim zemljama Politika od nedelje).
Ono sto mene zanima imena lepo imena i prezimena koji su sve zakoni, pravilnici i sl.porpisani ko je os Slobodana, Vucica,Djindjica i nadalje pa lepo da se pocne sa saznjavanjem jer su zacrnili jedan narod , zato i oni ako su zivi i njihove porodice treba da snose odgovornost i tacka.
Препоруке:
48
1
21 уторак, 14 јануар 2014 13:10
Ivan Aleksić
@Drago

Naravno, nekima je potpuno neshvatljivo da su Srbiju mogli da opljačkaju i jedni i drugi, jer misle da ako su neke dve strane suprotstavljene da je (samim tim što su suprotstavljene) neka 100% u pravu, a druga 100% nije.

Nema tu prostora da se shvati da su možda obe podjednako loše (mada nisu, priznajem, jer je jugo-komunizam bio lokalnog, a neo-liberalizam je globalnog karaktera), no, kod takvih nema kompleksnijeg razmišljanja.

Odgojen čovek na američkim filmovima "kaubojaca" i jugoslovenskim "partizanovaca", i to je jedno što zna - kad je neko u sukobu, neko je 100% ispravan, i druge nema.
Препоруке:
34
8
22 уторак, 14 јануар 2014 13:33
Мирослав Анђелковић
Мада је онима, који мисле својом главом све изнето у тексту г. Павловића већ одавно познато, честитам господину на сажетости и јасноћи!
Ипак морам да питам:
Где Вам је била ова данашња (накнадна) памет г. Павловићу, када сте, као и г. Драгаш, 5. октобра 2000. учествовали у државном удару против легалне србске власти, после чега је и настала сва ова пљачка о којој пишете?!
Препоруке:
56
9
23 уторак, 14 јануар 2014 13:41
Форевер Јанг
@Без намере да браним аутора, али колико се сећам пљачка није била у агенди ДОС-а. Тек кад су се устоличили: Беба, Весић, Мики Ракић и друђтво, настало је клепање.
Препоруке:
38
10
24 уторак, 14 јануар 2014 13:42
Igor
Обарање царинских стопа извршено је одмах и у мери да је заштита наше привреде била испод заштите нпр. Аустралије. Тако је наша привреда након година санкција и бомбардовања изложена конкуренцији која је била потпуно непримерена њеном стању.


Ову реченицу ставити у уџбенике историје за 8. разред!
Препоруке:
54
0
25 уторак, 14 јануар 2014 13:55
Мирослав Анђелковић
@Форевер Јанг
Нико није блесав да стави пљачку у агенду, па ни ДОС!
Али, Динкић је већ 6. октобра 2000. учествовао у оружаном упаду у НБЈ!
Дугим цевима и чарапом на глави устоличио је себе на место гувернера!
Застарева ли то кривично дело???
Препоруке:
76
3
26 уторак, 14 јануар 2014 14:04
Zoran
Дугим цевима и чарапом на глави устоличио је себе на место гувернера!
Застарева ли то кривично дело???

Izgleda da nije vazno da li delo zastareva, sve dok na je pravni sistem suspendovan. Jos malo pa ce godina dana kako Ustavni sud ne razmatra Briselski sporazum, pa nikom nista.
Pavlovic je odlicno obradio ekonomsku stranu, ali jos kad se tu uzme u obzir kolaps pravnog sistema, onda je katastrofa ocigledna,
Препоруке:
58
0
27 уторак, 14 јануар 2014 14:05
Страдија
Да су(ће) натовци наплатили(ти) трошкове анђеоског бомбардовања,са каматама, уз помоћ друге боље србије било је јасно истог тренутка када је планула ондашња Скупштина Заједнице СЦГ једног октобра,осталим житељима садашњег остатка исте зимско год.доба добро дође пошто се носе капе које добро сакрију нарасле уши које постају веће и веће на даљем путу у еу-рај тј. нигде!
Препоруке:
38
1
28 уторак, 14 јануар 2014 14:06
Grgur
Godinama sam govorio o ovom problemu na sličan način, niko me nije slušao, kao da sam s'Marsa pao. Ne može se višegodišnje štetočinstvo izlečiti ni jednom kratkoročnom merom. Stranci su imali osmišljenu strategiju i svoje eksponente i srpske kvazi patriote poput Božidara Đelića i Mlađana Dinkića. Nikako se ne može reći da i drugi ne treba da snose deo odgovornosti, na primer, Vojislav Koštunica, Boris Tadić. Gospodo, ne možete reći da niste bili obavešteni, jer, narod vas je birao za to da budete obavešteni i, na kraj krajeva, bili ste debelo plaćeni za taj posao i uživali ste sve privilegije u ovoj zemlji. Da ima pravde, a nema je, treba sve pozvati na odgovornost a neke, boga mi, i uhapsiti. Zato što su naneli ogromnu i nenadoknadivu štetu ovoj zemlji i ovom narodu. Sada se svi prave ludi i blesavi, nikom ne pada na pamet da pred ovim narodom kaže: Izvinite, ja sam bio taj. Nego se, zamenom teza stalno nešto muti i zamućuje, kao da smo svi mi u Srbiji mentosi. Sramota!
Препоруке:
42
0
29 уторак, 14 јануар 2014 14:11
плаањин
Господине Павловићу у једном делу текста тврдите да су ТЗВ.НАШИ ТАЈКУНИ купили предузећа за свега 400 милиона евра.Е па као ваш колега по струци могу вам документовати да је само Приватизацијом предузећа у В:ПЛАНИ држава ,акционари и држава оштећена за неколико милиона евра.Само моја бивша фирма (ДП:ПЛАНА -маркет) купљена за вредност једне њене продавнице а осталих ТРИДЕСЕТАК широм бивше Југе је новом власнику дато гратис.Е сад је дискутабилна улога Институције којој сте ви били на челу и разноразних консултантскух кућа типа ЦИТАДЕЛА;ЦЕС-мекон и других.Поједине фирме у мом месту су купљене за смешно мале суме или за пристојне (С тим што је вредност залиха и потраживања од купаца често биле веће од суме за коју су продате).Да има правде и закона у овој држави сви ови из АГенције за приватизацију би данас копало репу у ЗАБЕЛИ:Накнадна памет је само ПРАЊЕ НЕЧИСТЕ САВЕСТИ:
Препоруке:
37
4
30 уторак, 14 јануар 2014 14:17
Veritas Triumphus
Dinkic je grobar nasih banaka i finansijskog sistema....zasto je promenio ime G17+ u URS, pogledajte film "Tezina Lanaca" sta je u stvari G17+ i odakle to potice...to je odeljenje u svetskoj banci ciji je zadatak da unistava i pljacka istocne zemlje i zemlje treceg sveta(veoma siromasne zemlje ali poseduju neka prirodna bogastva), jos uvek niko nista ne moze Dinkicu, i PPV se uplasio Dinkica tako da mu ne pada na pamet ni da ga prozove, a kamoli da ga uhapsi....bio je u svakoj vladi od 2000 god, ali jos im treba pre nego sto ga konacno puste niz vodu.....takve likove niko ne zeli blizu sebe!
Препоруке:
39
1
31 уторак, 14 јануар 2014 14:30
Ица
Сећам се када је бивши премијер Цветковић наваљивао да се прода Телеком, уз образложење да као државно предузеће треба да пређе у приватно ради квалитетнијег управљања и пословања. На констатацију новинара да је и Дојче Телеком државна фирма, овај 'патриота' одговара 'Да, али Немци имају дужу и бољу традицију управљања државним предузећима'.!?!?!?!?
Препоруке:
61
0
32 уторак, 14 јануар 2014 14:57
Reddy
Ovo što izjavljuje autor je obična logička zamka. Pa ko bi drugome činio pa kada je u pitnju pljačk zemljea da sebi prethodno ne obezbedi znatan udeo? prema tome, na prvom mestu su domaći kriminalci pa tek onda stranci. Svojom činidbom domaći kriminalci su i omogućili pljačku u korist stranaca. Pdmetnuta Pavlovićeva teza može da posuži opravdanju domaćih kriminalaca jer na veštački i manipulativan način osobađa domaće u odnosu na strane kriminalce.
Препоруке:
15
46
33 уторак, 14 јануар 2014 15:00
Mарко Миљанов
Одличан текст
Препоруке:
33
1
34 уторак, 14 јануар 2014 15:20
ЧАМЏИЋ АМИР
Имам јако лоше лично искуство са приватизацијама у БиХ.Проклета приватизацијам, након које редовно слиједи стечај а потом и ликвидација фирме.У вези с тим прилог на видео линку:

https://www.youtube.com/watch?v=LRsBuHpFKso&list=UUW2nK6dmI5g4XiuUl4yl-3w&index=11
Препоруке:
22
0
35 уторак, 14 јануар 2014 15:22
Iz Norveske
"Решење се намеће само: наду везати за српски интерес и националну државу пуног капацитета, а то значи одбацити све илузије о ЕУ и мржњу окренути према сопственој власти која је најодговорнија за стање у коме се налазимо. Када се око тога сложимо све постаје могуће."

Maestralan tekst,svaka cast gospodine!!!!Pravo u metu.Ostaje jos oslobodjenje od okupacije politikanata kabadahija i da Bog najzad pogleda Srbiju.Okupirana je od 1941. a vrhunac je od 5.Oktobra kobne 2000te pa do danasnjih dana.
Препоруке:
40
3
36 уторак, 14 јануар 2014 15:22
Мићуновић
Павловићу, много сте учтиви, кукање не помаже. Приватизација је била поклон пакет изабраним људима. Никакве приватизације није било. Све то треба поништити. Највећу штету су направили Лабус, Динкић, Ђелић и Влаховић. Они су "консултанти" у тим банкама. Консултанти који не морају да долазе на посао. "Стране" банке су узеле своје, све изнеше Србију оголише. Како их протерати? Ђелић завршио посао и збриса. Ускоро ће и остали. Нико да им узме пасоше.
Све што је "продато" странцима није наше и од тих фирми нема никакве користи. Динкић им плаћа радну снагу, оно што је остало су тзв нови радници. Брука и срамота.
Препоруке:
45
0
37 уторак, 14 јануар 2014 15:42
ЧАМЏИЋ АМИР
6. лажном тврдњом да су за све криви тајкуни постижу се два циља: мржња људи се усмерава у погрешном правцу, односно власт није крива због погрешне политике и потпуно се страни утицај чини неодговорним за погубни модел који је примењен.

Ово је тачно, идентичан случај је у БиХ, приватизацију креирају власти Федерације БиХ (Влада Федерације БиХ и Агенција за приватизацију Федерације БиХ).Они осмисле све, они нађу "инвеститоре", од приватизцијских уговора се у правилу ништа не испуни, приватизацијски уговор се у правилу након неколико година раскине, док се још више обезвриједи фирма, и након тога фимра иде у стечај и ликвидацију, а имовину опет купе ти "приватници" у сарадњи са политичарима из власти и ето га, они увијек на добитку а народ и радници без хљеба и на улици.Само докле тако?И сами "режу грану на којој сједе"?Неће ни ММФ стално "пумпати" буџете?Доћи се вријем када ће и ММФ "заврнути пиу"?Шта онда?
Препоруке:
24
0
38 уторак, 14 јануар 2014 16:08
boban
Branko Pavlovic je covek koga bih ja izabrao da spasi Srbiju.Pratim ga godinama I siguran sam da je posten, veliki patriota,strucan,inteligentan.Covek ima sve kvalitete a njegov glas se ne cuje cesto.
Ja bih Pavlovicu dozvolio da uvede diktaturu u Srbiji.Diktaturu postenih Srba nad svim vrstama stetocina.Srbiji ne treba demokratija.Srbija je mala,velicine veceg grada u svetu.Srbiju treba voditi kao porodicnu pekaru.Domacinski,mudro,sve u cilju uspesnog rada pekare.
Po svaku cenu treba zaustaviti prodaju poljoprivredno zemljista strancima.Ako do toga dodje bice to kraj Srbije.
Препоруке:
34
4
39 уторак, 14 јануар 2014 16:10
синиша
Овој, иначе врло доброј анализи, недостаје један кључни део, а то је одговор на питање ко ради ту подлу превару или како аутор каже обману народа.

Ко крије кључне изворе економске пропасти Србије и српског народа под маском "борбе против корупције и криминала" поистовећујући и корупцију и криминал са једном особом, Мишковићем, али и благом претњом да би се и други могли наћи на списку криваца.

Дакле лажна борба против корупције и криминала треба да засени праве економске невоље Србије, од којих је ипак најважнија корумпирани политичари.

Чак и да су за све криви "тајкуни" мени иначе врло несимпатични, нису они могли сами себе корумпирати.

То су питања за ППД, који е по свој прилици одговорна личност за ОБМАНУ о којој говори аутор текста.

Очекујем да се јави Јасна* и каже нам да је ипак крив Коштуница и да она воли Милошевића.
Препоруке:
27
1
40 уторак, 14 јануар 2014 16:12
brzi
Sve je u mentalitetu naroda kao celine, izuzev nekim pojedincima. Srbija je od pamtiveka poljoprivlejdna zemlja. Ali na veliku žalost to jest i dan danas zato i jeste standard u zemlji takav kakav jeste. Pravo pitanje za političare jeste zašto je propala sva prehrambena prerađivačka industrija, koja je propala zajedno sa ex SFRJ. Nisu Srbije upropastili stranci i domači tajkuni nego imbacilno nesposobni političari na svim nivojima, od mestne zajednice pa do samog državnog vrha.Stranci i tajkuni su došli onda kada sa domači političari upropastili svu privredu, koja je postojala.
Mentalitet naroda, kojeg sam spomenuo na početku, problematičan jest u tome, što je taj narod na svakim izborima na rukovodeče pozicije doveo ove aktuelne spodobe.
Đilas je u jednom intervjuju rekao veoma pomenutu rečenicu, koju su gotovo svi mediji prečutali a glasi sledeče: Ja želim da bude cela Srbija kao Beograd a ne da bude Beograd kao ostatak Srbija. Rečenica koja bi trebala pametnim otvoriti oči.
Препоруке:
17
5
41 уторак, 14 јануар 2014 16:19
ЧАМЏИЋ АМИР
На лоше стање у великој мери је утицало и благо речено очајно управљање јавним и државним предузећима и пензионим фондовима. Опет без много објашњавања, тврдња да је такво лоше управљање нужно чим је реч о државном власништву је бесмислица. Па ми смо створили те системе, а сада се тврди да нисмо у стању да њима управљамо. А у исто време друге државе несумњиво умеју да управљају државним власништвом. Тврдња да је државно само по себи лоше је такође једна веома распрострањена неолиберална лаж.

идентично у БиХ.Кад су лажови и лицимјери са Запада почеки причати бајке о "благодетима приватизације", 1999.године донесени приватизацијски закони и од тада директори које поставља власт само уништавају а да би обезвриједили фирму, послије је у сарадњи са политичарима "ко купују",Тачније само је отму а раднике отјерају на улицу и оставе без хљеба.Фонд пензионог се распада.Још мало нема ни пензија.
Препоруке:
22
0
42 уторак, 14 јануар 2014 16:29
ЧАМЏИЋ АМИР
- такође изузетно важно, а често потпуно занемарено, законом је НБС забрањено да у кризним временима интервенише онако како то раде све централне банке, укључујући и Европску централну банку, што за директну последицу има задуживање Србије код страних инвеститора са енормним каматним стопама.


Исти сценарио у БиХ са "Валутним одбором".И опет се хвале као нема инфлације?А спрема им се тотални економски слом.
Валутни одбор није трајна категорија, он је припрема економског слома и једном мора доћи до тога, једном мора пући тај административни курс и они ће то урадити онда кад нас довољно задуже и економски униште, а тада ће дугови и дефицити скочити за два-три пута. БиХ сада има седам милијарди КМ дуга, кад се тај слом догоди, дуг ће скочити на 25-30 милијарди, а онда смо потпуно потопљени. Нас чека потпуни економски потоп у моменту кад престане функционисати Валутни одбор.
Препоруке:
17
0
43 уторак, 14 јануар 2014 16:35
ЧАМЏИЋ АМИР
Нема инфлације, али зато се спрема тотални економски слом у БиХ, све је то исто ко и код вас у Србији. Гдје је још велика превара Валутног одбора? Они су прогласили 100-постотно покриће, а то значи сав наш новац, шест милијарди марака, колико су наше монетарне резерве, изнесен је у иностранство и ми добијамо камату око 0,80 посто. Дакле, ми финансирамо иностранство јер тај новац посуђујемо по камати од 7-8 посто и зарадимо око 130 милиона на тим каматама. То потроше ЦББиХ и владе. Истовремено, дајемо за отплату камата на посуђена средства око 1,2 милијарде КМ. То је превара. Ниједна земља нема 100-постотно покриће свога новца, када достигне 30 посто покрића, то је изузетно покриће. Сав наш новац је у иностранству, сутра кад се догоди тај монетарни слом, ми ћемо остати без новца, значи све оно што смо купили за наш новац кад је уведен Валутни одбор, негдје је у иностранству и нећемо га никад моћи вратити...
Препоруке:
20
0
44 уторак, 14 јануар 2014 16:38
ЧАМЏИЋ АМИР
Латиноамеричке земље су 70-их година упале у неподношљив дуг и то онда када је задужење износило 30 посто извоза и то је горња граница задужености. На крају је то довело до ослободилачких ратова у тим земљама. Са тог становишта, горња граница задужености БиХ на извоз од седам милијарди КМ је двије милијарде КМ. Наш дуг је око седам милијарди КМ, дакле, ми смо два и по пута задуженији од горње границе задужености. Наши политичари тврде да смо умјерено задужени, а ми смо презадужени и нико нема идеју одакле враћати та средства. Немоћни смо да враћамо рате дуга које нам стижу на наплату, приходи од пореза нису довољни да покрију дуг, тако да ће држава повећавати порезе грађанима и привреди, на тај начин ће уништавати привреду, која ће пропадати, а дугови ће расти. То је наша судбина. ММФ и Свјетска банка само замајавају народ да би изазвали његово пропадање. ..
Препоруке:
19
0
45 уторак, 14 јануар 2014 16:38
ЧАМЏИЋ АМИР
У Хрватској су након уласка у ЕУ сви параметри економије погоршани, то значи да је неолиберална догма натурена кроз глобализацију једна од најпогубнијих догми и најгори начин заробљавања. Први пут се народи у свијету поробљавају безбједним новцем и данас имате у свијету 10 пута више новца него што је произведено робе. Као када би у литру вина насули децилитар вина, а девет децилитара воде, може ли један децилитар вина надомјестити девет воде? Људи не разумију, није исто бити велики и мали, Америка никад није вратила свој дуг, није ни Њемачка, али мали народи морају. Америка има и војну силу да брани своју економију. Ми ћемо све крваво платити, можемо само стрепити од посљедица...
Препоруке:
31
0
46 уторак, 14 јануар 2014 17:53
arsenijus
Ovo je najbolji tekst u zadnjih 10 godina. Treba ga znati napamet, akopije nositi sa sobom i ostavljati ljudima.
Препоруке:
32
3
47 уторак, 14 јануар 2014 18:42
МР
Ово што власти Србије раде од 2001. године је рецепт Јелцина. Само, Руси су видели (и осетили на својој кожи) резултате такве политике па су довели Путина.
Препоруке:
31
3
48 уторак, 14 јануар 2014 18:43
Peter RV
U pos-komunistickom drustvu se ne prima lako pojava ljudi koji su bogatiji od drugih- oni moraju da budu 'ipso facto'- lopovi. Vucic igra do kraja na ovakvom osjecanju, sto je na to dobro upozorio Misa Vucelic (u svojoj raspravi sa Zoranom Abramovicem). Ako je bogatas Srbin to je daleko veca otezavajuca okolnost-kao sto ironise Pavlovic. Sugerira nam se da bi bilo OK da su se samo stranci obogatili na nas racun.
Ne znam za ostale, ali me ovo nekako pdsjeca na bombardovanje srpske TV- bacili smo u zatvor direktora (od koga se zahtijevalo da pogine!) dok nijesmo trazili ni izvinjenje od agresora za ovaj brutalni akt.
Nijesmo jos, doduse, predlozili odlikovanje pilotu koji je uputio te smrtonosne rakete- sto ce mozda doc sa "promjenom savjesti".
Препоруке:
26
5
49 уторак, 14 јануар 2014 18:48
Jasna*
Dinkic"najmanje problema mi je pravila Kostunicina vlada ,jer sam tada imao odresene ruke"i onda mnogi ovde nude Kostunicu kao spasioca.
Kakva smejurija!!!
Препоруке:
25
10
50 уторак, 14 јануар 2014 18:48
Aleksandar
Ima vise godina da je izasla najbolja knjiga koja oznacava (neo)liberalne, globalisticke ekonomiste i politicare kao lazne dobrocinitelje. Argumentacija u ovom clanku je slicna onoj u knjizi gde se moze detaljno videti da male drzave u razvoju (kao Srbija) nikako ne smeju da skidaju tarife na nulu. Tkz "ekonomije u detinjstvu" mogu ostvariti rast samo sa visokim tarifama promovisuci svoje proizvode. Knjiga unistava ideju "level playing field" koji odgovara samo jakim ekonomijama i autor tu ideju uporedjuje sa NBA timom koji na ravnom terenu igra protiv tima devojcica iz obdanista u Kongu. Ne, da bi igra bila izjednacena trena iskositi teren tako da NBA igraci trce vrlo uzbrdo kad su u napadu.

Knjiga je sledeca: Ha-Joon Chang, Bad Samaritans: The Myth of Free Trade and the Secret History of Capitalism.
Препоруке:
23
0
51 уторак, 14 јануар 2014 18:50
Jasna*
Takodje B.Pavlovica smenio Kostunica, posle svega par meseci direktorovanja Agencije za privatizaciju!
Препоруке:
28
4
52 уторак, 14 јануар 2014 18:55
Deda Djole
Bandit br 1, Slobodan Milosevic,
Poceo je zajmom za Srbiju, a 1993 nas doveo do novcanice od 500 000 000 000 dinara - koju cuvam za uspomenu
Препоруке:
7
36
53 уторак, 14 јануар 2014 19:10
Самуило простачина
Коначно неко ко зна и уме да анализира.Нисан никакав стручњак али осећам да је ово - то.
Само закључак ми није примерен ономе што је све напред установљено и што је тешка политичко управаљачка болест овог друштва.Није проблем окренути мржњу на било кога.Макар и на политичаре као главне кривце.Треба нам излаз.Како изаћи из врзиног кола.Одавно и инстинктивно осећам да су полуитичари преживеле фела и да у целом свету они представљају опасност да се стрмекнемо у ништавило.Немам овакве доказе.Овде човек све доводи до тачне и јасне спознаје.Ако неко мисли да није тачно, дедер докажи.Обори ову аргументацију.Ако не успеш идемо да тражимо излаз.Ово је сјајно али није све.Треба нам начин како да се спасемо.Иначе одомсо под лед.Има наде али треба да избацимо на сцену оне који имају смисла и моћи да нас изведу на прави пут.Ови који се такмиче ко ће Београд на воду или хотел на генералштаб, су аматери и мали ситни сујетни међусобни ратници.Њих народ не занима.Ни они пре нису били бољи.Сви.
Препоруке:
19
0
54 уторак, 14 јануар 2014 19:31
covek iz loznice
lepo procitavsi tekst,klimnuo sam glavom-covek je 100%u pravu,ali Branko,ZASTO OVAJ GLUPI NAROD ONDA GLASA ZA SNS,KOJI TO ISTO NASTAVLJA,ENO MINISTRA PRIVREDE....STA ON PRICA,NEGO NASTAVAK TOG ISTOG KONCEPTA!SAD CE BITI NOVI STRANI VLASNIK EMIR-SEIK,STA,LI,AL...NAROD UPORNO GLASA,ZA NAJGORE,IL SE VARAM,UDBA,POSTAVLJA NAJGORI SLJAM VLASTI,JER NEMAMO NACIONALNU DRZAVNU BEZBEDNOST KOJA VODI RACUNA O DRZAVNOM SRBSKOM INTERESU!TAKO...UZALUD,KOME TI PRICAS...AMORFNOJ SRBSKOJ MASI...
Препоруке:
21
2
55 уторак, 14 јануар 2014 19:50
Jasna*@deda Djole
Da je Milosevic bio bandit,ne bi imali ovi tvoji petooktobarski "oslobodioci",od cega da nas "oslobadjaju",tako je bandit Milosevic sacuvao poljoprivredno i gradjevinsko zemljiste Banke,fabrike,cementare ,pivare,hotele,naftnu, industriju...od kojih su nas oslbodioci oslobodili!
Препоруке:
34
3
56 уторак, 14 јануар 2014 19:52
фристајло
Решење се намеће само: наду везати за српски интерес и националну државу пуног капацитета, а то значи одбацити све илузије о ЕУ и мржњу окренути према сопственој власти која је најодговорнија за стање у коме се налазимо. Када се око тога сложимо све постаје могуће.

Као и увек- око тога ће нас сложити неко други.
Ми то сами нисмо у стању.
Препоруке:
21
0
57 уторак, 14 јануар 2014 19:53
@boban
Branko Pavlovic je covek koga bih ja izabrao da spasi Srbiju
Он је већ "спасао" Србију 5. октобра као потпредседник странке Жарка Кораћа.
Препоруке:
19
12
58 уторак, 14 јануар 2014 19:55
Jasna*@covek iz Loznice
"Ali Branko zasto ovaj glupi narod onda glasa za SNS koji to isto nastavlja..."
A za koga da glasa glupi narod?
Koja stranka sa politicke scene Srbije ne bi to isto nastavila?
Ajde navedi koja i otvori oci glupom narodu!!!Eto svi su glupi samo si ti pametan.Cekamo da prosvetlis glupi narod!
Препоруке:
12
11
59 уторак, 14 јануар 2014 20:18
Crnoje
G. Pavlovic ne moze da se odluci:

1) Ako su niske carine unistile srpsku privredu, stocarstvo, poljoprivredu itd., stranac nije u to vrijeme mogao da uvozi, vec su to radili tajkuni.
2) Otkud g. Pavlovic zna porijeklo novcu sa off-shore racuna, ako je vecina tajkuna iznosila profite na offshore racune, da bi se onda pojavljivali kao "stranci" i ulagali u firme jer su stranci umnogome bili povlastenijem polozaju nego domaci investitori?
3) Tajkuni su ti koji su placali politicare da u skupstini predloze i podrze zakone koji su trebali tom istom tajkunskom uvoznom lobiju, pa mi nije jasno kako to da tajkuni nijesu krivi?
4) taj isti tajkunski uvozni lobi je doveo do toga da su sela prazna, a stocarstvo i poljoprivreda nepostojeci, jer je nemoguce takmiciti se sa jednim Brazilom i Amerikom, koji ne samo da imaju economy od scale nego cak subvencionisu vecinu poljoprirednih i stocarskih proizvoda, isto to rade zemlje EU. Srbija kao drzava sa unistenom akumulacijom u ratovima ne moze
Препоруке:
11
17
60 уторак, 14 јануар 2014 20:18
синиша @ Jasna*
Јасна* погледајте само пар коментара изнад и видећете да сам предвидео да ћете се јавити и да ћете говорити баш то о чему говорите. Дакле, не морате се трудити ја знам шта ви мислите и пре него што смислите то што ћете мислити. Прочитајте па се уверите. То не говори о мојим интелектуалним моћима, него о потпуној предвидивости вас. Прочитани сте Јасна*.Има једна народна пословица која аже "Предвидив као и...".
Препоруке:
14
10
61 уторак, 14 јануар 2014 20:28
Овога нема ни у Политици, али постоји Лист против мафије!
За једног од, колико видим, учесника сахране Србије од 2000те, није чудно што не жели да стави у исту раван домаће лопуже и странце, него им умањује значај (шта је оном 51 милијардом $) и аболира знатној мери и њих и примаоце мита, политичаре). За мене су домаћи већи кривци јер су све то извели заједно са похлепним политичарима и глупо их оправдавати - на челу са онима који су срушили СМ да не би вратили милионе који су им у санкцијама позајмљени. Узгред, не видим описану улогу санкција, нити улогу тадашње опозиције у њеном увођењу. Такође не видим опис вештачке (унутрашње) конвертибилности искључиво на бази девизног задуживања којим се она једино и одржава и штету држави и домаћој привреди од послова који су на тој бази отишли странцима. И још много тога, на пример да властима одговара емиграција да се хране девизама из дознака док се Србија топи итд...
Чланак није лош јер улази у рачуницу и криви запад, али остаје кратак у односу на издајнички тајкунско-политички део срама 2000те.
Препоруке:
14
5
62 уторак, 14 јануар 2014 20:32
Crnoje 2. dio
5) Bankarski sektor je u svim drzavama u region iznad 85% u stranom vlasnistvu, caj ce i jedna Slovenija, koja se dugo odupirala tome, morati da podje tim stopama. Srbija kao porusena zemlja, bez svoje akumulacije kapitala, koji je potrosila u ratovima i tajkunskim kradjama, morala je da prepusti banke strancima. Nije to toliki problem, ako se taj capital reinvestira u Srbiji i nastavi da pravi vrijednost i doprinosi rastu privredne aktivnosti, ali je problem ako on bjezi napolje bez iakove nade da ce da s vrati, pa drzava mora da se pozajmljuje pod veoma skupim kamatama da bi odrzavala postojece stanje privredne aktivnosti.

6) Problem je sto je privatno vlasnistvo nedefinisano i zavisi od toga koga znate, a ne da li posjedujete nesto oporezovano, pravno vazece i sa legalnim papirima. Drzavno vlasnistvo u kleptokratskim drustvima kao sto je srbijansko, je najgora varijanta, koja se na kraju zavrsi tako da izgubite ne samo drzavno, nego se jos dodatno zaduzite braneci neodbranjivo...
Препоруке:
7
4
63 уторак, 14 јануар 2014 20:35
boban
@boban @@
prvo stavi neko ime ako hoces da diskutujes.
Drugo ,uopste nije vazno u kojoj je stranci neki castan covek bio.Pavlovic je 2003. odmah pronasao kriminalne radnje u Agenciji za privatizaciju I odmah je smenjen od strane Kostunice.Bio je na polozaju samo 3 meseca.
Da mogu ja bih uveo diktatoru postenih Srba u Srbiji.Javno bih streljao sve velike stetocine I dokazao da se ne isplati raditi protiv svoje zemlje I svoga naroda.
Radio bih potpuno besplatno za svoj narod I ziveo u samo 50 kvadrata.
Ocistio bih Srbiju od gamadi I vodio bi je kao uspesnu porodicnu pekaru.
Препоруке:
19
1
64 уторак, 14 јануар 2014 20:46
boban
Crnoje @ Ne brani Pavlovic tajkune,nego kaze da je mnogo veca steta napravljena prodavanjem celih grana industrije I trzista strancima.Banke uvoze Eure iz Austrije po 0.5% ,menjaju ih u Dinare I kupuju Zapise NBS po 10%, pa cak do 20% 2006.Tu se redovno iznose iz Srbije stotine miliona Eura godisnje.
.Dali su celo trziste I proizvodnju cementa,cigara ,piva,mleka,hleba,prodaju benzina I maloprodajno trziste, strancima.To su sve sigurne pare koje su ostajale u Srbiji a sade se profiti iznose iz Srbije u bogate zemlje.
Amerika nema ni jednu inostranu banku na svom maloprodajnom trzistu(u radu sa gradjanima).U Americkim bankama mozes da otvoris racun samo u Dolarima.
Препоруке:
18
0
65 уторак, 14 јануар 2014 20:54
Jasna*
Uopste nemam nameru da polemisem sa Kostunicinim erotomanima tipa ovog sto se predstavlja kao "Sinisa",jer je to uzaludan posao.Mogu samo da kazem znam "Istina najvise boli!"I I pored svog truda da je sakrijete i zabasurite, Kostunicinu sramnu ulogu u pljackanju zemlje,koju bi sad rado da gurnete pod tepih,ne polazi vam za rukom ,jer ipak nemamo svi selektivo pamcenje,a cinjenice su neumoljive.
Dinkicu je dao odresene ruke,Pavlovicu je dao otkaz.To su cinjenice,a da Kostunicu predstavite sada kao nekog "novog" spasioca samo puste zelje DSS ovaca,koji bi voleli da svi ostali nekako obole od kolektivne amnezije i probude se sa imenom spasilac Kostunica na usnama ,(kao u dobra stara vremena kad nas je oslobodio od diktatora,ali niko ne voli bajate filmove).
A o tome ko je procitan govori vasih celih 5% glasaca. Ovim zavrsavam svaku dalju polemiku .Mozete samo da sikcete i udarate minuse do mile volje.
Istina se ne moze sakriti!
Препоруке:
11
12
66 уторак, 14 јануар 2014 21:04
Peter RV
@Jasna*@covek iz Loznice
Ponavljate stalno istu liniju- svaka stranka na vlasti bi bila gora.
Ne pitate se nikad zasto Srbi ne glasaju, recimo SRS, ako hoce stvarnu promjenu?
Odakle vi znate da bi SRS bio isti, ili gori?
Ovdje se radi o principima stranke a ne o njenoj velicini. Mogucnost dolaska na vlast je mnogo vaznija za 'rezimlije' od principijelnog stava, nijeli ovo slucaj Srb(ijanaca)?
Kad se gladno stremi prema vlasti, onda, od sadasnje, sve ostale 'bi bile gore'. Dali je ovo sto savjetujete Srbima?
Препоруке:
7
4
67 уторак, 14 јануар 2014 21:06
Crnoje 3. dio
7) Isto tako prica da je 2001. postojao intelektualni kadar, koji je znao sta treba da se radi, da bi se poboljsala konkurentnost privrede i zastarjele industrije, istovremeno zaustavi iseljavanje obrazovanih kardova na zapad, i sprijeci starenje stanovnistva natalitetom, po meni je neozbiljna, jer rjesenje nije na vidiku ni dan-danas; jos manje se ozbiljno prica o tome i postoje udruzenja i nekakv plan i program oko koga da se Srbi okupe i umnoze.


8) Porediti nas sa germanskim i skandinavskim zemljama, koje imaju uredjene privredne i pravne sisteme, gdje je socijalni capital na najvisem mogucem nivou, dok generacije ne znaju sta je rat I razaranje, isto je neprimjereno, tako da "drzavna svojina" u njima i kod nas nijesu jedno te isto - jer je svijest njihovog gradjanina na mnogo visem nivou, nego sto je to slucaj u korupiranoj, obespravljenoj i urusenoj Srbiji.
Препоруке:
5
6
68 уторак, 14 јануар 2014 21:22
boban
Jasna* @ Kostunica je dokazao da ne ume da void drzavu.Iako je licno posten,dozvolio je bitangama da nesmetano unistavaju Srbiju.Kostunica je dobar za sudiju ustavnog suda a nikako za rukovodjenje ljudima ,od restorana pa do drzave.
Za nas patriote Kostunicina vrednost je samo u njegovim glasacima, koji se smatraju patriotima.
Препоруке:
17
4
69 уторак, 14 јануар 2014 21:30
mm
@Reddy
Slozicemo da u Srbiji sve kontrolise vlast. U istoj meri koliko vlast kontrolise recimo medije, primer kontole je kontrola informacije o zenidbi PPVa. Slozicemo se da nista manje stranci ne kontrolisu nasu vlast. Ako je sve predhodno istina kako mislite da tajkuni, koji su u najboljem slucaju u simbiotickom, burazerskom odnosu sa vlascu, bolje prolaze od vrhovnih gospodara, stranaca.
Препоруке:
12
0
70 уторак, 14 јануар 2014 21:42
Crnoje
9) Ono sto je g.Pavlovic izostavio da zakljuci je to da je sve ovo sto su domaci i strani lopovi pokrali, jos uvijek nije legalizovano dok to ne potvrdi ova sadasnja "demokrastka vlast", koja je dosla na vlast demokratskim putem, samim tim je iskljucena mogucnost da se pojavi ili je zamijeni u narednim godinama nekakva anti-kleptokratska na njenom mjestu, koja bi mozda pokrenula preispitivanje pokradenog, a strana potrazivanja koja se nagomilavaju i unistavaju privredu proglase ODIOUS DEBT, tj, svima kazu da ova prethodna lopovski instalirana klika koja je bila u sprezi sa tajkunskom i kleptokratskom Srbijom ponistava sve ugovore koje su oni potpisali u ime naroda i Skupstine Srbije, samim tim drzave Srbije kao suverena - otuda, otudji sve sto zakonom nije pravno-zakonski steceno i ugovoreno, viz. proglasi "force majeure".Zbog toga su bas dovedeni Nikolic, Vuchic i Dachic na vlast, koji imaju zapadnu podrsku, da takvu mogucnost iskljuce, a potvrde pokradeno i nelegalno steceno.
Препоруке:
6
3
71 уторак, 14 јануар 2014 21:58
Jasna*@Boban
Slazem se .Ja sam ovde vec pisala da bi Kostunica bio idealan ministar pravde i to bi mu bio krajnji domet.Medjutim ovo sto je Dinkicu dao odresene ruke,kao i ostalim neoliberalnim ekspertima licno smatram da se ne radi o njegovom postenju ,ili nepostenju ,vec o njegovom pogledu na ekonomiju.On se jednostavno kao desnicar i ljubitelj zapadne demokratije i kapitalizma,slagao sa svim tim neoliberalnim kapitalistickim ekspertima (Dinkic ,Djelic,Labus,Vlahovic,Bubalo...i sa tim modelom koji su ovi "eksperti" od 5. oktobra sprovodili u Srbiji i sklanjali sve one koji su mu se nasli na putu.Taj model (mora se jasno reci ,kojem je Milosevic bio prepreka i zato je izmedju ostalog i uklonjen),je nametnut Srbiji,ali je oberucke prihvacen i angazovana citava armija "strucnjaka" i medija da nas ubedi u njegovu nuznost,ispravnost,bezalternativnost,efikasnost itd., i forsiran do danasnjeg dana, i nema te politicke snage u Srbiji danas koja bi ga promenila.
Препоруке:
14
2
72 уторак, 14 јануар 2014 22:17
Тридент
Феноменално. Овако пишу одговорни национални интелектуалци.Али једно ми није јасно. Шта је аутор текста уопште тражио у ДОСу. Ако није видео шта се спрема онда је ...., али овај чланак указује на супротно... Али нека само овако настави.
Препоруке:
17
4
73 уторак, 14 јануар 2014 22:24
Jasna*@Peter RV
Od SRSa danas ostala su samo dva clana, Verica Radeta i Sarovic.
Osim toga bar sto se ekonomije tice Seselj jos devedestih zastupao kapitalisticke ideje,i zamerao Milosevicu na vodjenju privrede,(jos tada je govorio treba investitore dovesti i ponuditi im najbolje uslove).M.Markovic nije imao oci da vidi,zato sto je bila levicarka,nazivao je crvenom vesticom sa Dedinja.Ima na you tube gde Seselj u polemici sa Djindjicem kaze,"podrzavamo Milosevica ,ne zato sto se slazemo sa njim , vec samo zato sto znamo da cete vi ,ako osvojite vlast ,unistiti Srbiju".Seselj se nije slagao sa Milosevicevim socijalistickim modelom privrede.Posle 5.oktobra on jeste optuzivao DOS za korupciju i lopovluk, (bio je najbolje obavesten,imao je svoje izvore "Laufer javlja") ,ali nije napadao taj model.
Препоруке:
7
4
74 уторак, 14 јануар 2014 22:38
Jasna*@Peter RV
I nema sta da im ja savetujem.Radi se o tome sto su sve stranke danas na politickoj sceni Srbije iste,razlika je samo u nekim nijansama,ko je sposoban da ih vidi.A ljudi ovako rezonuju,svi su se izredjali ,vladao je i Milosevic,Djindjic ,Kostunica ,Tadic,ajde da vidimo sta bivsi Radikali znaju,da damo i njima sansu.Meni je mnogo zanimljivije sta ce se desiti kada i ovi odu s vlasti.
Препоруке:
9
1
75 уторак, 14 јануар 2014 23:46
Slavomir Srpski
Dali su celo trziste I proizvodnju cementa,cigara ,piva,mleka,hleba,prodaju benzina I maloprodajno trziste, strancima.To su sve sigurne pare koje su ostajale u Srbiji a sade se profiti iznose iz Srbije u bogate zemlje.


Nije to problem, vec to da li te prodate fabrike danas proizvode, izvoze i zaposljavaju radnike. Jer drzavni budzet treba da bude punjen porezima, a penzije odvajanjem dela prihoda radnika za penzije. A gde onda preostali profit koji legalno ide akcionarima nije najbitnije, jer ako su placeni svi porezi drzava je svoje dobila, ako su zaposleni radnici oni su zaradili i imace penzije. Dakle nije u pitanju KO je vlasnik, vec KAKVU politiku proizvodnje radi. Slazem se sa time da je dinar precenjen, a da su carine niske, sto smanjuje konkurentnost proizvodnje u Srbiji. Uslovi su zahtevali suprotno: devalvacija dinara i vece carine za uvezenu robu. Na taj nacin bilo ko da je postao vlasnik fabrika imao bi interes za sto vecu proizvodnju i za izvoz.
Препоруке:
4
3
76 среда, 15 јануар 2014 00:45
boban
Slavomir Srpski @ kako da nije vazno gde ide profit.Pa profit je taj visak vrednosti koji bi trebao da se ulaze u dalji razvoj maticne zemlje ili da se trosi u zemlji I time potpomaze druge grane privrede.
Po tvojoj logici je u redu prodati sve njive Srbije strancima , samo ako oni placaju traktoriste I poreze,to je dovoljno za Srbiju da puni budjet.A to sto ce prodati zito I profit izneti u Nemacku ili Emirate nije vazno.
Da ne govorimi sto je vestacki jak Dinar unistio domaci izvoz I doneo ogromnu zaradu stranim bankama, koje iznose taj profit iz Srbije.Zbog toga su I usle u Srbiju.
Uzimati kredite u Eurima a raditi za Dinare je cista kocka I to na dugi rok.Znaci da se ja kladim da Dinar nece znacajno pasti u odnosu na Evro u sledecih 15 godina.To samo ludak moze da preuzme na sebe.A to je Srbija odobrila od 2001.
Sada ne smeju da dozvole da padne Dinar I time izazovu masovni gubitak stanova.A steta sve veca.Kinezi I Ameri ne daju stranim bankama da rade sa gradjanima.
Препоруке:
4
1
77 среда, 15 јануар 2014 00:50
Peter RV
@Jasna*@Peter RV
Nijesam socijalista (iako vidim pozitivnu stranu tih ideja) tako da ne mogu optuzit Seselja za nikakav smrtni grijeh ako on sumnja u socijalisticke vrednosti. Seselj je imao svojih mana (najociglednija mu je bila izbor njegovih saradnika) ali ne mislim da je 'fair' kritikovati ga kad je u potpuno nemocnom stanju da reagira (voleo bih da dodje momenat za to).
Sto se tice 'crvene vjestice', razumijem njegov politicki humor, jer sam dugo bio, mnogo ranije, u stanju 'anti-komunizma' bas kao i on. Mira nije bila isuvise popularna, ni kod samih ljevicara-komunista, koliko se sjecam. Meni, sa daljine, nije mi bila nimalo nedraga, narocito kad je odbacila insinuacije Tima Sebastijana za BBC-ev 'Hard Talk' na kojemu se 'njegovo kraljevsko velicanstvo'- predhodno- ponasalo kao jedan najvulgarniji bezkicmenjak.
Mira ima jak karakter i to je jedan razlog da se ona progoni. Ne dozvoljavaju joj da se vrati u zemlju , jer se boje od nje. Toliko je jasno.
Препоруке:
8
3
78 среда, 15 јануар 2014 01:13
boban
Slavomir Srpski @@ da dodam: "Nije vazno gde ide profit" se moze primeniti samo u slucaju kada dodje stranac u Srbiju,sam izgradi fabriku,zaposli radnike I skoro svu proizvodnju izvozi.Onda je dovoljno da samo placa plate I doprinose.Ali da nam stranac prodaje ono sto smo mi sami vec proizvodili za nasu svakodnevnu upotrebu (pivo,cement,cigare,ulje...) to je ravno samoubistvu.
Препоруке:
9
1
79 среда, 15 јануар 2014 02:23
bog dano vic
kad su prestali da post]eradnicki autobusi besmisleno je pricati o drustenoj strukturi bez baze nema nadgradnje ne moze se vecno ziveti na kredit od tudjeg rada
Препоруке:
2
0
80 среда, 15 јануар 2014 02:37
SERBON
Jako dobar tekst! Pogadja sustinu problema objaznjava uzroke i tok dogadjaja u ekonomskoj politici Srbije! Narod treba da kazni krivce, a to je vlast od 2000 god naovamo za sadasnju agoniju u Srbiji za predaju Kosmeta i za dovodjenje Srbije u kolonijalni status u odnosu na EU i SAD.
Препоруке:
6
0
81 среда, 15 јануар 2014 04:03
Србенда
И поред тога што је Коштуница препустио велики дио финансија Динкићу, и поред тога што је Павловић смјењен за 3 мјесеца ипак је чињеница да је у његово доба БНД растао, плате су такође порасле.
СВЕ ЈЕ ОБЈАСНИО ИСТИ ТАЈ ПАВЛОВИЋ У ЈЕДНОЈ РЕЧЕНИЦИ:
ЂИНЂИЋ КРАЛО СЕ 50/50%,
КОШТУНИЦА КРАЛО СЕ 20/80%
ТАДИЋ КРАЛО СЕ 80/20% од онога што је улагано.
Препоруке:
3
4
82 среда, 15 јануар 2014 09:04
Srđan R
Da li gospodin Pavlović ima ikakav bolji plan od usmeravanja nečije mržnje prema nekome? Ne bi ni slučajno bilo poželjno pokušati usmeravanjem pameti prema određen mržnjom? Autor traći očigledni istraživački talenat da bi mu najdalji domet bio da preusmerava mržnju.
Препоруке:
3
12
83 среда, 15 јануар 2014 09:50
Да нису прекували жабу?
Није СМ био крајњи циљ 2000те него рушење комплетне државе Србије. Завереници су преврат извршили силом по сценарију и налогу споља. Корумпиране власти, судство и војска су ћутали, полиција је издала, запаљена је Скупштина, Динкић је са машинком ушао у НБС. Све што држи државу је парализовано и затим уништено, банке, СДК итд. Држави су изукли тле под ногама, де факто је престала да постоји и похлепне хорде на челу са хунтом почињу пљачку у општем хаосу (Коштуница про форме председава).
Пошто "стручњаци" нису имали појма како да одрже макар привид државе Динкић "унајмљује" стране банке и практично се даје држава на управу. То наравно кошта и тако је све до данас.
Да су закупци бар били поштени, него су се здушно укључили у општу отимачину и нечасне послове удружени са новим власницима Србије - тајкунима, корумпираним политичарима и свакако менторима.
Даље је познато, лажи су све веће, а народу и држави све горе. Кажу спрема се и трећи светски, само да повод не крене одавде!
Препоруке:
9
1
84 среда, 15 јануар 2014 11:48
novica
Um caruje snaga klade valja.
Препоруке:
2
0
85 среда, 15 јануар 2014 13:14
Crnoje 5. dio
10) Zamislite sad slucaj da je tajkunovo preduzece povezano sa nekim od drzavnih, i da se na osnovu drzavnih garancija koje je dobilo to drzavno preduzece, u poslovanju sa njim prelio dio drzavni garancija (soft budget constraints) na tajkuna,koji je taj profit iznio iz zemlje i registrovao offshore kompaniju, da bi onda poslovao sa drzavnim i svojim preduzecem kao 'strana firma',koja zbog toga dobija poreske olaksice od drzave pri zaposljavanju i otvaranju grinfild investicija itd. Istovremeno se taj isti profit, koji je tajkun iznio iz zemlje sada tretira kao "dug" koji je tajkun pozajmio od sebe (njegove strane firme), a koji on sada prebija i umanjuje sebi poreze u Srbiji. Istovremeno je u ugovorima sa tim 'strancem' on jasno ugovorom ogradio da se u sporu izmedju njegove dvije firme arbitraza vodi u inostranstvu, te da nista ne podlijeze domacem zakonodavstvu. Zbog ovakvih radnji g.Pavlovic ne moze da tvrdi (ne zna) da u tim strancima nema bar 50% tajkunovih offshore firmi...
Препоруке:
3
1
86 среда, 15 јануар 2014 15:43
брм
веома озбиљан текст...
како ли се презивају ти "странци" власници фирми на Кајманским и другим острвима
Препоруке:
7
6
87 среда, 15 јануар 2014 19:40
Crnoje. 6 dio
11) Vlasnicka struktura ili porijeklo imovine ("beneficial ownership") u mnogim offshore destinacijama nije zakonski obavezan da se prikaze u godisnjim finansijskim izvjestajima, ili na zahtjev drzave interesenta, koja se interesuju o pojedinim osobama i njihovom imovinskom stanju, jer se to definise u bilateralnim sporazumima offshore destinacije sa drzavama pojedinacno, a Srbija skoro da nema nijedan bilateralni ugovor sa offshore drzavama. Sve i da ih ima, veoma je tesko doci do takvih informacija, jer onda niko ne bi krio novac u njima, nego tamo gdje se takve informacije ne daju tako lako. Tek je nedavno US finansijskim kaznama i drugim mjerama uslovila pomenuta ovdje Kajmanska ostrva, da ce morati da potpise takav jedan bilateralan ugovor sa US kojim ce se obavezati da prikaze za svakog US poreskog obveznika tacno sta ima na svoje ime u njihovim bankama. Ali taj bilateralan ugovor ne vazi za Srbiju ili neku drugu zemlju, nego samo za USA. Otuda je nemoguce znati ko je "stranac"!
Препоруке:
3
1
88 среда, 15 јануар 2014 19:55
Crnoje 7. dio
12) Otuda je po meni besmisleno razdvajati prave zapadne strance od nasih 'stranaca', jer oni u stvari i jesu za nas "stranci", cim su se udruzili sa strancima, kako da pokradu srpski narod i zemlju u kojoj zive. Istovremeno, da im Zapad nije pokazao i omogucio pljackanje Srbije, ono bi bilo mnogo teze i sporije, nego ovako, kad nasi stranci odu kod zapadnih stranaca, koji ih upute na offshore strance, i pljacka onda moze da pocne, bez ikakve mogucnosti da vi i ja ili drzavni organi saznamo sta se radi, i kako i koliko se krade. Istina je tek izasla na vidjelo, kad je pocelo da boli i ove koji su organizovali tu istu offshore kradju, pa je zbog tih mahinacija budzet u mnogim razvijenim i bogatim drzavama ostao skoro prazan. Da bi u Srbiji saznali istinu moraju ovi pravi stranci da dignu ruku od nasih stranaca, i pokazu ko je kako i koliko krao za sve ove godine. Merkelova je nudila informacije mnogim drzavama, kada je jedan bankar-zvizdac nedavno otkrio million svajcarskih racuna...
Препоруке:
4
1
89 среда, 15 јануар 2014 20:09
Crnoje
13) Za kraj ove moje price, kako to g.Pavlovic kao advokat zamislja da je moglo da se uradi bolje i drugacije, ako Srbija i njena sudska praksa jos uvijek nemaju pri tuzilastvu nijednog finansijskog (forensicara) vjestaka, koji bi bar donekle omogucio da se krene sa mrtve tacke u potragu za domacim i stranim "strancima" koji opljackase sve do gole koschice u majchici Srbiji, i sire?!Zato sam iznad i napisao da su tajkuni krivi za gotovo sve danasnje problem u Srbiji: od zakona koje su prilagodjavali svojim potrebama i kradjama, preko politicara koje su sami podizali i uzgajali za svoje potrebe i interese, do podanicke elite koju su uz pomoc zapada sve ove godine kalupili i prilagodili svojim interesima, te na kraju, do toga da su citavu srpsku privredu (pre)usmjerili ka svojim lopovskim potrebama i zapadnim interesima. Da bi sve ovo popravilo i stavilo na prave noge treba jedna REVOLUCIJA, koju ce Vuchic i Dachic da osujete ovim ja-tebi-serdare-ti-meni-vojvodo ceprkanjem po povrsini.
Препоруке:
3
1
90 среда, 15 јануар 2014 20:09
Jasna*@Boban
Da Bobane u pravu si,kada pitas kako profit nije vazan ,ali DOSovci zaista tako misle,(kao "Slavomir Srpski iz DSSa) ,da profit nije vazan ,i da je dovoljno samo sto ce stranci ,ili domaci kapitalisti svejedno, uplacivati porez u budzet i da cemo od toga ziveti!
Препоруке:
1
3
91 среда, 15 јануар 2014 20:21
Jasna*@Peter RV
Ne kazem da je to Seselju smrtni greh,vec samo da on nije bio protivnik neoliberalnog kapitalistickog modela,koji je uveden u Srbiju.Jedini protivnik tom modelu je bio Milosevic.Sigurna sam da je i Vucic mnoge svoje "ideje"o ekonomiji pokupio od Seselja.Za Miru ste potpuno u pravu.Zena ,jak karakter ,ima svoje (levicarske)ideje od kojih ne odstupa,siguran recept da je mrze u Srbiji.Bolje bi prosla da je cutala i izigravala domacicu,kao npr Ruzica Djindjic,koja je od domacice zavrsila sa velelepnom vilom na Dedinju i pozamasnom imovinskom kartom ,o kojoj sme samo da se suska u Srbiji.
Препоруке:
5
1
92 среда, 15 јануар 2014 20:43
Slavomir Srpski, @Boban
Pa profit je taj visak vrednosti koji bi trebao da se ulaze u dalji razvoj maticne zemlje ili da se trosi u zemlji I time potpomaze druge grane privrede.


Vi Bobane jos zivite u soc-samoupravljanju a n u savremenom kapitalistickom svetu, gde je pravo svako pojedinca da zaradjene pare na koje je platio sve poreze i dazbine ulozi i potrosi kako hoce. Da li ste vi slobodni da od svoje zaradjene plate (posle svih poreza i doprinosa) kupite kucu i auto od oga zelite i gde zelite? Ili hocete da vam to drzava overava, koje mozete kupiti i gde cete kupiti i gde mozete da idete na letovanje.

Sa takvim komunjarskim nacinom gledanja, pala bi u blatu sva ljudska osnovna prava, i to bi bio oblik diktature.

Vidite, o tome koliko cete vi od svoje plate izdvojiti da bi ulozili u svoj licni biznis, treba da bude vas motiv i interes. A drzava da vam ponudi uslove gde je bas VAMA korisno da ulozite u proizvodnju, jer bi time imali vecu zaradu.
Препоруке:
3
4
93 среда, 15 јануар 2014 20:51
Slavomir Srpski @Jasna*
(kao "Slavomir Srpski iz DSSa) ,da profit nije vazan ,i da je dovoljno samo sto ce stranci ,ili domaci kapitalisti svejedno, uplacivati porez u budzet i da cemo od toga ziveti!


Pa vi ste smesni! Kako nije vazan profit? Znaci za vas nije vazno ni koliko dobijete neto-zaradu u koferti na kraju meseca (sto je licni profit svakog ko radi)?

Smejurija, osim da imat boljsevicke zenice za gledanje.NARAVNO da drzava zivi,daje neophodni servis gradjanima (zdravstvo, sudstvo, policija i td..) od POREZA i nameta.Ona ne treba posle placanjha svih tih poreza da ulazi u vasu kucu i da gleda da li ste kupili kartu za letovanje za Grcku ili za Kopaonik,ili da li cete kupiti letnju kucu na moru ( a njega ovde nema).To je vas interes i motiv, kao i to koliko cete od svoje ustedjevine (posle placanja svih poreza i nameta) onda recimo da ulozite u gajenje svinja ili kukuruza!Drzava treba samo da poreskom politikom FAVORIZUJE ulaganje u proizvodnju u Srbiju,nego recimo u nekoj drugoj.
Препоруке:
3
2
94 среда, 15 јануар 2014 21:01
Slavomir Srpski @ Boban
Po tvojoj logici je u redu prodati sve njive Srbije strancima , samo ako oni placaju traktoriste I poreze,to je dovoljno za Srbiju da puni budjet.


Ne budite nekorektni i zlonamerni da mi u usta stavljate ono sto NE napisah. O vasoj "logici" mozete da raspravljate,ali ne da interpretirate moju bez argumenata.

Ne moze se zemljiste tek tako prodavati strancima, ni u drugim drzavama, pa ne vidim zasto bi se moglo samo u Srbiji.Ali ako stranac dojde i ULOZI sloj novac zaradjen u nekoj drugoj drzavi OVDE,zasto onda deo prihoda,posle placanja poreza i nameta,ne moze da izveze tamo odakle je dosao? Pa kada bi vi recimo kupili jednu fabriku u Nemackoj, da li bi vam bilo prijatno da vam Nemacka spreci da profit koji ste ostvarili SVOJIM novcem, jedan deo povratite i kupite sebi kucu u BGD?Vi biste takvim suludim cinom blokirali bilo kakva ulaganja STRANOG kapitala u Srbiju,sto bi bilo porazno,bas kada imamo potrebu za to jer svog novca NEMAMO a imamo potrebu za radna mesta.
Препоруке:
3
2
95 среда, 15 јануар 2014 21:12
Slavomir Srpski, @interes za ulaganje
Za modernu demokratsku drzavu nije vazno etnicko poreklo ili drzavljanstvo vlasnika proizvodnje. Da li je on Srbin, Francuz ili srpska dijaspora u modernoj ekonomiju po kojoj zivi sav svet to nije bitno, ukoliko postoji sloboda kretanja kapitala i osoba, i dakle i ulaganja novca u proizvodnju. Naprotiv, posto je Srbija u mnogo goroj situaciji (jer nema novca a bezaposlenost ogromna), najveci interes Srbije je upravo da privuce strani kapital da ovde proizvodi i otvara radna mesta. Time bi se punio budzet drzave ali plate i penzije za ljude koji bi nasli novi posao.

Dakle bas za Srbiju je bitno da kapital ovde moze biti privucen i podstaknuta proizvodnja. Ukoliko zatim onaj ko ulozi milione evra da otvori proizvodnju godisne o=stvari profit od 7% (sto je dosta dobro), pa vidi da mu se ISPLATI dalje povecanje proizvodnje, zasto bi taj ovac negde drugde ulagao umesto ovde. Dakle drzava treba samo da obezbedi povoljni ambijent za ulaganja, za strance, domace ili za srpsku emigraciju!
Препоруке:
3
0
96 среда, 15 јануар 2014 21:41
Jasna*@Slavomir srpski
Dobro ,da budem preciznija ,vas citat"nije vazno gde ide profit",a vazno je itekako i gde ide profit.U socijalizmu ide u budzet ,a u kapitalizmu u privatne ruke(na kajmanska i sl.egzoticna ostrva).
Препоруке:
3
4
97 четвртак, 16 јануар 2014 00:19
ел нињо
Crnoje@

човек лепо објасни да се ради о погрешном политичко-економском концепту, а ти све пребацујеш на оф-шор компаније и домаће лопуже. несхватљиво замлаћивање.
Препоруке:
4
4
98 четвртак, 16 јануар 2014 02:08
Срђа @Reddy @Drago
Тачно је Реди да текст има за циљ разрешење домаћих криминалаца и пребацивање одговорности на неименоване странце који, чак и да су учествовали у дизајну ове квазитранзиције, нису ти који су свој потпис стављали на одлуке и за то добијали плату од народа.

Али ко су Драги ту криминалци и откуд то да они за кормилом Србије?
Па то су исти они који са Брозом пушкама упали на туђу имовину ради пљачке и отимачине. Исти они којима није на памет падало да врате отето, него су украдену робу продавали.
Препоруке:
3
6
99 четвртак, 16 јануар 2014 02:20
Срђа
1. приватизација у целини је само мањи узрок лошег економског стања...

Потврђујем. Правих узрока је два:
Потемкинова економија СФРЈ и континуитет хохштаплера на власти.

2. и да није било... (приватизација) би у највећој мери допринела лошем економском стању

Приватизација или успостављање имовинских права има за циљ успостављање економије, реалне а не имагинарне и као таква значи полазак од нуле.

3. главна пљачка је била у корист странаца

Не, него у корист хохштаплера.

4. оно што су тајкуни опљачкали поделили су са политичарима

Хохштаплерај.

5. наравно да је корупције у приватизацији било... мања него у другим областима.

Ако се под корупцијом подразумева одступање од жељеног или наведеног циља и ефекта, што се под корупцијом обично у Србији подразумева, онда је била свеприсутна у транзицији.

6. ... односно власт није крива...

Власт је кривац и корисник број један!
Препоруке:
4
5
100 четвртак, 16 јануар 2014 02:25
Срђа @Drago
О правилном управљању пензионим фондовима


Ни пензиони ни било који други фондови не постоје на овом простору од Другог светског рата, тј. од када су бандити преузели власт. Лоповлук није начин да се капитал акумулира јер...

Како дошло - тако и отишло!
Препоруке:
3
4
101 четвртак, 16 јануар 2014 11:50
Vladimir Dž
"Za većinu zemalja u razvoju ovi poreski rajevi su u stvari katatastrofa. Razlog zašto su katastrofa je taj što se preko njih omogućuje ogroman odliv kapitala iz zemalja u razvoju u poreske rajeve. I u mnogim slučajevima se taj kapital nikad ne vrati. Procenjuje se da na svaki dolar pomoći koji uđe u Afriku, najmanje 10 dolara iziđe ispod stola... Ono što oni rade je da se omogući kapitalu, koji je kreiran u jednoj zemlji, da se prebaci u drugu i akumulira tako da on bude koncentrisan u rukama vrlo male elite....Ako nastavimo ovako, pojaviće se novi selekcioni mehanizmi između država, između rasa, među religijama, između onih koji mogu da koristi resurse i onih koji ne mogu da koriste, između onih koji su korisni i onih koji to nisu." - Iz filma Let's make money.

Procenjuje se da na off shore računima stoji nekoliko desetina hiljada milijardi dolara. To je mrtav kapital odliven i skoncentrisan u nekoliko off shore rajeva. Koja logika stoji u koncentraciji ovolikog mrtvog kapitala?
Препоруке:
4
0
102 четвртак, 16 јануар 2014 11:52
Vladimir Dž
Zdrave ekonomske pameti tu nema, već je pozadina u mračnoj političkoj strategiji. Postaviti mehanizam za rastakanje globalnog ekonomskog sistema i urušavanje nacionalnih država. Igra se na kartu da u svakoj državi uvek postoji dovoljan broj ljudi koji kad se domognu ekonomske moći da će oni uvek slediti svoj egoizam i svoj kapital plasirati tamo gde je povoljnije. Ovo neminovno dovodi do mešanja kapitala i brisanje granica. Ovo je krajnji kolonijalizam - globalni neofeudalizam.

Moja osnovna zamerka tekstu što ovo nije stavio u širi istorijski kontekst. Naš primer nije jedinstven već je širi i on se sprovodi vekovima. Postaviti parazita u utrobu domaćina i tako ga kontrolisati. Ako domaćin počne da se buni, da mu je loše, skrenuti pažnju na sve drugo sem na parazita. Okrivljuju se uvek prvo domaći lopovi.

Pojedinci poput @Reddy nam sole pamet da su to naši bogataši. Naivno nam sugeriše da su oni glavni krivci.

Autor je lepo identifikovao parazita u nas- strani bankarski sistem.
Препоруке:
3
0
103 четвртак, 16 јануар 2014 15:15
Dragan Cvetkovic
Sta reci osim jedne reci koja ce opisati sve VELEIZDAJA
Препоруке:
1
0
104 четвртак, 16 јануар 2014 17:30
Петер РВ
@Јасна*
Не разумијем како можете дати -манипулацијама једног вулгарног опортунисте, Вучића, -достојанство неких "идеја". Постоји ли још увијек неко ко вјерује да овај човјек ради за добробит Србије, а не извршилац наређења које долазе споља?
Што се тиче Шешеља, морамо му дат "benefit of the doubt" све док је затвореник ( баш тог ' нео-либерализма'!) јер је он био само један од оних који су се занијели исувише са 'анти-комунизмом' да би увидјели лошу страну капитализма. Нео-либерализам има доста предности за велике земље са снажном економијом, којима национални идентитет није угрожен- што сигурно није случај Србије!
Мислим да је Шешељева грешка његово претјерано уважавање Срба и Србије.
Његови позитивни некомпромисни ставови према ЕУ и најтјешњом сарадњом са Русијом, међутим, далеко преовлађују његове евентуалне "идеолошке грешке".
Препоруке:
2
0
105 четвртак, 16 јануар 2014 18:24
сељак беземљаш
Тако се завршава сиромашка лудорија.
Дубљим укопавањем у оно из чега је хтела да побегне.
Неоколонијализам и компрадорска привреда.

Чекамо да нам стигну конци,материјал и кројеви и да шијемо.
И није ово слика из двехиљадитих.
Ово су ране осамдесете.
Дуго одлагани банкрот државе и привреде 1982.г.
Прво су "попуцале" фабрике конфекције и обуће.

Колонијални рефлекс свих одреда развијених западних земаља,радио је без грешке.
Разумем њихово огорчење настало као нестрпљење
ловца који види ловину.
А мора да пригуши нестрпљење док ловина(Србија)не искрвари.
Ми се за сада не слажемо око тога ко је Србију изнутра "кљуцао". Слажемо се да смо од две хиљадите
прихватили "ЕУ вредности".

Бити колонија, значи немати школство, здравство, културу...бити само радник који заврће и приврће
делове за разне фијате...бити роб...модеран роб.
наставак
Препоруке:
5
0
106 четвртак, 16 јануар 2014 19:36
Jasna*@Peter RV
Mislila sam na ekonomske ideje.
Препоруке:
1
0
107 четвртак, 16 јануар 2014 20:52
сељак беземљаш
наставак
Не амнестирајући никог (нисам присталица приче о 24 приватизације преко којих се пере"транзиција")
тврдим да смо "пропали" пре "транзиције".
(пример за све нека Амир Чамђић напише да ли је могла опстати "Криваја"из његовог родног Завидовића)

Транзиција је само била стихија, дакле процес ван разума јер се разумом није могао расклопити политичко- привредни механизам који је гушио сваки вид врсноће.

Парадоксално је да су тај механизам и бранили и на њему профитирали бројни непродуктивни и неспособни слојеви.

Доста је самообмањивања. Пали смо зато што смо паду склони били. Сами смо себе саплитали.
Ко нас је пале шутирао,и покрао оно мало што је било,посао је за институције.
У партијској држави оне нису постојале и не постоје ни данас. Нико их и не тражи. Нико их не жели.
Ово су времена стагнације. Декадентна фаза оне сиромашке лудорије.
Иституције су одраз слободе и врсноће.
Не иду са стагнацијом.
наставак
Препоруке:
3
1
108 четвртак, 16 јануар 2014 21:37
сељак беземљаш
наставак
Требаће нам доста памети и труда и стрпљења, да се извучемо из колонијалног положаја.
Мржња коју господин Павловић спомиње, само би одложила и успорила наш повратак.

Поред стварања институција било би добро да направимо фабрику неког једноставног производа који би могли да продајемо целом свету. Чарапа рецимо да не носимо турске.
Или масовна производња за извоз производа са којима смо пре двеста година почели да уздижемо државу.
Шљиве,свиње и ракија.
Док нам не крену чипови.

п.с. Да не варају оне који то не знају. Фабрику не чини зграда.
Препоруке:
4
1
109 четвртак, 16 јануар 2014 22:43
ЧАМЏИЋ АМИР
(нека Амир Чамђић напише да ли је могла опстати "Криваја"из његовог родног Завидовића)

Уз паметне и поштене људе у поштеном систему какав је социјализам је могла осптати него шта, јер ако се могла изградити такава каква је, у правом смислу ријечи гигант над гигантима, који је имао своје експозитуре форме у Западној Европи, у свим бившим републикама Југославије, своје пословне просторе какве дабас немају ни државне амбасаде у свијету и уз све то запошљавати петнест хиљада радника.Значи могла уз поштене људе и поштен социјалистички систем.Данас све је пропало, ових дана су и посљедњи радници истјерани на улицу, имовине "отишла на добош", "курјаци и кокошари" круже око "цркотине" о"штрћеи курјачке зубе" да је раскомадају "до кости" а "кости" и "кости ће некако појести".Ових дана је "све готово", народ је пропао.Упозоравао сам синдикалисте и давао им савјете да ураде паметну ства и прије више година, али су ме "направили будалом", одбацили и потписали фирми пропаст.
Препоруке:
2
0
110 петак, 17 јануар 2014 12:05
сељак беземљаш
Драги Амире.
Шта да ти кажем на твоју тврдњу да је друштвени систем био "поштен" само су му недостајали "паметни и поштени људи".
Нехотице тврдиш да је то била утопија.
Мени је личило на дистопију.
Хакслијев ВРЛИ НОВИ СВЕТ
Они на врху су знали како ствари стоје.
Они "доле" као дрогирани. ВРЛИ НОВИ СВЕТ

Задњи левичар је овде виђен пре уласка социјалдемократа у Раднички дом у Вуковару 1920.
Са комунистима нестају и синдикалисти.
Пре много година питао сам раднике да ли стварно мисле да синдикат треба да воде ситни мали преваранти,рођени нерадници, који мисле да је лукавство исто што и памет.
Сада им треба Скаргил који се годину дана тукао са Маргарет Тачер. Скаргила нема. Нису га радници стварали, већ растварали.
Препоруке:
3
1
111 петак, 17 јануар 2014 18:53
Peter RV
@Jasna*@Peter RV
Ekonomski poredak za jednog nacionalistu, kao Seselja, nije najvaznija stvar (ovo marksisti nikako da shvate!). Nezavisnost i oslobodjenje naroda su daleko vazniji.
Препоруке:
0
0
112 петак, 17 јануар 2014 20:26
Jasna*@Peter RV
Znam ,ali tu Seselj strasno gresi.
Ne moze ekonomska kolonija da bude slobodna ni u jednom pogledu.
Zapad je preko DOSovaca izvrsio najpre ekonomsko porobljavanje(kojem je Milosevic bio prepreka,pa su ga uklonili,nije dzabe Milosevic odrzao onaj prorocki govor) ,pa nas sad dave kao zmija zabu,moze im se!
Препоруке:
2
0
113 субота, 18 јануар 2014 00:57
Peter RV
@Jasna*@Peter RV
Sto hocu da kazem (a sto mi izgleda, ne polazi za rukom) jeste- kako ekonomija nije egzaktna nauka, u svakom njenom modelu mora se biti prilicno pragmatican.
Vidimo da Raul Kastro mijenja ekonomski sistem Kube- iz prostog razloga, jer onaj jucerasnji nije funkcionisao (stvorio je jednakost, da- ali i nemastinu!). Lukasenko, isto tako, ima namjeru da otpocne privatizaciju nekih drzavnih preduzeca, u BjeloRusiji.
Mislite stvarno da bi Seselj, ako ikad dodje na vlast, drzao kao svetu dogmu, te njegove nekadasnje izjave?
Препоруке:
0
2
114 уторак, 21 јануар 2014 01:01
Турас
Код простог народа просперира ,господине Павловићу Вучићева политика,када каже "направићу им (вам) пакао" мислећи притом на ситне нарко-дилере .Уствари он нама , Србији прави пакао . Свака будала зна да за пораст криминала-сваке врсте-крива је беда у држави .А ко нам води државу ? .Па један који да нема ЕУ подупирач био би у мишијој рупи . Сетимо се како се крио(по Берлину)када је његов шеф уз благослов тог истог Берлина покрао радикалске мандате и основао СНС. Уз прећуткивање (такође наређено са глорификованог запада)ДС ,који врло могуће улази на следећим изборима у владу са којом ће да се Србија докусури и економски и територијално. Ову земљу може да спасе устанак народа.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер