Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Fašizam više nije "ante portas", nego nam je u kući

Komentari (121) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 29 decembar 2013 00:20
Drinko Končarrević
Napokon jedan predivan, predivan tekst o našoj prosveti i obrazovanju kod nas, uopšte. Čitam pasus po pasus, zastajem, razmišljam i osećam se srećnim. Tako prosto i jednostavno a gađa u suštinu. Setili ste me jedne epizode iz biografije mog. pok. oca koji je bio oficir i profesor. Te, za neke daleke 1955 godine, moj otac je posle prve godine profesure hteo da obori celu klasu pitomaca završne godine. Načelnik je prepravio ocene, došao je drug Tito, pitomce proglasio za oficire JNA. Oni su, radosno, bacili šapke u vis a moj otac crvenu partijsku knjižicu. U istrazi koja je usledila, utvrđeno je da je namerno bacio knjižicu i dobio je veliki minus ... On je svoj stav obrazložio: "nemaju znanje za oficire, niti će to znanje ikad steći". Rekli su mu da nije u pravu... Nažalost, 91-ve ti oficiri već sa višim činovima, ostali su bez vojske, države a neki i bez glave na ramenu... Otac je "iznenada umro" 1963 g. Ovo je primer šta znači od školstva praviti igračku za nabeđene stručnjake i alave ljude.
Preporuke:
92
5
2 nedelja, 29 decembar 2013 00:45
Srbin
Bravo za tekst.
Srbi su najnapadnutiji narod na Planeti od 1990 godine, i taj napad i danas traje u raznim oblicima. U ovome periodu, glavni napadači na Srbe su NATO države, dakle države najmoćnijeg vojnog fašističkog saveza, koji su, pored uništavanja Srba gvozdenim obručem sankcija, Srbe i Srbiju UBIJALI i BOMBARDOVANjEM.

SRBI SU JEDINI EVROPSKI NAROD KOJEG SU ZVERSKI BOMBARDOVALE EVROPSKE NATO DRŽAVE, MEĐU KJOJIMA JE I NEMAČKA.

Bombardovanje Srba i Srbije nastavlja se i kroz škole, kako nam odlično prikaza autor(ka) teksta, i na sve moguće druge načine.

NATO ZVERI ORGIJAJU NAD SRBIMA I SRBIJOM.
NATO ZVERI PROVODE GENOCID NAD SRBIMA I SRBIJOM.
Preporuke:
88
6
3 nedelja, 29 decembar 2013 00:49
Marko Gay
Znaci, trebalo je da Nemacka 1941-e mirno gleda kako njen smrtni neprijatelj Britanija preuzima Balkan?

Otprilike onako kao sto je Rusija 1990-tih mirno gledala kako Amerika preuzima vas region?

Ali vidite, Hitler nije Jeljcin. Razlika drasticna.
Preporuke:
12
97
4 nedelja, 29 decembar 2013 02:24
Marko Gay
@ Srbin

NATO ZVERI ORGIJAJU NAD SRBIMA I SRBIJOM.


Kad treba glasati 2012-e, Srbi glasaju za NATO partije.

Kad se treba opredeliti 1941-e, Srbi izlaze na ulice Beograda da podrze Britansku imperiju.

I gde vi tu vidite silovanje Srbije ili orgijanje nad njom?

Gledano ovako sa strane, vise lici na iskrenu ljubav. :)
Preporuke:
18
54
5 nedelja, 29 decembar 2013 02:24
straight
Ako vec ulazis u ozbiljnu politiku Marko , definisi koje su to vase "gej" teritorije? Za Srbiju kazes "vasa" , dakle koja je to "tvoja" teritorija?
Preporuke:
46
2
6 nedelja, 29 decembar 2013 05:13
Marko Gay
@ straight

Razlog je mnogo jednostavniji nego sto pretpostavljate. Srbiju i Balkan ne zovem "moj region" jer ne zivim tamo, nisam roden tamo, i nemam drzavljanstvo Srbije niti kakve druge balkanske zemlje.

Uostalom, da se obracate Mongolcima, da li biste Mongoliju zvali "moja zemlja"?
Preporuke:
7
35
7 nedelja, 29 decembar 2013 07:41
Sinisa Bogdanovic
Izvrstan tekst! Ne bih nista dodao!
Preporuke:
37
2
8 nedelja, 29 decembar 2013 08:48
...
Odličan članak. Međutim, dodao bih sledeće.
"Quo Vadis Srbijo! Zašto si izdala svoju decu? Baš naprotiv, sopstvena deca su izdala Srbiju[/b]. Ona to čine već kroz tri generacije.
"udruženja ''Spasimo decu – spasićemo Srbiju''. Naziv udruženja morao bi da glasi "Spasimo Srbiju - spasićemo decu". Ogromna većina ljudi, kada razmišlja o deci, smatra da je osnovno da im pruži materijalne uslove. Međutim, dobro uhranjeni hedonisti, koji ne poštuju nikoga, koji ne veruju ni u šta, koje ne zanima ništa osim zadovoljstava nižeg reda - ne mogu da spasu Srbiju. Oni koji odrastaju kao apatridi neće ni znati šta je Srbija("Nema ovde ništa, brate, palim odavde, znaš, brate, ono, znaš ono")
Preporuke:
52
4
9 nedelja, 29 decembar 2013 09:28
thinking maize
Uzgred da primetim, Vrbas je, slično Crvenki i Apatinu, pre 2-og svetskog rata bio naselje pretežno naseljeno nemačkom nacionalnom manjinom, koja se tokom tog rata pokazala ne samo NELOJALNOM, već i DIREKTNO i to skoro 100% KOLEKTIVNO IZDAJNIČKOM, pa je na osnovu ZAKONA, koji je bio skoro ISTI u celoj Istočnoj Evropi, jednostavno PROTERANA oduzimanjem DRŽAVLjANSTVA tim Nemcima, a zapravo NACISTIMA! Proterivanje te IZDAJNIČKE POPULACIJE je PRAVNO REŠENO sporazumom Tito-Brant iz 1974, kad su ti IZDAJNICI materijalno obeštećeni!? Ovo što ovaj "profesor" nemačkog, inače Mađar po nacionalnosti (sic!) jeste ZAOBILAZNO PRAVNO NASILjE, eda se ta deca NE BI BUNILA kad im od iduće 2014 POTOMCI tih ISTIH PRAVNO PROTERANIH i PRAVNO OBEŠTEĆENIH Švaba pojave i počnu BUDZAŠTO da KUPUJU ZEMLjU, a njih PRETVARAJU u SLUGE! Jer, ZA PRETPOSTAVITI je da će OTPOR takvom scenariju biti NAJVEĆI baš u BIVŠIM NEMAČKIM, sredinama u Vojvodini, koje su SADA naseljene Srbima poreklom iz krajeva POSEBNO STRADALIH u WW2!?
Preporuke:
51
5
10 nedelja, 29 decembar 2013 10:29
Fasizam je i u komentaru Marka Gaya!
"Znaci, trebalo je da Nemacka 1941-e mirno gleda kako njen smrtni neprijatelj Britanija preuzima Balkan?
Otprilike onako kao sto je Rusija 1990-tih mirno gledala kako Amerika preuzima vas region?
Ali vidite, Hitler nije Jeljcin. Razlika drasticna." Citirao sam celi komentar Marka "Gaya", koji je cist izraz fasizma! To je hvalospev Hitleru - i administrator nije smeo takav tekst pustiti! Inace me ne cudi da jedan "gej" tako pise, jer je "gej"-ikonografija po mnogo cemu cista kopija nacisticke ikonografije: ista ljubav za kozne uniforme, ista zestina, isti fanatizam, i isti zar sa kojim se progone svi koji ne misle kao oni, tj. nacisti onda, "gejevi" danas. Iz te price iskljucujem homoseksualce koji slede zov svoje prirode, ali ne podlezu opakoj "gej"-ideologiji! Najzad, tu ideologiju sire i neki koji uopste nisu homoseksualci, jer je ta ideologija pomaze u satiranju naroda i drzava, Srbija je najbolji primer, ona je pravi eldorado za "gejeve" u politickom vrhu!
Preporuke:
60
2
11 nedelja, 29 decembar 2013 10:36
MJ
Po broju komentara na odličan tekst koji postavlja važno pitanje- zašto država ukida učenje ruskog jezika, lako može da se dođe do odgovora. Ljude to pitanje uopšte ne interesuje. Tekst o nekom političaru izazove stotine komentara, tekst o partizanima i četnicima hiljade komentara, a tekst o ruskom jeziku i kulturi izazove desetak komentara. Opstanak Srbije ne da nije realan, nego više nikome nije ni potreban.
Preporuke:
38
8
12 nedelja, 29 decembar 2013 11:13
Forever Jang
Izvanredan tekst i izvanredna ideja da napokon počnemo da spašavamo svoju decu. Podvukao bih sledeće:
Mic po mic ''da se Vlasi ne dosete'', to jest Srbi i Rusi, u školskom sistemu Srbije je skoro stopostotno, pre svega izguran, zatim izbačen, a zatim i zakonom zabranjen ruski jezik.

E za ovo možemo samo kriviti Ruse. Ako se Srbija nije mogla odupreti nemačkom pritisku, tu je Rusija morala da nam pomogne, ako ne zbog nas ono zbog sebe same. Isto tako kao što Rusija mora da nam pomogne da otvorimo jedan TV kanal koji će širiti istinu i rodoljublje. Nemojte mi reći da to Rusija ne može!
Preporuke:
39
3
13 nedelja, 29 decembar 2013 11:14
koviljka novi sad
Radim u skoli i ovo je toliko tacno. na zalost prosvete
Preporuke:
48
1
14 nedelja, 29 decembar 2013 11:19
ANA
@... (tri tačke)
Pročitajte ponovo tekst i shvatićete da se autorka upravo bori na za konformistički, nego za duhovni spas dece u Srbiji. Kad se tako spase deca, njihov duh kada se spasi onda će i Srbija biti spašena.
Ako učenici (deca) ne znaju za Šumarice, nisu kriva deca, nego odrasli.
Ona ne optužuje đake koji fašistički salutiraju nego odrasle koji su im isprali mozak i doveli ih u ovu situaciju.
Ona je u pravu. Decu treba spasiti, da bi spasili Srbiju ... samo ima li među odraslima dovoljno spasilaca - pitanje je na koje odgovor nije poznat, ali se moramo boriti da ih bude!
Preporuke:
36
5
15 nedelja, 29 decembar 2013 11:31
fristajlo
Škola bi morala biti mesto s autoritetom i idealom utvrđenih moralnih pedagoških i socijalno adekvatnih i pravih merila vrednosti

To bi bilo tako da je nadgleda i organizuje država sa autoritetom, utvrđenim moralnim vrednostima, socijalno adekvatnim merilima.
To smo ukinuli, jer smo umesto socijalizma, koji je te kriterijume imao- izabrali kapitalizam, uvežen sa zapada.
Sad imamo "Bolonju".
Odličan tekst; autorka je svoju dušu spasla.
I njoj i nama ostaje da čekamo neke događaje koji će nas vratiti tamo- gde treba da budemo, a ne gde nas najgori uguraše.
Preporuke:
31
3
16 nedelja, 29 decembar 2013 11:53
Vasilij Avčinjikov
Tekst gđe Tmušić-Stepanov je pun istinskog bola, ali i zbrkanosti pojmova. Fašizam je fašizam (italijanski), a nacizam: nacionalsocijalizam. Komunistima, pod čijom vlašću se i gđa Tmušić vaspitavala, nije odgovaralo da se pominje nacizam i objašnjava onaj drugi deo njegovog imena, pa su sve bacili na gomilu i to nazvali “fašizmom“ (izbegavajući nezgodno pominjanje socijalizma), namerno ostavivši u glavama vaspitanika galimatijas. Nemci nisu bili fašisti – nego nacisti. Ja sam osam godina (pod obavezom – u onom vremenu!) morao “učiti“ ruski, a da mi ruski slučajno nije bio prvi jezik (dete sam “Belih“ izbeglica iz Rusije) kojim sam govorio pre srpskog – od onog ruskog “naučenog iz elitne“ beogradske gimnazije (smejurija od bednog kvaliteta nastave), ne bih mogao ni da beknem na ruskom. To se odnosi i na gimnazijski engleski (bez privatnih časova: ništa). Ruski mi u profesiji (lekar) nije ni najmanje koristio – a engleski itekako. Pa – vidite šta ćete izabrati za svoje dete.
Preporuke:
28
13
17 nedelja, 29 decembar 2013 11:58
Rado
Da se čovek zaprepasti kada pročita ovaj tekst šta nam se sve ne radi na "PROMENI SVESTI", zatiranju srpskog identiteta, istorije, tradicije. Nije izgleda Hitler bez razloga prvu bombu bacio na Narodnu biblioteku Srbije. Jeste, bio je ludak ali oni oko njega su znali šta prvo treba uništiti jednom narodu da bi zatro njegove tragove, podjarmio ga i pretvorio u koloniju. Sadašnja Nemačka to radi još perfidnije. Imamo na delu "nemačku Evropu". Može im se kada ima ko u Srbiji da radi za njih. Ovaj tekst bi trebalo umnožiti i dostaviti svakom ministru, poslaniku, SANU, svakoj osnovnoj i srednjoj školi, svakom univerzitetu. "Bastilja" bi ga mogla u delovima uneti u svoj program.
Preporuke:
30
2
18 nedelja, 29 decembar 2013 12:04
SuperBad
Autor bi mogao da se zapita kako se to desava u zemlji u kojoj su na vlasti bivsi komunisti,njihovi direktni potomci i ideoloski naslednici.Da li vazi omna narodna -Komunisti i fasisti ,isti,isti?
Preporuke:
13
10
19 nedelja, 29 decembar 2013 12:05
Srbin
Za "Marko Gay"
NE MOGU SE ZLOČINI BRANITI LAŽIMA, kao što ti činiš u svome odgovoru.
Kad se treba opredeliti 1941-e, Srbi izlaze na ulice Beograda da podrze Britansku imperiju.

Ovo je LAŽ i istovremeno metod kojim imperijalno-fašistički Zapad nastupa u osvajanju Planete.
1)"Izašla" je SAMO grupa "Srba" da "podrži Britansku imperiju". Ta grupa NE može predstavljati narod, ne može predstavljati većinu Srba. To što činiš je LAŽ i MANIPULACIJA.
To i jeste suština "demokratije" Zapada, da za svoju propagandu koriste grupe svojih plaćenika PROTIV OGROMNE VEĆINE NARODA koga te plaćene grupe "predstavljaju". Zato je termin "demokratija" postao sinonim za pojam NATO fašizma, ZVERSKOG FAŠIZMA.
Da ne navodim da je grupu "podržavalaca" Imperije platila Imperija, što je danas poznato.
Što se tiče ZVERSKOG ORGIJANjA NATO država nad Srbima, pa to teče neprekidno od sankcija, bombardovanja,haškog tribunala, OKUPACIJE,LAŽNIH IZBORA,propagandnog terora i neslobode,...
Preporuke:
32
1
20 nedelja, 29 decembar 2013 12:10
Broj jedan
''edukacijom populacije i njenom evaluacijom sa sve silabusom i ostalim novokomponovanim prosvetnim idiotarijama''
Strane reči i izrazi vrlo često služe prikrivanju prave suštine označenog pojma. Vrlo često se i gube prava značenja reči usled tog procesa.
U potpunosti se slažem sa iznesenim stavovima od strane autorke.
Samo bih htela da dodam da sam primetila da izraz "edukacija" tj. obrazovanje jeste ustvari kodna reč za indoktrinaciju tj. za proces (ne)nasilnog usađivanja ideja ili stavova kod određene osobe i sve to sa izostankom kritičkog preispitivanja onoga što je naučeno. Kad u jednom tekstu postoji veliki broj stranih reči i izraza, a onaj koji je to napisao se ne trudi da to prevede na normalan jezik, taj je, bez sumnje, ili nadmen (što bi rekli pomenuti "prepotentan) ili je glup. Često bude i oboje od pomenutog.
Preporuke:
28
4
21 nedelja, 29 decembar 2013 12:38
...
@ANA
autorka upravo bori na za konformistički, nego za duhovni spas dece u Srbiji."


Shvatio sam. I mene brine ovo drugo, što ste sami rekli:“ ima li među odraslima dovoljno spasilaca - pitanje je na koje odgovor nije poznat“. Naravno da ćemo se boriti; ja, na primer, ovog trenutka pre svega treba da pobedim sopstveni pesimizam.
Preporuke:
25
0
22 nedelja, 29 decembar 2013 13:44
Marko Gay
U svakom ratu obe strane ubijaju ljude i cine "zverstva". Kolicina toga ne zavisi od moralnih kvaliteta i ludila zaracenih strana, nego od vojnih potreba. Defilovanje lesevima ne sluzi da vam otkrije istinu, nego UVEK da je prikrije.

Evo npr, neko je ovde pomenuo da je Hitler bombardovao Beograd. Ali je zaboravio da kaze da je jos neko bombardovao Beograd tokom Drugog svetskog rata i pobio mnogo srpskih civila.

Ovakve poluistine vas drze u ropstvu: necete se osloditi dok god verujete u lazi o Staljinovom gulag sistemu kao o monstruoznim fabrikama smrti.
Preporuke:
11
20
23 nedelja, 29 decembar 2013 13:53
SM.
Potpuno se slažem sa autorkom.Napisan je tekst koji mami osmeh optimizma,ali i nekog unutrašnjeg revolta.Ako imamo profesore,kao taj gospodin iz Vrbasa da nam obrazuje decu,e onda smo....?
Da imate mogućnost da postavljate dužnostnike u zemlji Srbiji,dali bi bili predsednici vlada Cvetkovići,Dačići,Vučići,a ministri G.Knežević,Ž.Obradovim,Mrkić,Dinkić i ostala kompanija?Da predsednik države bude okrivljen za kupovinu diplome,a da se stvar nerasčisti to je nečuveno.
Preporuke:
19
0
24 nedelja, 29 decembar 2013 14:09
Stanic Milan
Da,to je to!Najzad da neko otvoreno progovori o povampirenju fasizma koji je dobio pravo gradjanstva u R. Hrvatskoj,a u prikrivenoj formi javlja se u svim otcepljenim republikama.Da ne izostavim komentar M.Gay - ocito taj gosp.ima problem; jer se kod njega ne radi samo o hormonalnom fiziloskom kosmaru u organizmu,nego i u mentalnom sklopu.

Kako prepoznati fasizam kao ideologiju:
- ultranacionalizmu,
- rasizmu,kao koncentrisanom izrazu"iskljucivosti i prava jaceg,"
- jakoj drzavi i panteizmu,
- militarizmu kao osnovnom drustvenom odnosu,
- ekspanzionizmu(borba za zivotni prostor ili Lebensraum)
- antikomunzmu i antileberalizmu,
- idolatriji i obozavanju vodje i apsolutizacija fasitickog poretka
- totalitarnoj drzavi i zatiranje bilo kakve demokratske forme.Govoreci o parlamentarnoj demkratiji,Hitler istice,da "ove parlamentarne vaske razvile su besramnu vestinu laganja"
- ideoloski apsolutizam.Ovo je nabacano u fragmntima da bi se lakse prepoznao fasizam kao svetski poredak.
Preporuke:
7
13
25 nedelja, 29 decembar 2013 14:23
Deda Djole
Srbija je izasla iz jednog . . . izma, ali, srecom, nije usla u drugi . . .izam.

Danas zivimo u nekoj vrsti demokratije. Ona nas pomalo plasi jer demokratija je stanje sveta u kome je sve neizvesno.
Preporuke:
2
22
26 nedelja, 29 decembar 2013 14:41
Pol Korektan
Naslov i početak teksta nagovestili su da ćemo saznati nešto o fašizmu kao ideologiji koja se , zaista, sve više širi po Srbiji. Autorka je, međutim, odabrala da govori o školstvu i o proterivanju ruskog jezika iz nastavnih programa kao o manifestaciajama fašizma !?! Daleko od toga da treba ukinuti mogućnost izbora, pa ko voli ruski i želi da čita Čehova, Dostojevskog ... itd. u originalu, treba da mu se pruži mogućanost. Pragmatični pristup pitanju učenja i odabiru jezika nije na odmet. Nemački 'mora' da govori bar milion naših radnika koji su u Nemačkoj. Viđao sam primere kako naši vredni i ambiciozni ljudi u Nemačkoj tavore i rade najteže i slabo plaćene poslove zbog nepoznavanja jezika. To su činjenice, kao što je činjenica da Hitlerov jezik jeste jezik kojim su pisali Man, Breht ... i drugi Nemci antifašisti. Uz ovakve analize školstva morati bi sebe da ubedimo da, pošto govorimo srpski, da pripadamo agresorima, kako nas svet percipira... Jer to je imanentno logici ovog teksta
Preporuke:
5
25
27 nedelja, 29 decembar 2013 15:15
Stanic Milan 2
Stanic M.-g.Vasilij Avcinjikov

U prvom delu svog komentara ispravno ste teoretski postavili problem u kom razdvajate fasizam i nacionalsocijalizam.Medjutim,sluzite se podmetanjem kad je u pitanju razlika izmedju Musolinijevog fasizma i Hitlerovog nacionalsocijalizma.Dragi gospodine, i sam sam zavrsavo socijalisticke skole,pa evo sto naucih:Idejni izvori Musolinijevog fasizma su francuski sindikalizam i Sorelova teorija ,nasilja,neohegelijanski etatizam i tradicionalni tal. nacionalizam i konzervatizam.Hitler u elaboraciji nacisticke ideologije koristi Cembrlenov i Rozenbergov rasizam i antisemitizam,pangermanizam i ultranacionalizm.Hitler je elaborirao celovitu politicku koncepciju sistematizovana u njegovom delu:"Moja borba".E,sad Vas ideoloski odijum prema ruskom jeziku i favorizovanje engleskog(lekar)preprucujem hirurgiju Pirogova,da vidite u kom vremenu i prostoru otac ratne hirurgije govori o zbrinjavanju ranjenika.Covek uvek mora znati sta je,da bi znao ono sto nije.
Preporuke:
11
6
28 nedelja, 29 decembar 2013 15:23
Pol Korektan
Pol Korektan@
Broj jedan

''Kad u jednom tekstu postoji veliki broj stranih reči i izraza, a onaj koji je to napisao se ne trudi da to prevede na normalan jezik, taj je, bez sumnje, ili nadmen (što bi rekli pomenuti "prepotentan) ili je glup.(Broj jedan)''

Da li bi 'Broj jedan' mogao da nam kaže koji je to ''normalan jezik'' jer za takav nismo čuli i da nam, ukratko, dakle lapidarno, objasni kakva je to veza između nadmenosti i gluposti. Često su nadmeni ljudi izuzetno inteligentni a glupi još češće nadmeni ... pa možda postoji neka anketa o tom fenomenu? Inače zahvaljujemo se Broju jedan na ovoj rečenici - biseru logičke, mentalne i jezičke nedoslednosti.
Preporuke:
4
12
29 nedelja, 29 decembar 2013 15:33
Marko Gay
@ Stanic Milan

Pa hajde da uzmemo taj primer koji ste dali, Hitlerovu primedbu da su politicari razvili besramnu vestinu laganja.

Jel to nije tacno u danasnjoj Srbiji, kao sto je bilo tacno u pre-Hitlerovskoj Nemackoj i Austriji?

Neozbiljno je realni i veliki problem parlamentarne demokratije - kad politicari iznevere i ignorisu obecanja data na izborima - sakrivati floskulama o zlom fasizmu. Umesto negiranja problema, trebalo bi traziti resenje.
Preporuke:
10
3
30 nedelja, 29 decembar 2013 16:06
Vasilij Avčinjikov
@Stanic Milan 2: „...Stanic M.-g.Vasilij Avcinjikov. E,sad Vas ideoloski odijum prema ruskom jeziku i favorizovanje engleskog(lekar)preprucujem hirurgiju Pirogova,da vidite u kom vremenu i prostoru...“ Budi Bog s nama! Pa, Pirogov je umro negde tamo...1881 godine? Da li Vi uobražavate da se medicina od onda nije pokrenula? Da li imate pojma šta znači anglosaksonska – a šta ruska literatura u savremenim medicinskim dostignućima? Tragično... A, kad ste već toliki rusofil – zašto ne pišete makar (srpskom) ćirilicom? Ja sam kazao da školsko učenje i nivo na takav način stečenog znanja ruskog (engleskog, ili kog jezika) ništa ne vredi. Znate li da sam ja umesto profesorke ruskog (na brzinu dokvalifikovane profesorke srpskog) tokom svih 8 godina gimnazijskog školovanja u sred Beograda morao prvo da na glas čitam tekstove, jer profesorka je imala smešan naglasak? Čemu su takvi mogli da nauče svoje đake? A što se tiče praktične vrednosti jezika, ruski je inferioran.
Preporuke:
12
7
31 nedelja, 29 decembar 2013 16:15
Broj jedan
Prepoznajemo se... Vidim radi ego, radi ego... Ima nas Jugovića.
P.S.Strane plaćene pametnjakoviće i izdajnike srpskog (na)roda ne želim da udostojim svog skromnog odgovora (lol).
Preporuke:
4
7
32 nedelja, 29 decembar 2013 17:16
Srbinovski
Autorka teksta je zarobljena u prošlosti.
Nacizam i fašizam iz prošlog veka, kao ideologija trećeg rajha i fašističke Italije više ne postoji ili je u manjini.
Danas postoji samo nabildovani nacionalizam, koji možemo prepoznati kao neonacizam koji opet ima više oblika.
Recimo neonacizam više ne smatra muslimane svojim saborcima, već ''otpadnicima od bele rase i evropskih vrednosti'', dok su Hitler i Musolini sarađivali sa muslimanima, koji su im bili odani saveznici.

Pojavom Brejvika, nastaje judeo-hrišćanski neonacizam čija je glavna odlika islamofobija. Dakle to je spoj evropskog svehrišćanskog nacionalizma sa jevreskim nacionalizmom.

Rusije kao naša bratska država i najbliži saveznik ima na stotine neonacističkih grupa (imaju svoje kampove, treninge itd) i oni su najveći izvoznici neonacizma, kada su u pitanju slovenske zemlje. Ne računajući Hrvatsku čiji nacionalizam podrazumeva negovanje ustaštva.
U Rusiji je čak nacionalizovan i komunizam, pa tako imamo nacional-boljševike.
Preporuke:
7
16
33 nedelja, 29 decembar 2013 17:28
Srbinovski II
Treba biti iskren. Nemačka je zabranila svoju neonacističku stranku, koja je imala bednu podršku.
Treba biti iskren i reći da jedna Austrija ima stranku FPO, u pitanju je krajnja desnica, koju srpska dijaspora podržava, zbog antiislamskih i prosrpskih staovova lidera te stranke, recimo on je jedini Austrijanac koji je protiv nezavisnosti tzv kosova. Ponosno nosi srpsku borjanicu.

Treba biti iskren i reći da jedna takva stranka u Švajcarskoj, treća po jačini je takođe prosrpska, a čiji drugi čovek stranke, Oskar Frejzinger je član kluba književnika Srbije. Takođe obožavan od srpske dijaspore u Švajcarskoj.
Oni su jedini koji su protiv nezavisnosti tzv kosova.

Ako nas u Evropi podržavaju samo ekstremni desničari, koji su u opoziciji, da ne spominjem gospođu Le Pen, dok nas evropske demokrate ponižavaju i ucenjuju, onda šta očekivati od srpske omladine.

Naši zapadni saveznici su nas izdali, jedino Izrael lobira za RS i njima svaka čast.
Preporuke:
9
8
34 nedelja, 29 decembar 2013 17:35
Slavomir Srpski
Nerazumna profesorka pravi vecu stetu od koristi: njoj je prizivanje fasizma u Srbiju sredstvo da se bori protiv Ministarstva prosvete, sto je nakaradno, i lako onda moze da se i njen cilj diskvalifikuje ovakvim preteranim lazima. Profesor treba da zna da je ISTINA najace oruzje protiv neznanja i nepravdi,a ne strumentalizacija providnim lazima (nedostojna za one koji profesuruju!).Dakle Srbija je oduvek,pa i danas daleko od fasizma,i ovo samonabacivanje fasizma na Srbiju od doticne osobe odbacujem sa gnusanjem: neka ode u Zagreb da tako kalja Srbiju i nacice tamo iskreni aplauz.Nije tacno ni da je organizacija Vizental dosla da trazi fasisticke zlocince u Srbiji,vec samo da trazi od vlasti ako imaju neke informacije (preostale is UDBE u BGD) o osobama u bivsoj Jugi (Hrvatskoj najvise medju ustasama) koji bi im pomogli da te ustase tamo i pronadju(jer Zagreb im takve informacije ne bi dao nikada).Eto zasto oni dolaze u prijateljsku Srbiju a ne u neoustasku Hrvatsku!
Preporuke:
7
7
35 nedelja, 29 decembar 2013 17:37
Vratiti ruski jezik u naše škole
Mislim da se radi o odličnom tekstu koji upozorava na opasne posledice već prisutnog fašizma u EU a koji je se odavno odomaćio i u bivšim jugo republikama i u pokrajinama: u susednoj Hrvatskoj, Kosovu, BiH, a nešto manje u Sloveniji. Izbacivanje ruskog jezika kao drugog stranog jezika u korist nemačkog samo je posledica opštih kretanja u EU gde je u punom usponu nemački nacionalfašizam! Neko je našao vezu između nacionalsocijalizma, nacionalfašizma i komunjarizma i mislim da se ta veza najbolje potvrđuje po posledicama prisutnim u bivšim "komunističkim" državama u Evropi gde su nekada jedinstvene, samo slavenske države, Rusija, Jugoslavija, Čehoslovačka, pod devizom "proleteri svih zamalja ujedinite se" perfidno razbijene na republike i pokrajine odnosno na buduće države! Za mene je ruski jezik i dalje superioran pogotovo u odnosu na teški, inferiorni nemački, jer se uglavnom služim literaturom iz matematike, fizike, kao i iz istorije i dr. odličnim knjigama i tekstovima tipa:
Preporuke:
12
0
36 nedelja, 29 decembar 2013 17:38
Vratiti ruski jezik u naše škole-nastavak
rečnika, priručnika, enciklopedijana i sl. na ruskom među kojima je svakao na prvom mestu čuvena MATEMATIČKA ENCIKLOPEDIJA, za koju se sa pravom može reći da je izdavački poduhvat milenijuma! Sve vlade od 5. 10. `00. u kojima su bili minstri, komunjarski sinovi, su sistematski radile ne samo na izbacivanju ruskog jezika iz škole nego i na zatiranju srpskog kulturno-istorijskog identiteta! Međutim ako laicima to nije jasno jasno je ostalim da se ruski jezik mora čim pre vratiti u škole ako ni zbog čega drugog a ono što se ukupna moć sa Zapada neustavljivo pomera na Istok. Doći će vremena kada na Zapadu ničega neće biti do gole mržnje i zavisti!
Preporuke:
18
0
37 nedelja, 29 decembar 2013 17:48
Stanic Milan 3
Stanic M.-Vasilij Avcinjikov

Namerno sam ubacio jednu recenicu o Pirogovu-naravno kao metaforu, jer moram priznati da sam laik za biolosko-medicinsku nauku.Ali,cini mi se da i Vi niste na"Ti" kad je u pitanju politikologija,pa sam zato u fragmentima nabacao bitne razilke izmedju fasizma i nacionasocijalizma.Zato ostanimo svak u svom "zabranu" jer izvrtanje istorijskih cinjenica sa aspekta ideoloskog odijuma kad je u pitanju komunizam vodi coveka u slepu ulicu,komunizam je bio veoma ostar prema fasizmu kao ideologiji(za razliku od ovih danas).
Bilosko-mdicinska nauka na Zapadu nije napredovala zahvaljujuci genijalnosti tih ljudi,nego boljoj materijalno-tehnickoj bazi koja je omogucila bolji i tacnji kvalitet dijagnosticko -terapeutske procedure.
I jos nesto.Cirilica,latinica,gotica,kinesko idiogramsko pismo - sve je to moj gospodine alatka koja sluzi za sporazumevanje ljudi,a ne dokazuje njegovu "arijevsku" cistocu.
Preporuke:
7
12
38 nedelja, 29 decembar 2013 17:50
Učenik
Molio bih da se pogleda koliko učenika je podiglo ruku, i da se ne priča da je profesor uzvratio sa "HAJL" to su obične laži i gluposti, voleo bih da vidim sve i jednog profesora kako bi uspeli da "savladaju" sve ove učenike na ekskurziji, kao što sam čuo na video snimku profesor je rekao "razlaz", i jako je glupo što se koriste neke stvari da bi se došlo do višeg cilja,tj smene direktora,sa kojim neki od profesora imaju privatne probleme. Učenik sa ekskurzije :*
Preporuke:
7
15
39 nedelja, 29 decembar 2013 17:59
IVANA S
Samo mi kroz glavu prolazi jedno-šta bi se desilo da se ovo odigralo u SAD? Kako bi prošao svako ko glorifikuje nacizam? Oni tamo imaju sistem nulte tolerancije na ovakve stvari.
"Sve po 'ladu da ga ne poznadu" je stari, oprobani sistem gde malo po malo završavate posao, kad nema krupnih poteza nema ni krupnih reakcija. Ako žabu ubacite u lonac sa ključalom vodom ona će iskočiti, ali ako je stavite u hladnu i polako zagrevate-ona će se živa skuvati. E tako smo i mi dočekali da nam decu živu obare, pa su sad po njihovom "ukusu". A ustvari kome treba misleći čovek? On stalno nešto hoće, stalno primećuje, oseća da je voda vruća, odlično vidi šta se krčka i shvata da je na meniju - ON!
Preporuke:
14
0
40 nedelja, 29 decembar 2013 18:06
NN
@ Slavomir Srpski

O kakvom nerazumu govorite pobogu? Zašto zamenjujete teze?
Deca nam ne znaju šta su Šumarice, a salutiraju nacistički!!!
Kakve laži? Kroz sistem obrazovanja nam se razbija nacija! To je činjenica, koja se ne može osporiti - kao što se ne može osporiti ni ovo što se vidi na snimku i fotografijama! Jedino, ako hoćemo da se pravimo slepi i gluvi!
Preporuke:
13
3
41 nedelja, 29 decembar 2013 18:08
Slavomir Srpski
Ukoliko je ovaj tekst namenjen kritici Ministarstvu zbog izbacivanja ruskog jezika iz skolastva (ukoliko postoji takav zakon), onda je autor morao da naslov i tekst uperi ne na tezi fasizma u Srbiji (jer i boljsevizam je slican oblik fasizma), vec na EU-bezalternativnost v;ade i Ministarstva, koja favorizuje samo jezike iz EU drzava (Engleski, Francuski, Nemacki, Spanski)Sa druge strane, pragmaticno, posto najveci broj drzavljana u Srbiji koji idu na rad u inostranstvo koristi bas te jezike, onda tu i ima odredjenog smisla. Ruski jezik za vreme Brozov doba je bio favorizovan politicki a ne zbog potrebe za posao i rad.Danas potrebu za Ruskim jezikom (koji sa ja ucio) najvise moze da nam pojaca Rusija svojim ulaganjem u mesovita preduzeca, i vecim mogucnostima da mladi rade U Rusiji ili u trgovini sa ruskim trzistem.Tu veliki impuls mogu da daju i NVO sa fodacijom iz Rusije, kao i otvaranjem mnjihovih medija na srpsko-ruskom jeziku.Trebala bi profesorka da poseti rusku ambasadu u BGD.
Preporuke:
9
4
42 nedelja, 29 decembar 2013 19:37
Marko Gay
Srbima je fasizam nesumnjivo tradicija jer su upravo oni vecinski glasali za pro-fasisticku stranku Milana Stojadinovica.

Srpsko svrstavanje uz Britaniju nije dakle posledica neke srpske ideoloske simpatije za Britaniju, nego delo britanskih spijuna u Srbiji, ALI i averzije pa i rasisticke mrznje koju Srbi gaje prema Nemcima.
Preporuke:
4
20
43 nedelja, 29 decembar 2013 20:04
Slavomir Srpski, @NN
O kakvom nerazumu govorite pobogu? Zašto zamenjujete teze? Deca nam ne znaju šta su Šumarice


Zamena teze je da gospodja umesto da kritikuje rad Ministarstva prosvete (ako deca ne znaju za Sumarice) i za uvodjenje ruskog jezika, ona napada Srbiju ubacujuci nam nepostojeci fasizam u kucu, pa nas izjednacava sa Hrvatskom.

Mozda je gospodja dobila neke pare od ustaskog lobija u inostranstvu da ovako ocrnjuje Srbiju, i to bas u trenutku kada je Hrvatska u teskocama pred svetom, da bi nas relativizirala na isti nivo. Napala gospa i na Vizental, jer su posetili Srbiju da bi dobili pomoc o podacima o ustasama iz tajnih dokumenata UDBE, a koji moraju da su negde u posedu i danasnjih sluzbi bezbednosti! Umesto da pohvali posetu Vizentala, ona naprotiv nas ocrnjuje kao da mi stitimo naciste, i time lepo odradjuje posao onima kojima je u interesu da Srbiju izjednace sa Hrvatskom po ovom pitanju. Eto zasto ova gospa namerno ili zbog licne gluposti menja teze.
Preporuke:
5
11
44 nedelja, 29 decembar 2013 20:16
Slavomir Srpski
Kada je u nastavku vesti sledilo kako je Zurof najavio da će u martu naredne godine u Srbiji početi kampanja centra "Simon Vizental" pod nazivom "Poslednja šansa", od koje se očekuje da pomogne otkrivanje većine preživelih nacističkih zločinaca, meni se sledila krv u žilama. Zašto baš u Srbiji,


Odgovor jednostavan:zato sto je to u Hrvatskoj nemoguce, dok ovde u izvorno antinacistickoj Srbiji ce dobiti najvecu pomoc,i izgradnju memorijalnog doma. Da se gospodja malo informisala bez ovakvih nebuloznih izjava, ne bi nama Srbima fasizam gurala u kucu, pa da u medijima budemo gurani u isti os sa Hrvatskim ustastvom koji je realni problem istican i od njihovih vlasti ali i u svetu.Stoga odbacujem tezu gospodje i njeno prljanje Srbije fasizmom. A to da ima koja grupacija nacista po svuda, ima ih i u SAD (i to naoruzanih),a SAD svakako ne prihvataju da je neko ocrnjuje fasizmom. Zasto bismo mi, koji smo dali hiljade zivota i zrtvi u Jasenovcu sebi nabacivali nacisticku sliku??
Preporuke:
11
2
45 nedelja, 29 decembar 2013 20:23
fristajlo
Marko Gay

ALI i averzije pa i rasisticke mrznje koju Srbi gaje prema Nemcima.

Ako se malo napregnete- shvatićete joj i izvor.
Inače, za to ste u pravu- Srbi mrze Nemce.
Najviše onda- kad se prave da ih vole.
I za to imaju puno pokriće, sviđalo se to nekom ili ne.
Preporuke:
14
4
46 nedelja, 29 decembar 2013 21:07
Pol Korektan
Pol korektan@
fristajlo
Marko Gay

Činjenica da najmanje milion Srba radi u Nemačkoj određuje većinu postupaka obe strane, i Nemaca i Srba. Tema referira prema aktuelnim dešavanjima, ona se bavi onim što se dešava u sadašanjosti/ dakle u ''vremenu koje više nije i nije još'' M.M. Ponty/. O prošlosti se ovde ne priča, odnosno ne pokreću se istorijske teme, niti se u pogon stavlja istoričarski diskurs. Čudno je, da budući inteligentni ljudi, u diskusiju o ovoj temi uvodite termine kao što su ljubav ili mržanja. To bi više odgovaralo diskursu o nekim drugim, takođe važnim pitanjima sentimentalne prirode koja su važna za zajednicu, ali ovde je ta tematika, u ovom kontekstu '' na odličnom petnaestom mestu''.
Preporuke:
3
5
47 nedelja, 29 decembar 2013 21:24
Andreй
Gosp Vasilij Avčinjikov (ustvari Vasiliй Ovčinikov) je iz Belih, ali je promenio ćurak. Lekar, pa englez. Da reče "kineski jezik", pa da nu oprostim. Moj lekaru, ruska medicina ne sme da se potcenjuje. Mislim da niste kompetentni da upoređujete i sravnjujete svetska dostignuća u medicini. Treba da svatimo Radojku koja žali za ruskim jezikom. Ima i za čim. Nprevaziđena je ruska duša, ruska literatura, veliki jezik Puškina i Dostojevskog. Ministarstva ne uvode "evropske jezike" tek tako, kao ćefnulo im se. U planu je, preko tih jezika, smrt ćirilice, a sa njom nestanak srpskog bića. To je genocid nad sopstvenim narodom. Zato, draga Radojka, ne osuđuje bilo koga sa strane. Mamac je u našoj kući. Taj virus mora se uništiti. Naša alternativa mora da glasi "Srbija, pre svega". Ljudi srednje i starije dobi su "prosvećeni", prosvetiti treba decu. Srpskim vrednostima, kulturi, istoriji, pobedama i porazima, istini o antifašističkoj borbi. Mnogo je izbrisanih "Šumarica" po nalogu raznih Gaša.
Preporuke:
22
0
48 nedelja, 29 decembar 2013 21:36
Andreй
nast
Raznih doktora Kneževića, SANUovića, Klajnovića, koji su germano romanski lingvisti. Samim tim latinisti. Njima u svesti ležu antićirilica, antiruski. Njihovi dedovi i pravedovi su im utkali gen, taj crv večito radi. Neko reče da srbi ne vole nemce,ili neke druge evropljane. To je podmetačina. Srbi više ne vole sebe, srbi nestaju pod pritiskom "da nemamo alternativu". Takvim pritiscima na dušu i telo (okupacija, bespolica, uskoro i glad) srbi su vekovima od olevali. Sada, kada vas dave neviđenim propagandim veštinama, od kojih se ministri i celokupna vlast beskrupulozno bogati zadržavajući se na vlasti (nije važno da li su u poziciji ili opoziciji oni su isti), narod mora da reći kuda dalje. U opstanak ili nestanak. U okupljanje sopstvenih snaga ili okupatorskih. Ako ode ruski, odlazi sa njim i srpski. U tom grmu je njihov cilj. Što Radojka kaže "da se Vlasi ne dosete" odnosno "da srbi ne osete".
Nema ko da pozove na jedinstvo srba, na usvajanje minimuma nacionalnog programa u školam
Preporuke:
18
0
49 nedelja, 29 decembar 2013 21:52
thinking maize
Na stranu što je g-đa Tmušić-Stepanov, MOŽDA, kao profesor ruskog imala LIČNOG razloga da napiše ovaj tekst, ali ona je ukazala i na ČINjENICU da je srbofobija zapadnjaka samo odeljak RUSOFOBIJE! Pa pošto je Zapad JOŠ NEDOVOLjNO SNAŽAN da "udari" DIREKTNO na Ruse, želi ovom PROMENOM SVESTI nekako da pridobije Srbe za sebe PROTIV Rusa ili da ih tako oslabi, da isti ne bi dali PODRŠKU Rusiji!? Ukratko na mini-nivou, relativno malim sredstvima Zapad STRATEŠKI DELUJE! Tu nije važno da li su u pitanju Nemci ili Anglo-Sasi, njihov pristup je SAD KOORDINISAN!? Ko to od Srba ne vidi ili je naivčina ili BEZUMNO NEODGOVORAN ČOVEK!? Ovi što ističu SADAŠNjU prednost učenja nemačkog ili engleskog jezika, nauštrb ruskog, kao da zaboravljaju da se SVE MENjA i da se treba PRIPREMATI za buduće događaje! U tom smislu učenje ruskog, PA I KINESKOG JEZIKA, ne da nisu bezumne, već predstavljaju VEOMA RACIONALNE stvari!? I još nešto, KO O ČEMU BABA o UŠTIPCIMA, a srpski komunci o antikomunizmu, čak i tamo gde ga NEMA!
Preporuke:
12
4
50 nedelja, 29 decembar 2013 21:52
Liman
Gospodo, srbi cene nemce, nemci su velika nacija i velika kultura, svoja kultura. Nemački jezik je veliki jezik velikog Getea. Radojka divno, sa ljubavlju piše o svim jezicima, kod nje nijedan "nema alternativu". Ruski jezik, kao i ruski narod, kao i sve rusko - srbima su najbliži. Udar po ruskom je isplaniran u Evropi, da Evropa dostigne svoje ciljeve preko Balkana. Ima mnogo nemaca, i onih koji su se borili protiv partizana i četnika, koji veoma cene srbe i hvata ih strah od srba. Srbi su stub Balkana i nemcima je cilj da to budu oni, a rade preko Evrope. Srbi treba da se zaštite, ne od nemaca, nego od Evrope, preko Rusije, koja vekovima sarađuje sa Nemačkom, koje su danas prijateljske zemlje. Evropska unija ne postoji, postoji samo EU administracija, gljiva na telu članica, koja će im snagu iscrpeti i na kraju nestati, mirno ili u ratu. Evropska administracija je nepotrebna, ona je preuzela kompetencije suverenih država. Vlast u Srbiji je vetrometini "sačuvaj ih Bože - ne znaju šta rade".
Preporuke:
9
1
51 nedelja, 29 decembar 2013 22:14
Beli Orao
Šumarice i zaboravljeno Kraljevo su SrBska stratišta koja se ne smeju zaboraviti. Školski čas koji smo nekad 20. oktobra imali nažalost je zbog nekih eUropskih integracija skrajnut, kako se to moderno kaže za zaborav. Filmove tipa "Streljan je 5-i tri" sa mladim Koletom Angelovskim i "Krvava Bajka" potpuno su zaboravljeni, a o Desankinoj pesmi http://guskova.ru/~mladich/Desanka_Maksimovich/krvava_bajka_sr i da ne pričam.
Imam utisak da nastavnici i profesori nikad nisu više ćutali nego što danas ćute, a da deca kada im o tome pričamo jednostavno okreću glavu.
Kakvi god da su bili partizanski i drugi filmovi na neki način su govorili o herojskoj borbi. Mi klinci nismo znali da je Bata Živojinović na Kozari ustvari bio Srbin koji je podmetnuo ruku da žica ne bi prošla u skrovište, ali smo znali da se on bori protiv zlotvora.Zato @profesorka učite decu i govorite im o Krvavoj Bajci,o Šumaricama i Kraljevu i ako imate dodatne hrabrosti o izdajnicima koji su preplavili zemlju Srbiju.
Preporuke:
19
0
52 nedelja, 29 decembar 2013 22:54
fristajlo
Pol Korektan
Čudno je, da budući inteligentni ljudi, u diskusiju o ovoj temi uvodite termine kao što su ljubav ili mržanja. To bi više odgovaralo diskursu o nekim drugim, takođe važnim pitanjima sentimentalne prirode koja su važna za zajednicu

Ukoliko namerno previđate razloge uvođenja pojmova koje navodite u diskusiju- to je stvar Vašeg političkog stava i moralnih normi koje ste usvojili.
Ukoliko zaista ne vidite razlog- to je onda stvar nepoznavanja materije o kojoj iznosite stav, a po malo i -inteligencije.
Vi izaberite šta je od ta dva slučaja Vaš.
Preporuke:
5
2
53 ponedeljak, 30 decembar 2013 00:10
Haralampije
Bravo za članak. Strašno je šta "mi" sebi i našoj deci radimo.
Stalno mi je pred očima upozorenje Arčibalda Rajsa, velikog prijatelja Srba - Čujte Srbi, čuvajte se sebe!
..Toliki patriotizam u rovovima a istovremeno tolika mogućnost da se u međustranačkoj borbi stigne čak i do nacionalne izdaje, do ugrožavanja nacionalnih ciljeva. Kao da se ništa nije promenilo od vremena Rajsa i kao da ništa nismo naučili od njegovih upozorenja i tragedija koje smo preživeli (i pre, a posebno posle toga) u Drugom svetskom ratu, u poslednjim ratovima na prostoru eks Jugoslavije, NATO agresije, okupacije Kosova i Metohije... Kod nas, da bi se pobeđivalo, REDOVNO SE U POMOĆ POZIVAJU STRANCI, što obavezuje na zahvalnost. A stranci se rado odazivaju nastavljajući sa tako uspešnom metodom da se vlada uz pomoć lošijeg. Jer, od lošijeg kada dođe na vlast, zahvalnost je izdašnija (privatizacija, koncesije i sl.)
Preporuke:
10
0
54 ponedeljak, 30 decembar 2013 00:18
Pismo gospođi Helgi
Ovo smo mi nekada kao đaci učili u školi. Danas je to nemoguće, jer nam ova vlast zatire pamćenje.

Nepoznata gospođo Helga,
Piše Vam Živana, domaćica iz Kragujevca
Vaš sin je gospođo Helga streljao moga sina.
Ni mrava nije zgazio ni ružnu reč rekao,
a moga sina više nema ...
Vaš sin je ubio moga sina.

Treba znati mnogo pravih reči
da bi se opisala cela istina
istina velika ko zvezdani prostor
moj sin, tek 16 godina ...

Moga sina više nema.

Njegov život bio je tren,
a smrt njegova traje.
Evo već niz godina traje njegova smrt.

Treba li sve majke da izgube po sina
pa da se onda u bolu razumemo?

Je li rat moranje?
Je li rat posao za čoveka?
Može li se živeti bez rata?

Nikad se rat ne završava
ni za pobednike, ni za pobeđene.

Za majke rat traje sve dok ima pamćenja.
Njima je ubijeno rađanje
ubijena krv krvi
ubijen očinji vid.

Zaustavimo ubijanje.
Nepoznata gospođo Helga
ne šalji sinove koji će ubijati naše sinove
Ne šalji, ne šalji.
Preporuke:
15
0
55 ponedeljak, 30 decembar 2013 00:47
Drago
"Fašizam više nije "ante portas", nego nam je u kući"

Na veliku radost srpskih antikomunista.

Kukuruz koji misli da misli@ Nisam primetio da u tvojim komentarima napadas fasizam, vec samo pominjes Svabe u negativnom kontextu, ne i ideologiju koja ih je vodila...ali sta ocekivati od antikomunista osim da cute kada treba kritikovati fasizam.

"a srpski komunci o antikomunizmu, čak i tamo gde ga NEMA"

Kakav izjava tipicna za antikomuniste.
Ti si medju najpoznatijim komentatorima koji, IAKO CLANAK NEMA VEZE SA KOMUNIZMOM, NITI SE MOZE POVEZATI SA BILO KAKVOM POLITIKOM, krece prosipanje bolesne mrznje po komunizmu u Titovo vreme iako clanak govori o sadasnjim desavanjima na drugoj strani planete.
Tako da optuzivati neke "komunce" da govore o komunizmu, a ti, kao antikomunac, pominjes komunizam u negativnom smislu CAK I TAMO GDE NEMA KOMUNIZMA, je dno novog karakternog dna.
Tvoja mrznja prema komunizmu me nije ni ovoga puta razocarala.
Preporuke:
6
7
56 ponedeljak, 30 decembar 2013 00:50
thinking maize
Mmmm, da, "Pismo gospođi Helgi" je NEKAD MAESTRALNO interpretirala Mira Stupica, ali zato je njen rođeni brat Bora Todorović pozivao još kolko prošle godine da se glasa za Čedu Jovanovića i Kosovo "pusti niz vodu"!? Stari Rimljani bi rekli "O tempora! O mores!" Samo neznam šta bi rekli stari Srbi da OVO SADA vide!?
Preporuke:
13
2
57 ponedeljak, 30 decembar 2013 02:14
Nena
Bravo,Raco!Neka i drugi ljudi van prosvete čuju šta se dešava u prosveti. Trgnimo se iz letargičnog sna!
Preporuke:
12
0
58 ponedeljak, 30 decembar 2013 07:35
Pol Korektan
fristajlo@
Pol Korektan

Da, znamo za izgovore loših đaka - oni koji znaju da pišu a ne znaju da misle uhvate se za neku slovnu ili gramatičku grešku pa time žele da diskvalifikuju oponenta. Oni drugi, koji ne znaju ni da pišu, ni da misle ... oni vrše 'transfer' pa svoj problem / u Vašem slučaju nedostatak inteligencije/ prebacuju Drugom.
Preporuke:
1
2
59 ponedeljak, 30 decembar 2013 10:04
Sara
Odličan tekst! Ovako pišu samo pametni i hrabri. Koliko je autorka u pravu, pokazuju i komentari, posebno oni koji joj kontriraju. Želim joj da istraje.
@Ivana S -bravo, Ivka!
Preporuke:
5
0
60 ponedeljak, 30 decembar 2013 10:21
thinking maize@ Drago
Pošto se dosad nismo "sretali"& polemisali Poštovani Druže dugujem vam pojašnjenje. (Pri tom ne krijem da sam nekomunista.) Naime sama autorka je govorila o POTISKIVANjU NASTAVE RUSKOG i svega ruskog iz srpske prosvete i društva, kao i PROMOVISANjU "vrednosti" onih koji su nas u više navrata u prošlom veku NAPALI i to u NAŠOJ zemlji!? Autorka je za takvo ponašanje koristila reč "fašizam". Sam sam koristio reči "rusofobija" i "srbofobija", koje su kao POJAVE STARIJE, pa i ZLOĆUDNIJE od fašzma i nacizma!? Neko drugi "oseti potrebu" da "pojasni" autorku "glede" TERMINA "fašizam" insistirajući na izrazu "nacizam" (što je STROGO GOVOREČI TAČNIJI IZRAZ ovoga što se PUZAJUĆI UVLAČI u NAŠE DRUŠTVO i RAZARA ga!), pa navede i POTPUN naziv tog termina "nacional-socijalizam", sa aluzijama na "socijalizam"! E ta, JEDNA-JEDINA aluzija (PRI ČEMU JE nisam izrekao!) JE POSLUŽILA SRPSKIM MARKSISTIMA ZA salvu protesta!? Tj. ako su srpski marksisti uvređeni ZBOG JEDNE-JEDINE PRIMEDBE, šta da kažemo mi ostali!?
Preporuke:
3
1
61 ponedeljak, 30 decembar 2013 11:49
seljak bezemljaš
Ne bih želeo da mi gospođa Radojka zameri na mom verovatno zbrkanom pisaniju.
Nema potrebe ponavljati priču o "dobroj" omladini. Da mi imamo dobru omladinu rekao je n.s.n.n.i.n. skraćeno voljeni drug tito. I to je sada aksiom.
Nešto kao misli Mao Ce Tunga "kako se god okreneš zadnja strana ti je pozadi " i slične mudrosti.

Nauka međutim uprkos mudrom vođi ima svoje objašnjenje.
Porodica je kaže psihologija prvo osećanje zajedništva i to osećanje se stiče posle treće godine Od sedme do jedanaeste godine stiče se osećanje zavičajnosti.
"Na samom početku adolescentnog doba centralni događaj jeste otkrivanje prošlosti " piše Dr. Svetomir Bojanin dečji psihijatar.
Dakle sa 14 godina se osvaja prošlost, saznaje se da život nije od danas do sutra. Kao u pesmici SOKOLOVI Brane Crnčevića pita se adolescent

Gde su moji preci, sokolovi,
zar ih nije bilo, zar su bili snovi?
nastavak
Preporuke:
10
0
62 ponedeljak, 30 decembar 2013 12:25
...
Potiskivanje "svega ruskog" iz društva i kulture nije novijeg datuma; to je rađeno - još kako! - i za vreme Broza.
Preporuke:
13
0
63 ponedeljak, 30 decembar 2013 12:36
thinking maize@ seljak bezemljaš
Poštovani, Lane Gutović je bio pun "CRVENIH" "bisera" i NENADMAŠAN u njihovoj interpretaciji, mada ni Pera Božović nije bio loš! U tom smislu navodim neke od njih: 1) I nesvrstana Kostarika spašće nas od četnika! 2) Ko to kaže, ko to smije rastaviti nas od Zambije! 3) Šta je rekao Lenjin pred Zimskim dvorcem, dva dana pred Oktobarsku revoluciju u 3 sata noću: "Uh što je hladno, u p.... materinu!" 4) Šta je rekao drug mao ze Dong, kad je shvatio koliki su gubici Crvene armije bili tokom Dugog marša: "Sve je s...., sem p....., a i to je s...., ako je uz vetar!" I naravno LEGENDARNA pesma Brane Petrovića "Lenjin pljačka banku"!
Preporuke:
5
6
64 ponedeljak, 30 decembar 2013 12:50
brm
SRBI SU JEDINI EVROPSKI NAROD KOJEG SU ZVERSKI BOMBARDOVALE EVROPSKE NATO DRŽAVE, MEĐU KJOJIMA JE I NEMAČKA.

Srbija je jedina zemlja na svetu koja je ikada napustila NATO pakt u kom je bila od 1956. kao jedna od najvažnijih činilaca ... i za to bila bogato nagrađivana visokim životnim standardom neutemeljenim u rezultatima privrede.. šta bi vi uradili sa izdajnicima da ste na mestu NATO pakta? .. a šta predlažete za vođe koji "divljanje" nisu predvideli?
i njihove stručne službe poput Gorana Jeftovića?
Preporuke:
1
9
65 ponedeljak, 30 decembar 2013 13:26
seljak bezemljaš
nastavak
Gde su moji preci, sokolovi,
zar ih nije bilo, zar su bili snovi?

Zar prstima moram da poskidam dane
koji su pokrili Visoke Dečane?

Zar je prošlost bila dim, magla i para,
i zar tražim carstvo kad se sećam cara?

Zar Dušana Silnog da četkaju četke
i zar ja postojim ako nemam pretke?

Farisejstvo, laži, gluposti, groteske,
moje srce traži oca mesto freske.

Svi mi dugujemo sebe nekoj deci,
budimo potomci, da bi bili preci

Šta je mogao da sazna adolescent,kada su ga zakoni prirode poveli da saznaje prošlost u školi, porodici, okruženju...
Našao se u vremenu raspada jedne zbrkane ideologije . U priči o "istoriji" koju je monopolizovala jedna ultra radikalna i nasilju sklona grupa. Živeći u raspadanju lagarija i poluistina, u poluslobodi. Nesposobni da jasno i logički misle , ni oni ni roditelji. Plodna je to njiva za svako đubre.
nastavak
Preporuke:
6
1
66 ponedeljak, 30 decembar 2013 13:37
...
nastavak
Prvo, filmovi. Ameri su nosili uske pantalone. Imali su bele zube. Bili su duhoviti. Rusi su bili nekako napaćeni. Stalno su se nešto žrtvovali. U tome je bilo neke dubine. Ali površnost beše privlačnija.A mi - klinci. 87. policijska stanica. Pa Dugo toplo leto. Doktor Kilder. Kad je počinjao Gradić Pejton, ulice bi opustele. Niko me nije terao da čitam Anu Karenjinu. Međutim, čitao sam je, u nevreme. Hormoni još ne behu proradili. Nisam razumeo ama baš ništa. Video sam da se Ljevin nabacuje nekoj gospođici, ali je popio korpu (posle je bio strpljiv, i ona je pristala) . Knjiga je bila vrlo debela i lepo je mirisala. Na trafici si mogao da kupiš Zeleni dodatak, ili H-100. Dvostubačna štampa. Piter Čini, Miki Spilejn, Vilijem Ajriš.Sve sama privlačna imena. Sve žene su nosile čarape bež boje a svi muškarci su imali široka ramena. Ameri su se stalno tukli drškom pištolja po glavi, ali onda bi se stradalnik istuširao, popio viski i sve je bilo u redu.
Preporuke:
12
1
67 ponedeljak, 30 decembar 2013 13:39
...
nastavak
Imali su rupice u bradi. Unosili su se jedan drugom u lice kad govore; ne sviđaš mi se, gospodine, ni malo mi se ne sviđaš, govorio je Hemfri Bogart. I knez Andrej (Nikolaj Tihonov) je bio lep. Stalno su ga mučile neke sumnje, nadimao se od ambicije. Onda su ga ranili i gledao je nebo iznad Austerlica. Moje drugarice su mrzele Pjera Bezuhova. Bio je debeo i nosio naočare. Urbana deca nisu volela Ruse. Kada smo upisivali peti osnovne, boljim đacima je bilo dato da uče engleski.
Onda, muzika. Ćale i keva su hvalili muziku iz filma Pastir Kostja, ali ja to nisam imao prilike da čujem. Međutim, kada sam prvi put čuo Spencer Davis group, Keep on running, zinuo sam od čuda, i od tada nisam prestao da zevam i da se čudim. Ćale je hvalio pesmu Eeej uhnjem a ja sam se prekinuo od straha. Slušao sam California dreaming . Zamišljao sam Majka Hamera kako plaća piće riđokosoj na kraju bara, podiže kragnu kaputa i odlazi u noć.
Preporuke:
13
1
68 ponedeljak, 30 decembar 2013 13:40
...
nastavak
Rekli su mi da čitam Maksima Gorkog. Moji univerziteti. Držao sam Zeleni dodatak ispod jastuka. Na koricama su bili oblakoderi, u pozadini avion, u prvom planu tip sa šeširom i pištoljem. U drugoj ruci je držao zelembaće, čitav svežanj. A Maksima Gorkog čitam i sad, što sporije, da produžim uživanje.[/b]
Preporuke:
13
1
69 ponedeljak, 30 decembar 2013 14:11
seljak bezemljaš
nastavak
Kada se priča o reviziji Prvog svetskog rata treba proučiti da je program KPJ SKJ svojom suštinom revizija rezultata rata, revizija Cera, Kolubare,Kajmakčalana.
Komunisti su rugajući gubitnicima govorili i pisali da gubitnici "nisu u pokretima ugnjetenih jugoslovenskih nacija videli prirodnog i moćnog saveznika" i da je "mnogonacionalna jugoslovenska država od početka građena na osnovi nacionalnog ugnjetavanja"
Ovo je smrtna presuda,(politička, ekonomska pa i fizička)i pojedincima i političkim snagama koji su 1918 godine na rezultatima Prvog svetskog rata učestvovali u pripremanju malih i velikih skupština
u Banatu, Bakoj i Baranji, i Sremu, i Crnoj Gori, i Bosni i Hercegovini i Dalmaciji da bi se pre 1 decembra priključili Srbiji. Da li ih je neko pitao u
Jajcu 1943 ili na ASNOSu u Beogradu 1944 da li hoće
Srbiju od Vranja do Bograda.
BEZ OVOG OPŠTEG OKVIRA NE MOŽE SE SHVATITI NIŠTA PA NI DEŠAVANjA U VRBASU.
nastavak
Preporuke:
10
2
70 ponedeljak, 30 decembar 2013 15:09
Pol Korektan
Po prostoru koji zauzima, vremenu koji troši prvo sebi pa onda i drugima, vidi se da je ovaj stvarno bez zemlje. Ima jednu zemlju, Srbiju, pa je virtuelno brani. Ako, to je lumpenproleterijat radio pa se i vlasti domogao. Nego, umesto da uzurpira ljubaznost domaćina koji, očito je, neće da mu trud propadne ... nije li uputnije da ovaj seljak napiše memoare. To bi bio dragocen doprinos klasnom pitanju u XXI veku kada je pitanje klasa nekako zamagljeno.
Preporuke:
2
4
71 ponedeljak, 30 decembar 2013 15:14
seljak bezemljaš
nastavak
Doseljenici u Vrbas su većinom iz Crne Gore. Šta se dešavalo u glavama ljudi dok je "diktatura proletarijata" menjala nacionalne svesti. Većina su Vasojevići, dakle mnogi su im preci ostali po neobeleženim grobnicama 1941-1945. I označeni su kao "izdajnici " Kako se to prelomilo u glavama kada se saznavala prošlost. Režim je radi opstanka kombinovao fizičku silu sa ekonomskom manipulacijom, zasnovanu na donacijama i kreditima.
To je stvorilo neiskrene pristalice. Polusposobne.
Neverovatnu masu sa odlikama malograđana.Nešto nalik starorimskim lumpenproleterima.
Identifikovaće se sa srednjeevropskim malograđaninom.
Dakle sa onim evropskim slojem koji pravi dobre kolače i krvave ideologije. Naši lumpen malo građani cupkaju ispred vrata i čekaju da ih evropski malograđani puste u kuću.
Politika KPJ je suštinom bila antiruska. Sa formiranjem malograđanske klase to je dobilo zamah.
nastavak
Preporuke:
8
2
72 ponedeljak, 30 decembar 2013 15:40
Nimbus
1.
Tekst Radojke Tmušić Stepanov je zaostao u delimičnoj prošlosti, delimičnoj sadašnjosti i delimičnom genocidu.

Najpre, dajte definiciju i kriterijume - šta je to genocid?
Šta je genocid, etnocid, kulturcid?
Zatim kriterijume treba primeniti odgovorno i proveravajući svaki podatak i dokaz.

Ovako, dobijamo zbrku koja se pretvara u paukovu mrežu u koju se sami zaplićemo.

Šumarice? Ko je tamo streljao, koga i koliko? Ako upadnemo u zamku ideološki ostrašćenog bagatelnog "prebrojavanja", ići ćemo na ruku onima koji upravo to rade u Srebrenici, ne bi li od Srba napravili genocidni narod.
Jesu li Nemci u Šumaricama streljali 7.500 civila ili 2650? A jesu li Partizani možda na istom mestu, ili nekom sasvim sličnom, počinili sličan zločin koji se nigde zvanično ne pominje? U čemu je razlika između stratišta koja su činili Nemci, od "pasjih grobalja", ili od stratišta koja su partizani pravili često udruženi sa ustašama?
Preporuke:
8
4
73 ponedeljak, 30 decembar 2013 15:47
seljak bezemljaš
nastavak
Naš lumpen malo građanin i l.m. građanka se godinama rugala Rusima diveći se svojim cipelama i pantalonama. Ne razumevajući svoj "status" kupio u zapadnoj robnoj kući prodajući sovjetima sopstveni proizvod. Naša privreda se i srušila kada su sovjeti prestali da kupuju. Za privredom školstvo zdravstvo......
Duga priča ali to je okvir u kome vlada velika zbrka i u kome se dešavaju sudbine.

Jedan moj mali savet. Decu će mo spasiti ako ih naučimo zanatima.
Ovaj savet većina doživljava kao uvredu. Sve sam go intelektualac a niko neće da pročita Anu Karenjinu.
Preporuke:
7
2
74 ponedeljak, 30 decembar 2013 15:59
Nimbus
2.
Drugo, zašto, kad govorimo o genocidu nad Srbima, imamo u vidu samo Drugi svetski rat?
Stradanje Srba u Prvom svetskom ratu ima sve "atribute" genocida - nameru,ideologiju, državnu zakonsku "podlogu", "tehnologiju", izvršioce. Austrougarska i Nemačka su bile premerežene logorima u kojima je umoreno Srba koliko i u WW2. Dovoljno je napisati: Doboj, Arad, Jindrihovice, Mathauzen. Autorki je, međutim, pola svesti o genocidu sprženo ideološkim žaračem kojim je rukovodio krvavi austrougarski kaplar. Zato kod nje nema ni svesti da je genocidna "politika" nastavljena i posle rata.
U tom smislu, potpuno je pogrešno pravdanje zločina koji su počinjeni nad dunavskim Švabama. Jednostavno, takvi zločini se ničim ne mogu pravdati. U Knićaninu je umoreno najmanje 12.000 civila. Ili neko misli da deca od 6,7, ili 9 godina nisu civili? Budite sigurni, tamo nije stradao niko ko je kriv. Onih 170.000 što su bili krivi, utekli su blagovremeno.
Preporuke:
8
0
75 ponedeljak, 30 decembar 2013 16:18
Nimbus
3.
Takva ideologija "retorzije" se ne može prihvatiti. Prvo, zato što je nije ni bilo - da jeste, kako bi prošli još neki balkanski narodi i etničke skupine?
Drugo, nisu samo Nemci tom prilikom stradali, već (pišem o civilima) ne manje i Srbi. DŽelat je bio isti.
Dakle, mi ne treba da negiramo zločin koji je neporeciv, već da identifikujemo jasno dželata.
No svakako, ni to nam ne daje pravo na novu retorziju, ovaj put prema pomenutim dželatima, koji su je inače zaslužili.

Konačno, Nemačka je prekršila i sopstveni ustav učestvujući u agresiji NATO 1995-1999-..., u čijem se produženom delovanju može prepoznati namera i sistem ka okončanju projekta genocida započetog 1914.

Za kraj: Svakako treba deci kroz domaće vaspitanje i školski sistem vratiti svest o genocidu koji traje. Na žalost, ne može to ni autorka, jer je sama žrtva spržene svesti, a neće moći ni škola, jer će tamo deca učiti da su Srbi krivi. To je uslov za ulazak u EU, koji se nikada neće dogoditi.
Preporuke:
10
0
76 ponedeljak, 30 decembar 2013 19:32
seljak bezemljaš
@thinking maize
Prijatelju stari,da li možeš da navedeš zakon na osnovu koga kažeš da su oduzimane nepokretnsti od folksdojčera.
Pre dva meseca listao sam jedan kompletan zahtev za povraćaj nepokretnosti.
Izvodi iz zemljišnih knjiga,izvodi iz knjiga rođenih,i na vrhu zahteva ODLUKA Nekakva komisija od tri člana
donela odluku o oduzimanju zemlje i kuće. Kao razlog navodi komisija da lica od kojih se nepokretnosti oduzijaju imaju nemačk državljanstvo.
Oduzima se na osnovu odluke AVNOJa održanog u Beogradu avgusta 1944 u Begradu.
Odluka je pravno ništavna imovina će biti vraćena naslednicima. Koliko tih zahteva ima i koliko će ih biti, ja ne znam. Neko zna ali ćuti. Kako će se vraćati, naturalno ili novčano ja ne znam.Znam da je naslednik posetio one koji žive na imanju koje on smatra svojim.Kaže da su napravili novu kuću.
nastavak
Preporuke:
2
1
77 ponedeljak, 30 decembar 2013 20:10
NN
@ seljak bezemljaš
Kud si bre otišao? Šta filozofraš čoveče? Halo!!!
Deca nam ne znaju šta su to Šumarice, a znaju broj kopački nekog belosvetskog fudbalera i gde je JK ugradila nove silikone! I za to su oni krivi?
AJDEEEEEEE!!!
Idi čoveče kupi parčence zemlje i plevi bašticu.
Preporuke:
8
5
78 ponedeljak, 30 decembar 2013 21:09
...
Bio je lep dan, nebo patetično plavo. Sedeo sam preko puta pisca MM-a. On je hvalio folksdojčere. Ja sam disao; ovde sam naučio da se ne jedim. A Šumarice? – ipak nisam izdržao u jednom trenutku. On je poćutao, pa je rekao: a Knićanin?... uostalom, dodao je, nama je, ovde, bilo dobro. Time ništa nije rekao o samoj stvari, ali jeste o sebi. Nema nesreće koju nije unovčio.
Preporuke:
12
0
79 ponedeljak, 30 decembar 2013 21:10
thinking maize@ seljak bezemljaš
Ako je to tako, da Titina Jugoslavija NIJE DONELA "kršten" zakon o ODUZIMANjU državljanstva i imovine dunavskim Švabama, slično Benešovim dekretima kad su državljanstvo i imovina oduzimani sudetskim i drugim češkim Nemcima, onda smo mi Srbi i država Srbija u DEBELOM PROBLEMU! Znam da je MORALNO PITANjE takođe VAŽNO, al, kad Vas NAPLjUJU, kao što su to zapadnjaci uradili počev od 1991, onda džaba nam da DOKAZUJEMO da je za to KRIV Tito i njegovi!? Uostalom, vidite Ukrajince iz Galicije, iako su I ONI pretežno pravoslavni, MRZE Ruse iz DNA DUŠE i NEPOSREDNO se STAVLjAJU u službu Zapada, iako su za "golodomor" KRIVI Sovjeti, pre svega Staljin, dok je NEPOSREDNI ORGANIZATOR NASILNOG OTKUPA HRANE (koji je doveo do smrti od gladi oko 7 miliona Ukrajinaca 1932/33!?) bio UKRAJINAC Hruščov!? DŽaba Rusima da DOKAZUJU tim FANATICIMA, kad NIŠTA NE MOGU DOKAZATI, sem preko "Gasprom"-a!? U tom smislu neko naše INSISTIRANjE na MORALU OBIĆE nam se o GLAVU!? Vidite i sami KO vodi kampanju rehabilitacije Švaba!?
Preporuke:
2
3
80 utorak, 31 decembar 2013 01:53
Nimbus
Da li to prijatelji upućuju gorke strelice ka meni? Pa nije fer.
Nedavno smo imali sličnu temu i onda sam upozoravao na mazohističku, da ne kažem samoubilačku ludost naših vođa, e radi podrške Mađarske na našem "putu u Evropu". Rezime:
1. Parlament Srbije priznao zločine nad Mađarima `44 i izvinuo u ime svih nas, mada ni država Srbija ni Srbi nisu odgovorni.
2.Mađarski parlament nije recipročno uzvratio.
3. Hortiju nije suđeno kao ratnom zločincu. Ni drugi zločinci nisu kažnjeni. Obrazloženje: u tadašnjoj Mađarskoj nije postojala krivična kategorija "ratnog zločina". Racija i sl. su bile "akcije regulrne vojske". Suprotno, dižu im spomenike.
4. Predsednik Nikolić primio delegaciju SUBNOR, potvrdio njihov neprikosnoveni antifašizam i obećao da "prekrajanja istorije" neće biti(iako su direktno odgovorni za zločine zbog kojih se izvinjavao).
Sada ponavljamo isto, samo još gore. Ko tu jedini strada? Pa moramo li baš sami sebi omču da namičemo, ako nam je već i suđeno?
Preporuke:
8
0
81 utorak, 31 decembar 2013 10:18
seljak bezemljaš
@thinking maize
Ne znam kako stvari stoje. Loše sigurno. Znam da mi živimo u "pravdi" a ne po zakonu. Zato gubimo sporove.I kao država i kao pojedinci. Gajena je naša nesposobnost da ne razlikujemo pravdu i zakone. Najmanje važno,verovatno je ta sobom zadovoljna komisija pomešala nacionalnost sa državljanstvom
Mi nismo obeležili STRATIŠTA GDE JE STRADAO NAŠ NAROD.Ako jesmo piše nešto glupo. Nismo prebrojali stradale. Ta manipulacija sa Šumaricama služi da nas prikaže kao lažljivce. Jugoslavija je od 1971 dobijala ekonomsku i političku podršku da bi Srbi zaboravili genocid u NDH. Bilo nam "lepo"stekle se izvesne navike, pa kad su izmakli čanak ispred nosa mi se začudili.
Mi će mo da spašavamo decu. Prvo da priznamo da smo sedeli na brdima kostiju naših predaka i grickali kosti.
Mi smo našim štedljivim precima samo potrošači. "Uštekali" smo se da proćerdamo ono što su oni stekli. Kao kod Čehova u Višnjiku. Na bombone.
nastavak
Preporuke:
7
1
82 utorak, 31 decembar 2013 10:38
seljak bezemljaš
nn
Niste se kvalifikovali za sagovornika.
Ostali ste ispod crte.
Probajte da se bavite fizičkim radom.
Preporuke:
4
4
83 utorak, 31 decembar 2013 11:05
seljak bezemljaš
@---
Taj pisac iz S., je tipičan primer člana srpskog pokreta obnove.
Uzorita pojava i proizvod titoizma.

To što nema radova na temu sa koje socijalne i psihološke osnove su krenuli u
"obnovu" dokaz je naše duhovne zakržljalosti.

Oseća se nedostatak da pored iskrenog Danojlićevog Dobrislava stane i neiskreni M.M.
Da se kompletira epoha.
Preporuke:
9
1
84 utorak, 31 decembar 2013 12:59
...
@seljak bezemljaš
"Taj pisac iz S


nema reči koju nije pogazio. Rekao je, nikad u VANU. Pristupio je. Onda mu je Srbija dala nacionalnu penziju, iz zahvalnosti što joj se ruga. Najopakije je ismejao one koji su mu najviše pomogli; iz osvete, što su ga videli u nevolji.
Preporuke:
14
0
85 utorak, 31 decembar 2013 13:23
drJela Bisic
Posle procitanog clanka(a bez komentara)samo kratko autorki:Cenjena,dete se ne vaspitava u skoli,vec u piorodici.Ono posle,sve sto mu se u skoli servita,gleda kroz prizmu vaspitanja koje je dobilo u porodici.Ja sam vise o istoriji naucila od babe i oca-nego iz svih udzbenika i knjiga.Sve sto je doslo kasnije-gledala sam kroz prizmu koju su mi oni dali.Isto kao i Vi,kroz predskolsko slusanje narodnih pesama od Vase bake.Zato nije zakazala skola-ona je instutucija(izdajnicke)drzave.Zakazala je porodica,koja dozvoljava da joj TV(jos jedan organ drzave)vaspitava decu.Zato ona znaju sve crtace-a niko se vise ne seca epskih pesama.Jos malo,pa ce,kao genocidne,biti zabranjene.Da je roditeljima,a i bakama i dekama(a i drugima-tetkama,ujnama,strinama..)stalo do dece-ne bi ih prepustali drzavi da ih vaspita.Posto porodica ne zeli da vaspitava decu-nije ni cudo da su ona kao da su izasla sa TV,iz serija o americkim drzavnim skolama(koje su kao zatvori,ako nisu gore).
Preporuke:
5
0
86 utorak, 31 decembar 2013 17:57
Nenad
Tragično je da Srbija svo ovo vrijeme nije smogla snage da se sama suoči sa vlastitom crnom stranom historije, brojnim konclogorima po Srbiji i ratnim zločincima pa to sada radi ostarjeli Zurof. On poznato je ne odustaje tako da će zasigurno naći poimence zločince koji su aktivno sudjelovali u radu tih konclogora gdje je pobijeno desetine hiljada nevinih Jevreja i drugih. Srbija je umislila da niko ništa ne zna pa je čak krenula u rehabilitaciju tadašnjih naci-kolaboratora.

Avaj, sada će to suočavanje biti puno bolnije jer nije dobrovoljno, a pridružiti će mu se vjerojatno zahtjev Njemačke za kažnjavanjem zločina nad Folksdojčerima. A možda se i Mađarska i Hrvatska pridruže (Bleiburg). Prirodno će nastaviti sa Principom kao povodom za II sv. rat. Princip naravno nije bio borac za slobodu već borac za osvajanje teritorija BiH i to zapad dobro i dokumentovano zna.

Srbija će morati da revidira svoje imaginarno viđenje historije, svi zločinci samo ona je borac za pravdu.
Preporuke:
0
7
87 utorak, 31 decembar 2013 20:25
Momir
Ako nam je predsednik četnički vojvoda, a njegov savetnik zastupnik revizije procesa Draži Mihailoviću normalno je da se vrši revizija istorije i u Srbiji i van nje .
Preporuke:
1
4
88 utorak, 31 decembar 2013 23:08
Milijana @ s. b. @ CRAZE
Gosin SB, taj nesretnik tek posta
clan CKSKJ a posle DVA dana se
CKSKJ raspade!
A etiketira komunce, SAM ON KOMUNAC.
PA onda otporas.
SAda koketira sa don kikotom
i srancom pansom.
Polupismeni poluintelekt, odaje ga
vokabular:
SPO glagol "pojasniti"
idiom "BITI U PROBLEMU"
JADNI jado
Preporuke:
0
0
89 sreda, 01 januar 2014 02:07
Au
@dr.Jela Bisic
Dete u školi mora da se i VASPITAVA i obrazuje.Dovde smo i došli u školstvu, zato što je škola postala mesto ''ukucavanja'' podataka u dečje glave!O kojoj porodici danas vi govorite?
O onoj kada su deca u vrtiću već od pola sedam ujutru, a u školi od sedam – pola osam i tamo ostaju do četiri – pet popodne, pa i kasnije? U savremenoj porodici retko žive tri generacije. Roditelji prvo ''pokupe decu'' pa idu kući. Majka umorna sprema nešto za jelo, otac u najboljem slučaju pomaže majci. Obeduje se i pada noć!Retko ko sa kim i priča. Svi umorni.
Da je država normalna, kao što nije trebala bi da u velikom procentu na sebe preuzme vaspitnu ulogu, a onu emotivnu, roditeljsku niti može, niti treba da pokušava da preuzme.
Ja koliko sam razumeo autorka se bori da se u školama kada je vaspitanje u pitanju, drži do tradicije i patriotizma, da se promene programi, da se izdvoji ono što je bitno za održanje nacionalnog koda. Nemojte nas porediti sa Amerikom. Za nas ima nade. IPAK!
Preporuke:
4
0
90 sreda, 01 januar 2014 11:57
Zivojin
Odlican tekst uvazene profesorke Ruskog jezika. Nije Ruski jezik slucajno izbacen iz skolskog programa. To je osmisljeno i priprmljeno u zapadnoj (anglo-saksonskoj i vatikanskoj)kuhinji. U direktnoj je vezi sa zatiranjem Srbske cirilice. Ministri Gaso i Zarko su samo izvrsioci projekta. A pocelo je jos sa Vukovom "reformom", koju je usmjeravao germanizovani slovenac Kopitar. Njemu se puno vise zurilo sa udaljavanjem Srbskog od Ruskog jezika, nego Vuku, posto je bio visoki sluzbenik beckog redarstva. Potrebno je organizovano se zalagati za vracanje Ruskog jezika u skolski program, kao jednog od dva strana jezika.
Pored toga, Ruski se moze lako uciti i pracenjem TV programa Russia 24, RTR Planeta, itd. "Ruski u 100 lekcija" je vrlo lagano i korisno stivo. Lako se razumiju i prevode strucne knjige i clanci. Moj djed je bio kao austro-ugarski zarbljenik u okolini Pskov-a. Zbog velike slicnosti dva jezika i dr. cesto bi rekao unucima:"djeco, jedan smo narod". Veliki pozdrav za NSPM!
Preporuke:
1
0
91 sreda, 01 januar 2014 12:53
drJela Bisic
Da,dete u skoli mora i da se vaspitava,a ne samo obrazuje.Medjutim,to skolsko vaspitanje treba da dodje na neku osnovu,i svakako dolazi,jer do 7. godine zivota dete je u svakom sucaju bilo vaspitavano.Vaspitanje,o kome mi ovde govorimo,je proces socijalizacije.I deca koju odgaje divlje zivotinje prodju kroz taj proces-ali se ne prilagodjavaju ljudskom drustvu,ne uce da zive u njemu.Svako dete ima utiske o drustvenoj sredini u kojoj se nalazi-i to su utisci koje zelimo da ima,ili neki drugi.I naravno da skola mora da nastavi te procese,i da uci decu istoriji i sl.Samo sto je skola organ drzave,a drzava kroz skolske programe sprovodi svoju politiku.Politika sadasnje srpske drzave je da se istorija zaboravi,i jos mnogo toga da se zaboravi.Skola je pravi odraz drzave,koja je stvara.Zato se ne moze menjati skola,skolski programi,a da se ne menja drzava,njena ideologija.Ako drzava smatra da EU nema alternativu-to ce se uciti u skolama,i sve sto sa tim ide,takodje.Koliko gradjani imaju..
Preporuke:
2
0
92 sreda, 01 januar 2014 12:55
drJela Bisic
...uticaja na drzavu,koliko mogu da joj nametnu svoja misjenja,koliko je ona odraz zelja gradjana,a koliko....To je posebna prica.I zato sam i napisala komentar.Kao dete rodjeno i odraslo u komunistickoj diktaturi,a u porodici koja(uglavnom,ne svi clanovi porodice)tu diktaturu nije prihvatala-imala sam drugaciji pogled na skolsko gradivo od vrsnjaka,koji su bili iz drugacijih porodica.Tako i danas,deca koja su iz porodica koje su tradicionalnije,vise nacionalno orijentisane,na neki nacin patrijarhalnije,vise religiozne(bez obzira na vrstu religije)itd...drugacije gledaju na sadasnji skolski program od dece koja su iz nekih drugacijih porodica.Vi mi,Au,pisete da nas ne uporedjujem sa Amerikancima.Vas opis porodicnog zivota,danas,u Srbiji;opis intenziteta kontakata roditelja sa detetom,itd-to je opis amerikanizacije(u najgorem smislu)srpske porodice,i odnosa roditelja i dece u njoj.Ne mogu institucije da zamene(potpuno)porodicu,ni kada su u pitanju stari,invalidi i sl,a kamoli deca....
Preporuke:
2
0
93 sreda, 01 januar 2014 13:05
drJela Bisic
...To je pokusano,u razlicitim sistemima(komunizam,kapitalizam...)i nije uspelo.Pa je zato pitanje prosto,odnosno odgovori su laki:Gradjani neka sprovedu inicijativu da promene skolske programe,ili promene drzavu,jos bolje.Neka gradjani osnivaju privatne skole,koje ce ispunjavati njihove zahteve kada je u pitanju obrazovanje i vaspitanje njihove dece.Takvih skola imate svuda,u svim kapitalistickim drzavama,kakva je danas i Srbija.Imate ih u Hrvatskoj,koja nam je istorijski i inace vrlo slicna.Ukoliko gradjani ne zele da im se deca vaspitavaju po modelu koji je odraz ideologije sadasnje drzave-treba samo da uzmu inicijativu,i da,dok ne promene ideologiju drzave,sami vaspitavaju svoju decu,pojedinacno,ili kao kolektiv istomisljenika.Na kraju mala pojmovna napomena:pojava koju opisujete u stvari nije fashizam.Ne mozemo da tu rec upotrebljavamo kao neku vrsrtu univerzalne pogrde ili psovke.Fashizam je diktatura,koja velica naciju,a ekonomski spada u korporativni kapitalizam.Imao je i...
Preporuke:
2
0
94 sreda, 01 januar 2014 13:06
drJela Bisic
...komponentu socijalne drzave.Dakle definicija je jasna(mada ja kao laik,bas ne mogu da je izrazim)i ovo o cemu se pise u clanku,nasa drzava i njen skolski sistem,nemaju veze sa klasicnim fasizmom.I na kraju,a trebalo je na pocetku:Srecna vam svima Nova godina!Bog vas,sve,blagoslovio!
Preporuke:
3
0
95 sreda, 01 januar 2014 15:11
Vera Sobat, Vojvodjanka, Srpkinja
@ Nenad, KROAT....ko to rece: Hrvati nisu hrabri, ONI NEZNAJU za STID !!!

Nenade, NE VREDI ti kroat, nista ne pomaze, glupo i jadno je kad se kroat -
trudi da Srbe pokaze kao sto ti to zelis!
Monstruoznost koja se zove, JASENOVACKI LOGORI, S.Gradiska itd.....KLANJE
SRPSKE DECE = 74.000, FASISTI ste bili i ostali, i tu KRV u kojoj plivate, necete
oprati dok vas ima!!!

@ Marko Gay, Vasu gej- MRZNJU prema Srbima ne -
mozete simuliranim "znanjem" da sakrijete!

Verujem da Vama kao homoseksualcu, patrijarhalni stav Srba nikako nemoze
da prija, ali, kao mnogima iz LGBT, LDP + LSV itd....sve te "teorije" koje ovde sirite i po hiljadati put ponavljate, ne pomazu da taj vas problem akceptirate!

To sto ste, nije lako ziveti cak ni na zapadu, g.Marko Gay....ali, to je sto je, pa
kada vec ne mozete bez Srba i diskutovanja sa nama, onda malo manje te -
mrznje....
Preporuke:
3
1
96 sreda, 01 januar 2014 22:30
thinking maize@ G-DA "seljak bezemljaš", pa "Nimbus", a onda TROLOVKA "Milijana"
Recimo da ste G-DINE "seljače" U PRAVU, al BITI u PRAVU, baš mnogo NE VREDI kod onih "KOJI SE NE DRŽE ZAKONA ko PIJAN PLOTA" ko što kolko onomad reče NjIHOV "triput najveći"!? Pa se TO NjIHOVO PONAŠANjE, kao ZARAZA prenelo na onih 90% populacije koja i čini cvijićevsku "FLOTANTNU MASU"!? Jer, kako reče veliki istorik (i ANTISLOVEN!) Arnold Tojnbi: "OPONAŠANjE je OSNOVNI VID MULTIPLIKOVANjA DRUŠTVENOG PONAŠANjA"! Pa kad imate FUKARU na VLASTI "FLOTANTNI", tj. OBIČAN NAROD iz STATUSA DOMAĆINA pada u "status" LUMPENPROLETERA! Otud i Cece, Jece, Šabani i ini, otud ne tabloidizacija, već PRETHODNA ESTRADIZACIJA srpskog javnog života, kulture i politike! Uostalom, setite se KAKO je Dačićeva nekadanja partijska drugarca i "ministarka" Nada Popović-Perišić "KITILA" glumce po JDP sa stotinama maraka, KO NA SVADBI, pošto je saznala da su "radnici u kulturi na sramno niskim platama"!? Morala je PRVO da dođe drugarca Nada da bi SAD OSTACIMA srpske kulture ZAPOVEDAO "dirigent" PO DOS-ovskom "mandatu"!?
Preporuke:
2
5
97 sreda, 01 januar 2014 22:38
thinking maize@ "seljak bezemljaš", pa "Nimbus", a onda TROLOVKA "Milijana", nastavak
Znate, Vaše i g-dina "Nimbusa" nastojanje je dobro zamišljeno, al ko što stoji u Bibliji "budite mudri kao zmije, a pitomi kao golubovi", jer već BARABIZOVANOJ MASI baš i ne prija PROFETSKI ŽAR i PRAVEDNIČKI GNEV, ona reaguje samo na "NINA-NANA" sa "Farme", "VB"-a, "Informera", "Kurira" i inih KLOAKI ove KANALIZACIJE što se zove "srpski medijski prostor"!? Eto vidite, KAKO i OVAJ NAŠ POTOČIĆ SVEŽE i PITKE VODE što NSPM jeste pokušavaju da OBLATE, ZAMUTE i ZATRUJU njihovim KOMESARSKIM UPADICAMA! Čitajte: "Gosin SB, taj nesretnik tek posta clan CKSKJ a posle DVA dana se CKSKJ raspade! A etiketira komunce, SAM ON KOMUNAC. PA onda otporas. SAda koketira sa don kikotom i srancom pansom. Polupismeni poluintelekt, odaje ga vokabular:
SPO glagol "pojasniti" idiom "BITI U PROBLEMU" JADNI jado" Ko što vidite NIGDE PODMETA, NI PRIROKA, obaška tačke zarezi, ĆIRILICA NI BRIGEŠAkod drugarce "Milijane"! A ONA se Vama G-DINE "seljače" OBRAĆA i to pošto Vas NEKI NjEN KAMARAD OBLATI!? Obaška što IZMIŠLjA!
Preporuke:
2
6
98 sreda, 01 januar 2014 22:51
thinking maize@ "seljak bezemljaš", pa "Nimbus", a onda TROLOVKA "Milijana", drugi nastavak
I kako reče G-DIN "...": MOLITVA! Naravno I UPORNOST, jer "Pomozi sam sebi, pa će ti i Bog pomoći"! No, da se vratim na temu moje SUGESTIJE (a ne kritike G-dine "Nimbus"!). Pristup RACIONALNOG i LOGIČNOG IZLAGANjA u vezi ovog OKSIMORONA zvanog "partijska država" sasvim je na mestu, jer ovaj sajt ima i EDUKATIVNU ULOGU (mislim da je ovaj "stranski" izraz ovde PRIMERENIJI nego IZRAUBOVANO "prosvetiteljstvo"), pre svega za naše MLADE, ali fakat je da se ovde BORIMO sa TROLOVIMA, a naši mladi pored ARGUMENATA, kao PRAKTIČNI LjUDI (jer takvo je njihovo vreme!), veoma paze na UVERLjIVOST onog o čemu pišemo! Otud moje često "OTKRIVANjE IDENTITETA", jer SAMO TAKO mogu ZAINTERESOVATI MLADOG ČOVEKA za moje STAVOVE!
Preporuke:
1
6
99 sreda, 01 januar 2014 23:01
thinking maize@ "seljak bezemljaš", pa "Nimbus", a onda TROLOVKA "Milijana", treći nastavak
Otud i moji neologizmi, onda kroatizmi (koji su često zapravo SRPSKI ARHAIZMI, zabačeni kao mnogo što-šta od našeg sveta!), onda "moderna" "skraćena gramatika" i sl. TEHNIKE približavanja MLADOM ČOVEKU! I znate šta još, mlad čovek danas, PO PRIRODI STVARI i VREMENA GDE ŽIVI, iako često ZAINTERESOVAN za ISTORIJU (jer "kapira" da mu je NEKAD NEKI Tito "zakuvao" ovu "čorbu", koju sada NjEGOVA generacija MORA da "kusa"!), prosto NEMA VREMENA za TEMELjNU DEMONTAŽU UŽASA zvanog Titina PARTIJSKA DRŽAVA, više reaguje na neke POJAVNE FORME te SKALAMERIJE koju čine ZALUDNI& NEPOTREBNI LjUDI! Stil mog komentarisanja jeste ne da ukažem na POTREBU UKLANjANjA tog Titoističkog OKSIMORONA , jer pitanje njegovog uklanjanja se NE POSTAVLjA, već OHRABRIVANjA mladih na SLOBODNO MIŠLjENjE koje će ih dovesti do ZAKLjUČKA da je Titin OKSIMORON zapravo PRIVID, da su ljudi koji ga OLIČAVAJU i KOJI ŽIVE NA RAČUN SVIH NAS zapravo BESPOTREBNI "LjUDI BEZ SVOJSTAVA", koji se ne trebaju ELIMINISATI, već ISMEJATI i IZLOŽITI TRŽIŠTU!
Preporuke:
2
6
100 sreda, 01 januar 2014 23:14
thinking maize@ "seljak bezemljaš", pa "Nimbus", a onda TROLOVKA "Milijana", još malo pa...
Znate, ne PRAVDA, ni ZAKONI, već TRŽIŠTE je ono čega se BOJE ovi "LjUDI BEZ SVOJSTAVA", koji sačinjavaju i ODRŽAVAJU u ŽIVOTU OKSIMORON zvan Titina PARTIJSKA DRŽAVA! Jer, SVE DRŽAVE od 1944 na ovim prostorima su Titine PARTIJSKE DRŽAVE! I GLAVNA "ekonomija" u tim "državama" je DOGOVORNA "ekonomija" ili BURAZERSKA "ekonomija"!? BURAZER (što NjIHOVO "drug" zapravo znači!) Tito je JEDNO govorio, a DRUGO RADIO! BURAZER Milošević je govorio TREĆE, a DRUGO radio! BURAZERI Đinđić, Koštunica, Tadić, Toma-diploma, zajedno sa BURAZERIMA Dačićem i Miladinom su ČETVRTO, PETO, ŠESTO, SEDMO, OSMO, DEVETO... govorili, a DRUGO radili! (Na stranu to da li su neki od njih ŽELELI da budu "burazeri" ili ne!? UČEŠĆEM u OKSIMORONU zvanom Titina partijska država oni su OBJEKTIVNO POSTAJALI BURAZERI!) Prema tome MORAMO IZNAĆI NAČIN da se ti BURAZERSKI "LjUDI BEZ SVOJSTAVA" RAZOTKRIJU pred mladima! I da mladi vide da oni RAZNO GOVORE, a DRUGO RADE! A (NE)DELA, kao (LOŠI) PROIZVODI se NAJBOLjE PROCENjUJU na TRŽIŠTU!
Preporuke:
2
6
101 sreda, 01 januar 2014 23:28
thinking maize@ "seljak bezemljaš", pa "Nimbus", a onda TROLOVKA "Milijana", ...kraj
To tržište IDEJA mora da bude REALNO TRŽIŠTE inače će i dalje da "prolaze" NjIHOVA G.... upakovana u LEP& ŠAREN PAPIR sa mašnicama i Kiti-macama!? Znate, UVEK će oni, kako reče G-DIN "..." na NAŠE Šumarice, Jasenovac, pasja groblja i Gole otoke da IZNAĐU Knićanin, Blajburg, "monarhofašističku diktaturu" ili čak Staljina, jer SAMO ONI su "Bogom dani", samo ONI, STIROPORSKI LjUDI (kako reče NjIHOV glasnogovornik Bas, koji u "Svetoj masti" ANTICIPIRA "žeđogladomor", a na STIROPORU!), će "spasti Srbiju"!? Zato NE SMEMO govoriti SAMO o ZAKONU (iako je važno!), SAMO o PRAVDI (iako je važno!), već PRE SVEGA o POKVARENOJ& NEPOŠTENOJ TRGOVINI IDEJAMA, o NjIHOVOM "UVALjIVANjU CIGLI" i boriti se da Pi-Ar NE BUDE MORALNI SUDIJA, "SILIKONKE" ne budu VRHOVNE "estete", a DŽi-Kej& Bas "moralne gromade"! Znate, MORAMO ZAKORAČITI U BLATO, da bismo IZAŠLI SA CELIM NARODOM iz NjEGA! A NjIH OSTAVILI u BLATU! Jer, PROSEČNOST i ANONIMNOST (što DRUŠTVENO BLATO JESTE!), jesu PRAVE MERE& DOMETI tih "LjUDI bez SVOJSTAVA"!
Preporuke:
2
6
102 četvrtak, 02 januar 2014 00:05
thinking maize@ "seljak bezemljaš", pa "Nimbus", a onda TROLOVKA "Milijana", POST SCRIPTUM
Poštovana G-DO duboka MUDROST se krije u rečima da se "đavo krije u detalju"! Znate, kad Vas TROL napadne, ne toliko Vas LIČNO (mada ima i toga), koliko da OBORI& OBLATI IDEJE i Srbiju KOJA je BILA i ZA ČIJI POVRATAK se ZALAŽEMO, pored NAČELNIH STVARI, LOGIČNO IZLOŽENIH, PORED GNEVA PRAVEDNIKA, veoma je korisno VIDETI taj čuveni "ĐAVOLSKI DETALj" na kome se RAZOTKRIVA i gde PUCA u PARAMPARČAD i gde se RAZVEJAVA SVA TA IDEOLOŠKA MAGLA koju tako pažljivo održavaju "LjUDI bez SVOJSTAVA"!? Evo, ne što se radi O MENI, već što je to SJAJAN PRIMER za MANIPULATIVNU MAŠINERIJU koju, kao CONDITIO SINE QUA NON njihovog postojanja& SOCIJALNE TEŽINE, održavaju goreimentovani "LjUDI bez SVOJSTAVA", navešću LAPSUS DRUGARCE "Milijane", lapsus "DOSTOJAN" Baneta Vukašinovića, DOŽIVOTNOG "Mister Lapsusa" SFRJota! Elem, drugarca "Milijana" PROGLASI me ni manje-ni više nego za "ČLANA CK SKJ"!?!?!? Znate, nisam tajio moj "mladalački greh", ali LAŽLjIVOST "LjUDI bez SVOJSTAVA" je BEZ PREMCA! Znači, STRAŠNO!
Preporuke:
2
6
103 četvrtak, 02 januar 2014 17:26
Nenad
@Vera Sobat

ne treba da se nervirate. Niti su Srbi počinili zločine u konc-logorima po Srbiji, na Blajburgu, u Sarajevu i u Srebrenici, niti Hrvati u Jasenovcu i Oluji. Zločine su počinili ZLOČINCI.

No jalovo je uvijek iznova iznositi različite brojke o Jasenovcu koje kod vas idu od milion pa do evo 75.000. Malo je ipak preveliki raspon za grešku. Da se nadovežem na vašu drugu tvrdnju, zločine na djecom u Jasenovcu počinili su neljudski zločinci. Isti oni koji su snajperima u Sarajevu pobili hiljade djece.

Vaš problem je kolektiviziranje zločina, razlog zbog kojega je u bijeg krenula čitava Krajina poistovjećujući se sa lošim stvarima koje su napravili pojedinci iz njihovih redova. Kolektivizacija zločina daleko bi nas dovela jer bi po tom pravilu trebalo nestati podosta naroda sa zemaljske kugle.

Kao što se vi ne osjećate svi krivi za Srebrenicu, tako ni mi za Jasenovac. Više je to bijes što smo im dozvolili nečinjenjem.
Preporuke:
2
5
104 četvrtak, 02 januar 2014 18:20
Fašizam je krenuo 90-te
Šta je fašizam. U osnovi to je rasna teorija o nadmoći jednog naroda, o zauzimanju teritorija 'inferiornih' naroda i o protjerivanju tih naroda da se napravi 'prostor' za nad-narod.Sve je to krenulo iz Beograda devedesetih. Planski, organizirano, temeljito. Fašizam je nažalost već dugo na ovim prostorima, samo bio je loše prikriven.
Preporuke:
1
5
105 petak, 03 januar 2014 00:04
thinking maize@ Fašizam je krenuo 90-te
Da, fašizam jeste krenuo od 90-tih, al od 1890-tih, od vremena "OCA DOMOVINE" dr Anta Starčevića, kao i od njegovog IDEOLOŠKOG SLEDBENIKA dr Josipa Franka!?
Preporuke:
6
3
106 petak, 03 januar 2014 02:14
Vidoje S. @ Doktorka Jela Bisic
Najdraza Moja Jelo,

Ne osvrci se na smrdibube !

Hvala ti za sve !

Volim te ko Boga !

Ziva mi Ti i zdrava bila !

Uspravna ko prava J E L A !
Preporuke:
2
7
107 ponedeljak, 06 januar 2014 21:37
Au
@drJela Bisic
Niko Vas nije napadao ... samo dok se ovde filozofira i seciraju se termini da se utvrdi pravo značenje, dotle nam deca u školi uče da su Abanci starosedeoci, a Srbi došljaci, Kozara? - nikad čuli, Kolubarska bitka, Cerska bitka - kompjuterska igrica?
Deca nam iz škole izlaze možda pune glave, ali prazne duše, a to je zlo.
''A zlo dobra donijeti neće''
Preporuke:
1
0
108 ponedeljak, 06 januar 2014 23:13
drJela Bisic
Nekad nije bilo kompa(pa ni igrica).Ljudi su,uz ognjiste,vaspitavali decu.Sada gledaju TV,sede za kompom svako za sebe,bez reci razgovora.Vi hocete da vam drzava vaspitava decu,a i sami vidite kakva je.Menjajte je ako mozete.A dotle sami radite i vas i njen posao.
Preporuke:
1
1
109 ponedeljak, 06 januar 2014 23:22
@Thinking Maize
znači vi tvrdite da je fašizam ovdje krenuo od jednog napola Srbina (Starčevića) i jednog Jevreja (Franka).
Preporuke:
0
2
110 utorak, 07 januar 2014 12:21
Au
@drJela Bisic
Vi ste baš nešto ljuti! Mislim da je ovo razgovor gluvih. Na ovu državu treba da se utiče da budu bolji školski programi na blago dece i svih nas. Utiče se na razne načine, jedan je i iznošenje mišljenja na ovom uglednom i uticajnom sajtu. Iz teksta se da zaključiti, da ova država treba da promeni školsku politiku i prestane da ovako vaspitava omladinu. U školama je mnogo ljudi - predavača koji koliko god mogu ispravljaju kardinalne greške države, kada je školstvo u pitanju i na času i u svojim istupanjima.
Ako ne možeš da promeniš državu, to ne znači da ne treba da je kritikuješ za ono za šta je treba kritikovati.
Kako biste vi promenili državu?
Preporuke:
1
1
111 utorak, 07 januar 2014 17:53
drJela Bisic
Za Au:uvek je dobro pogledati tudja iskustva,bez obzira da li su u pitanju istomisljenici ili ljudi potpuno drugih ubedjenja.Sta rade roditelji,u drugim drzavama,kada nisu zadovoljni skolama,odnosno vaspitanjem i obrazovanjem koje one pruzaju njihovoj deci?U celom(kapitalistickom)svetu,i u najrazvijenijim i u najnerazvijenijim zemljama,ljudi se organizuju i(pre nego promene dravu,sto nije lako)osnivaju privatne skole za svoju decu.U tim skolama,koliko god to zakon dozvoljava,postoje programi koji odgovaraju ovim roditeljima.Postoji i atmosfera koja je onakva kakvu oni goce,za svoju decu.Sa razvojem interneta-postoje i roditelji koji samostalno ili u grupama svoju decu obrazuju od kuce,ne samo zato sto im je skola geografski udaljena,nego i inace,da bi skolovanje sto vise drzali pod kontrolom.U privatnoj skoli ne moze da vam se provuce sitni prodavac droge kao profesor,niti alkoholicarka i narkomanka kao profesorka.Oblacenje ucenika(i ucenica)je onakvo kakvo zele njihovi roditelji...
Preporuke:
1
1
112 utorak, 07 januar 2014 17:54
drJela Bisic
...Na taj nacin ne postioze se,kako bi neko mozda pomislio neki elitizam u klasnom,ekonomskom smislu,vec pre svega se kontrolise vaspitanje i obrazovanje dece,i njihovi kontakti.Kod nas,moze lako da se desi da drug(ili drugarIca)iz klupe vaseg deteta bude dete dilera,koji su se razmnozili.Internzitet ucenja je u takvim skolama veci,programi su savremeniji i siri,deca su pod vecom kontrolom,kako u skoli tako i posle skole,jer se,u vecini slucajeva,druze sa drugovima iz skole.O iskustvima iz SAD znam iz price.Tako postoje citavi pokreti roditelja koji zahtevaju ovo ili ono za svoju decu u skoli.Mislim,obzirom na stanje u njhovim drzavnim skolama,da nijedan roditelj,koji zeli dobro svom detetu,ne salje dete u te ustanove.Lice na zatvore.Moje neposredno iskustvo(iz Jordana)sa decom koja su se ovde skolovala je:njihove drzavne skole su katastrofa.Skolski program je uzas.Cak i mnoge privatne skole ne odgovaraju nazivu:skola.Privatne skole su raznovrsne,manje ili vise skupe,ali su ....
Preporuke:
1
1
113 utorak, 07 januar 2014 17:56
drJela Bisic
...dobro resenje.Takodje moram da vam napomenem da je ranije postojalo tzv privatno ucenje(a verovatno postoji i danas).Ja sam tako u SFRJ zavrsila jedan deo svog skolovanja,i bila sam vrlo zadovoljna.Moze ucenik da gostuje na casovima(tzv hospitovanje)tek da vidi atmosferu.Sam uci kod kuce,dobrom uceniku obicno ne trebaju privatni profesori.Povremeno odlazi na konslutacije sa profesorima,u odabranoj skoli u kojoj ce posle polagati ispite,po jedan iz svakog predmeta.Vecina ucenika,koji su,kao i ja,ovako zavrsavali skolu,uspevala je da daje ispite jednog razreda za manje od jedne godine.Jedino sto ovde smeta je nedostatak"druzenje"Svakodnevnih kontakata,sa vrsnjacima u skoli.Ponekad to moze da bude i dobro.A sa onima sa kojima ucenik zeli da se druzi-moze da se druzi i van skole.Mozda je tako i bolje.O ovome,jednostavnom,dozvoljenom,starom resenju problema niko ne govori.Ne kazem da je ono potpuna zamena za skole-ali je dobro za pocetak,u medjuvremenu,dok se drzava(i...
Preporuke:
1
1
114 utorak, 07 januar 2014 17:57
drJela Bisic
...programi.I skole) ne promene.U Hrvatskoj postje privatne skole,i to ne samo katolicke crkve.Katolicka crkva je u Zagrebu oduvEk(jos i kad sam ja ,davno,bila djak)imala klasicnu gimnaziju,koju su pohadjali i ucenici koji nisu bili katolici,ili vernici,jer je davala izvanredno opste humanisticko obrazovanje,znanje jezika(ne samo latinski,grcki...)a i znanje iz prirodnih nauka je uvek bilo zAvidno.dakle ne MOramo da pricamo o SAD(i drugim zapadnim zemljama)ili jordanu(ili Pakistanu,S Arabiji isl).Eto primera hrvatske,gde su pokreti roditelja koji traze izmene u programima ili osnivaju privatne skole(i placaju skolarinu u njima)razvijeni.zasto o ovome niko ni ne misli u Srbiji?
Preporuke:
1
2
115 subota, 11 januar 2014 00:13
Au
@ drJela Bisic
Vaša izlaganja su u redu, ali ... Zar ne vidite da je nastala kriza roditeljstva?
Neko stvarno nema kad od silnog posla i brige za goli život, a neko nije ni svestan da problem postoji i šta treba da se učini.
I šta su tu deca kriva?
Ostaviti ih na milost i nemilost lošoj prosveti i ulici?
Lako je deliti lekcije, konstatovati, grditi, naređivati.
Onaj ko je među decom u školi, ko ih razume, voli i uči, najbolje vidi koliko je ovaj problem prisutan, koliko je kompleksan i kako su brza rešenja nemoguća, a preporuke tipa ''udružimo se roditelji'' ZA SADA su u ovoj državi čista utopija.
A deca su svaki dan u školi?
Preporuke:
0
0
116 subota, 11 januar 2014 21:48
drJela Bisic
Postovani gospodine Au,ja sam i pisala komentar zato sto znam za tu krizu roditeljstva.Medjutim ta kriza nema veze sa nacinom na koji se skoluju deca.Roditelji,koji zbog prezaoposlenosti nemaju vremena za svoju decu(koliko bi trebalo,ili koliko bi zeleli)su bas upravo oni koji trebaju da insistiraju da skola vaspitava njihovu deca na nacin koji oni zele.Ovde je medjutim u pitanju da gradjani Srbije kad god im nesto treba,kazu:Drzava treba...I stvarno,u mnogo takvih slucajeva,drzava je ta koja bi trebala,ali je cela prica uzalud,jer kod nas drzave nema.Ne mozete da cekate da vam drzava izgradi puteve,uvede struju,sredi telefoniju...nje nema.Sve sto mogu,gradjani moraju sami da cine,i da uz to traze da se drzava,konacno pojavi,i pocne da raadi svoj posao.Danas je vrlo tesko biti roditelj,zato sto drustvo kvari decu.Uci ih onome sto njihovi roditelji ne zele,a deca kao deca-slusaju svakoga,samo ne roditelje.Kad uvide da grese-vreme je vec proslo.Medjutim posvetiti se detetu/deci
Preporuke:
0
0
117 subota, 11 januar 2014 21:53
drJela Bisic
..ne zahteva bas toliko vremena koliko se misli,jer dete vaspitate i dok kuvate i perete.Vozite se autobusom,gledate TV,idete na utakmicu,setate,idete u kupovinu,radite u basti.Dete ne vaspitaju samo roditelji,vec cela porodica(tako je najbolje)bake.deke,ujaci,stricevi,tetke,tece,ujne,strine,rodjaci,komsije,prijatelji.Uostalom ljudi imaju dete/decu zato sto ih zele,i zele sa njima da podele svoje vreme,svoj zivot.Sto se tice novca i zaradjivanja(u Srbiji)o tome nemam iskustva,tj kako je danas.Ali mogu vam reci da nije novac nesto sto moze da nadoknadi ljubav i paznju.Kad se pokriju osnovne potrebe-sve preko toga treba dobro odmeriti:da li je bolje imati vreme ili novac.Covek ne mora da ima auto,ne mora da ima veliku kucu,ne mora da zivi u skupom gradu,da menja namestaj i garderobu,a o jelu necu ovog puta.Po stamnovnicima Srbije se vidi(i po onome od cega boluju,i od cega umiru)da im nije problem nedostatak hrane-vec preterano jelo,sa svim sto sledi.Deca,naravno,nisu kriva.Nisu...
Preporuke:
0
0
118 subota, 11 januar 2014 22:01
drJela Bisic
...kriva sto imaju prezauzete roditelje,sto su programi anacionalni,sto su skole lose,profesori nezainteresovani,drustvo takodje.Naravno da nisu kriva,ni ne mogu biti,ali ona ce trpeti sve posledice od toga.Bice lose formirana kao ljudi,sa problemom identiteta(jer nacionalni identitet spada u identitet licnosti)nece biti obrazovani -pa ce im profesionalne mogucnosti biti umanjene,a ni kao ljudi nece biti siroko obrazovani,pa nece lako funkcionisati.Mozda ce se navuci na drogu,ili traziti spas u alkoholu.Mozda ce bezati od odgovornosti,pa nece osnivati svoje porodice,a kada ostare-bice sami.O njima ce,trebati,da vodi racuna ista ona drzava,koja ih je i gurnula u sve te probleme.Deca nisu krivs,i zato se udruzujte.Pomazite jedni drugima,Ne cekajte da vam sa neba(=od drzave)padne sve sto vam treba.A to sto deca sede deo dan u skoli,svaki dan,je cisto gubljenje vremena.
Preporuke:
0
0
119 subota, 11 januar 2014 23:55
Au
@ drJela Bisic

Opet ne pričamo na istim ravnima! Izvinite, ako sam preterao, a koliko vi imate dece?
Ja naprimer imam troje i sam sam ih odgajio i vaspitao, a u školi imam još mnogo, mnogo učenika, koji su mi kao deca ... ali nemam mogućnosti da kvalitetno utičem na roditelje, to jest skoro nikako, jer ih viđam veoma retko. Onda gledam da pomognem deci i da na razne načine opominjem državu da bude bolja prema deci, pa će ta deca biti bolji roditelji od svojih i konačno će krenuti na bolje, istina polagano, ali će krenuti. Hvala na polemici, ja sam je završio.
Preporuke:
0
0
120 nedelja, 12 januar 2014 08:39
Svetislav Kostić, Poruka Nene Hrisafovića iz Francuske
Na temu i u članku o reviziji 1. Sv. rata.Ovdje E-Mail mog prijatelja i vršnjaka iz Sarajeva, Nene Hrisafovića koji nakon tudija u Beogradu nije dobio posao u SFR Jugoslaviji, otišao u Francusku gdje se proslavio kao konstruktor prvog francuskog satelita ARIANA, Istog smo godišta i penzioneri. Njegov hobi, pisanje i slanje interesantnih mejlova. Tako i ovog teksta koji potvrđuje krivicu Njemačke za 1. Svjetski rat i sledstveno tome, i za 2. svj rat.Neno poruöuje: Ovo bi trebalo da se objavi u VESTIMA a takodje, prevedeno na francuski, u B.I. Ja bih uradio ovo drugo i predlozio  B.I. da nisam trenutno bolestan i nemam snage da to uradim. Hoce li se naci neko da to uradi? Jer ove godine se priprema velika hajka na Srbe povodom stogodisnjice Prvog svetskog rata. Srdacno, Neno.
Preporuke:
0
0
121 nedelja, 12 januar 2014 20:10
drJela Bisic
Nije polenika,samo kratak odgovor za Au::Ja imam cetvoro zive dece.A da se moj sin ozenio u godinama u kojima sam ja to ucinila-sad bih bila prababa.Ne mozete vi uticati na roditelje da budu roditelji.To bi oni trebali sami da znaju i hoce.Tesko nama ako roditelje treba na to podsecati.Vi,kao nastavnik/ucitelj/profesor mozete da pomognete-ali zna se sta su i ko moraju da budu roditelji. U jednom skorom clanku u NSPM komentarisala sam kafic-generaciju(ljubitelje slobodnog vremena).Tesko nama ako su to roditeoji nove generacije dece.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner